Marraskuussa 2022 lopettaneet

editoi marraskuu 3   Lopettaneet

Tässä marraskuulaisille uusi hieno potero

Ei se niin mene ettei jotenkin mene. 26.10.2022 klo 04.02 poltettu viimeinen.

«1

Viestejä yhteensä

• 1.11.2022 lopetin ja nyt 3.11 alkaa olo helpottaa

• Hienoa jouska1102.
    Siitä se lähtee päivä kerrallaan . Onko mitään korvaustuotteita vai menetkö luomuna?

• Itsellä nyt viis kuukautta takana ja vielkin menee zonicia tai jotain muuta imeskelytaplettia jokunen päivässä, taitaa olla et ei välttämättä ees niitä tarvis enää. Laastaria pidin vajaan ekan viikon ja yllättävän hyvin on menny reilun 20v runsaan tupakoinnin jälkeen. Joskus on kyl tullu mieleen et jos polttas, mut ei parane ja menee heti ohi.

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Pikkuhiljaa vähentelet nikotiiniannosta, ei ole kiire mihkään. Hyvinä päivinä voi kokeilla jättää enempi pois, mut kuulostella oloa. Itse jyystin purkkaa puoli vuotta, vaihdoin sit tavalliseen, kun laimeampi niksapurkka ei enää tuntunut missään. Pieni notkahdus olossa ja muutaman päivän jälkeen ei enää ollut mitään ongelmaa. Mut omassa tahdissa.
    Hyvin oot pärjännyt myrskylintu :)
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• editoi marraskuu 7
    Marraskuun synkässä ankeudessa ei vissiin moni uskalla kokeilla savutonta elämää. Tosin ihmekös tuo, kun muutenkin on pimeää ja synkkää ja masentaa. Vai jemmaako kaikki panoksia tammikuun ekaan...

Minäpä päätin, että nyt on korkea aika lopettaa. Ärsytti jatkuva käryyttäminen ja rahan meno. Elämä pyöri jatkuvasti röökitaukojen ympärillä. Iho on kuin kuolleella kalkkunalla ja ääni kuin röhisevällä possulla, jolla lima rohisee kurkussa.

Luotan tällä kertaa kerrasta poikki menetelmään. Korvaustuotteet jätin ostamatta, laastarista kun tulee ihottumaa ja purkat ja pastillit närästää. Tosin herkut on ehkä maistunut iltaisin useammin kuin normaalisti, ne ehkä lasketaan korvaustuotteeksi.
    Niin, ja aamupuuro taitaa korvata nyt aamuröökin. Se maistuu myös paremmin kuin koskaan, liekö siksi etten tosiaan nyt ekana aamulla voi sännätä kahvikupin kanssa pihalle röökille ja sen turvin skipata aamupalan.

Miten teillä sujuu AMM66 ja Jouska1022..?
  • Viimeisen savukkeeni poltin 31.10., mutta ensimmäinen oikeasti savuton päivä oli 1.11. Nyt siis jo viikko takana!

Alko kerta kaikkiaan ketuttaa se rahanmeno, yskä ja häpeä. Kaipasin myös jotain haastetta ja tavotetta syksyyn. Kuitenkin loppujen lopuksi aika yllättäen se päätös tuli tehtyä. Maanantaina päätin, että "huomenna lopetan" (klassikko?), ja näin tein. Käytössä laastari+purkka. Yllättävän mukavaa ja kivutonta on ollut, vaikka uusia rutiineja onkin pitänyt opetella arkeen. Nyt jo helpottaa sen verran, ettei käsi mene automaattisesti taskuun kun laitan takin päälle.

Viimeks oon ollut näin kauan röökaamatta ehkä ripari-ikäisenä.
    Tsemppiä kaikille kanssalopettajille!
  • editoi marraskuu 8
    Huomenta!
    Ja ihan mahtavaa @santeri . Joskus ne pikaisesti tehdyt päätökset osoittautuu parhaiksi :)

Itselläni on tältäkin vuodelta pari lakkoa jo takana, mutta jotenkin se viimeinen sysäys lopettamiseen on puuttunut. Tai sitten olen aina keksinyt vaan tekosyitä siihen miksi voisin polttaa vielä (muutto, paikkakunnan vaihto, kesä, ystävät yms...) Mutta eihän niitä tekosyitä voi loputtomiin keksiä, kun tiedostan hyvin etten voi hyvin tupakoidessani ja lopettaminen on ainoa oikea ratkaisu..
    Muuten kaikki sujuu suht hyvin ja odotetusti, mutta tämä uskomaton aamuäreys ja haikeus kalvaa mieltä. Aamun eka ajatus ei olekaan "hyvää huomenta maailma", vaan "mitäs *piip* mä nyt teen, kun en mene/voi mennä polttamaan aamun ekaa savua..." Ja tämän jälkeen alkaa sellainen puolen tunnin suoranainen ketutusjakso, jonka aikana tiedostan olevani tosi ärsyttävä ja kiukkuinen, nalkuttava akka..
    Toivottavasti tämäkin väistyy kohta ja edessä on seesteinen kausi, aamusta alkaen :D
  • Hei vaan Suskiliini ja santeri, kiva että lähdette savuttomuuden polulle näin marraskuun pimeydessä. En tiedä mikä aika vuodesta on hyvä aika lopettaa. Minä olen "lopettanut" maaliskuussa, heinäkuussa ja marraskuussa ja kaikissa on puolensa, syksyllä ei tarvitse lähteä vesi/räntäsateeseen kärvistelemään, mutta ei myöskään ole kiva lähteä ulkoilemaan kuten kesällä voi tehdä ja liikuntahan on hyvä "lääke" mielihaluihin.
    Itselläni on apuna Zypan joka tuntuu toimivan taas hyvin,lopetin sillä joskus 2000 luvun alkupuolella ja olin 2,5v ilman. Kuten varmaan huomaatte, olen lokakuun loppu puolella lopettanut, mutta tokkopa se ketään häiritsee jos kirjoittelen täällä marraskuisissa. o:)

• editoi marraskuu 8

Huomenta Suskiliini!
    Minulla oli sama ongelma kun koitin luomuna ja minulla auttoi että menin kahvikupin kanssa parvekkeelle, siinä tuli se sama tekeminen vain tupakka puuttui, mutta ei se tuntunut pahalle.
    tsemppiä sinun aamuusi, kyllä se jossainvaiheessa helpottaa. ;)
    Huomasinpa että kartonki tupakkaa on jäänyt polttamatta. :D

• @AMM66 Zypa on ihan uusi nimi minulle, pitääkin tutkia.. vaikka nyt kun päivä päivältä eteen tässä "luomu"lakossa, niin tuntuu epätodennäköisemmältä, että mitään korvaustuotteita enää tähän rinnalle ottaisin. Paitsi herkkuja ;)
    Kartongin verran polttamattomia savukkeita. Se on aika kasa. Ja mahtava etappi! Ja pahaa tekee ajatella kuinka monen sadan kartongin verran tässä elämässä on tullut vedettyä savuna ilmaan. :#

Hauskinta tässä aamurähinässä on se, että meillähän ei saa parvekkeella polttaa, eli joka aamu olen könynnyt alas kahvikupillisen kanssa röökaamaan. Heti herättyäni... Ja nyt kun en tupakoi, niin ajatuskin kauhistuttaa, että tukka pystyssä könyisin heti aamusta, puoli pukeissa, kerrostalon pihalle vain kahvia siemailemaan :D

Tänään taas ollut helpon hankala päivä. Tupakkaa tupakkana ei tee mieli, ajatuskin siitä että vetäisin savua keuhkoihin ahdistaa, mutta silti olo on ontto ja jotenkin tyhjä... Mutta kohta jälleen yksi päivä selätetty ja uskon, että pian se ontto olo vaihtuu johonkin super onnentunteeseen... :D
  • editoi marraskuu 8

Suskiliini Zypan on reseptilääke, eikä ole kelakorvauksen piirissä. Aloituspakkaus maksaa noin 65€ ja jatkopaketti 175€. Minä aloitin pillereiden syönnin 18.10 ja kuuri loppuu Jouluaattona. Minulla oli pikku hankaluuksia saada lääkettä,täällä kotikaupungissa oli yhdessä apteekissa aloituspaketti ja jatkopaketin jouduin tilaamaan netistä, jolloin hintaan tuil n6€ postimaksua. Tosi kyllä on että koittaa pysyä luomuna, kun on jo näinkin pitkällä.
    Kyllä se olo siitä helpottuu kun jaksaa vaan kärsivällisesti "kärsiä" ;) Zemmpiä sinulle täältä lähetän. Minullakin on ollu aamupäivisin levoton olo, johtunee siitä kun olen pekkasilla ja herään kuitenkin tosi aikaisin eikä ole mitään tähdellistä tekemistä, mutta hälyttivät töistä huomiseksi jo takaisin, vaikka piti mennä vasta perjantaina töihin joten sekin asia korjaantuu noin vain. :p

• editoi marraskuu 9

Se olis 2viikkoa takana savuttomuutta JEE

Onnittelut kahdesta viikosta AMM66 :)
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• editoi marraskuu 9
    Vau @AMM66 kaksi viikkoa on tosi hyvä suoritus B) mikä fiilis (siis kaiken sen onnistumisen tunteen lisäksi)...?

Täällä kärvistellään taas kiukun, ahdistuksen ja päänsäryn kourissa. Mihin ihmeeseen katosi se toisen vuorokauden iloisuus ja energisyys ja hohto. Luulin, että mitä pitemmälle päivät kuluu, niin sen helpommaksi menee, mutta tällä kertaa ekat alkupäivät oli helppoja ja nyt menee kokoajan vaikeammaksi :s
    Tosin tahtotila olla polttamatta on ehkä kovempi kuin aiemmilla lopetuskerroilla, ja ajatuskin tupakan savusta on ällöttävä, enkä pysty kuvitella itseäni tupakka suussa. Mutta voisi tämä lopetus silti helpompaakin olla.
  • Kiitos Melisa ja Suskiliini!
    Kyllähän se mukavalta tuntuu saavuttaa jokin aikamääre (onko toi ihan oikea sana) :o mutta odotan aikaa jolloin pitää miettiä että kuinka paljon siitä nyt sitten onkaan aikaa kun lopetin ja se tulee viellä.
    Suski, Kyllä se siitä jossain vaiheessa helpottaa,nikotiini on poistunut elimistöstä ja nyt aivoreseptorit huutaa että anna sitä mulle heti mutta kyllä ne pikkuhiljaa väsyy siihen huutamiseen. :D ja sinullakin on huomenna juhlan paikka kun viikko tulee täyteen. <3

• editoi marraskuu 9
    Onnea AMM66 kahdesta viikosta!

Mäki odotan sitä päivää, kun tarkkaa savutonta aikaa ei edes muista tai ajattele jatkuvasti. Toistaiseksi itselläni tupakka ja lopettaminen pyörii mielessä lähes jatkuvasti. Onneksi sentään ihan positiivisessa mielessä. Tuntuu, että ajatukset harhailee koko ajan tähän, lähinnä tyylillä "jee, kymmenen vuorokautta savuttomana!", "Mitähän tekisin säästyneillä rahoilla?", "Millonkohan huomaan eron treeneissä?", "Onpa outoa kun en enää tupakoi" jne.; positiivisia juttuja, mutta häiritsee silti esim. työntekoa...
    Kivaa on ollut myös se, että tämä on ollut paljon helpompaa (tähän mennessä) ku oisin ikinä uskaltanut uskoakaan.
    Kympistä onnittelut santeri :)
    Se onkin aika riemastuttavaa, kun huomaa illalla tai seuraavana päivänä, ettei ollut ajatellut tupakkaa koko päivänä. Ne päivät sitten lisääntyvät pikkuhiljaa. Täällä ollaan matkalla mukana.

• editoi marraskuu 10
    Mahtava suoritus @santeri
    Täyskymppi täynnä o:) ja yli kartongin verran nyt sinullakin polttamattomia röökejä takana.

Täällä juhlitaan viikkovilliä.
    Myös eka aamu, kun en ihan täysillä pomppinut seinille >:)
    Mutta kyllä vahvasti se rööki mielessä on. Ja aika samaan tapaan kuin muillakin: "montakohan röökiä olen jo ollut polttamatta", "mitä mä nyt teen, kun en pidä röökitaukoa", "hei, säästin taas kympin" etc...

Mutta ihana huomata miltä raikas ilma tuoksuu nenässä,tää on niin hassu tunne ja haju, joka vahvistui eilen :p Nuuskutan ja tuhisen menemään kuin höyryveturi...

Mitä muuten tekee säästyneillä rahoilla...? Mä kerään niitä säästyneitä tupakkarahoja hienoon lasipurkkiin, ja ihastelen kasvavaa setelikasaa. Kova tavoite olisi aina puolet käyttää itseni hemmotteluun ja puolet sijoittaa, alkuun nyt parin viikon / kuukauden sykleissä ja myöhemmin ehkä puoli vuosittain :#
  • Onnittelut Suskiliinille viikosta, JIPII. ja santerille kympistä. Hienosti meillä menee, mutta menköön. Ai niin kiitoksia vaan santeri onnittelusta. Nyt pää lyö tyhjää ja väsyttää, on niin raskasta olla töissä tekemättä mitään. :( Tsemppiä kaikille <3

Onnittelut viikosta suskiliini!
    Tuoksut ovat ihania, kun pitkästä aikaa huomaa. Joulun tuoksut tulossa :)

• Paluumuuttaja täällä hei! Liityin tänne 2/2020 ja lopetin kerrasta poikki. Hyvin menikin juhannukseen 2021 eli vajaa 1,5 vuotta, mutta sitten sorruin polttamaan. Aluksi homma pysyi halussa ja poltin vain silloin tällöin alkoholin kanssa, mutta pikku hiljaa aloin polttaa joka ilta ja noin vuosi sitten jo useamman kerran päivässä. Kesän ja syksyn aikana voin sanoa liukuneeni takaisin tapa polttajaksi. Ainoa paikka jossa en polta on työpaikka, koska en kehtaa myöntää että epäonnistuin. Toki jossain tykyillassa olen polttanut. Hyvin on muistissa mitä paskaa tää alku on. Päivä yksi ja aivan hirveä nikotiinin tuska. Toinen puoli haluaisi luovuttaa, koska puolison tupakat on ihan käden ulottuvilla. Toinen puoli yrittää muistella mitä kivaa oli puolen vuoden jälkeen, kun ei ajatellut tupakkaa koko ajan. No minuutti kerrallaan.
    Sydämellisesti :heart: tervetuloa takaisin wilsu20.
    Tarinastasi paistaa nikotinistin totuus, hyvä kun kerroit sen.
    Vaikka miten yrittäisiä suitsia polttamista, se niin helposti ryöstäytyy.

• Tervetuloa wilsu20. Kyllä se siitä, pikkuhiljaa pikkuvoittoja.
    Itselläni kosahti kolmeviikkoa savuttomana täyteen aamuyöllä ja on kevyt olo. Lääke tekee tehtävänsä kun ei ole tullut yhtäkään pelmahdusta ja töissäkin rupeaa taukojen uuteen järjestelyyn tottua, eikä muistakkaan kaivata lähtemistä portin taakse. :)
    Miten Suskiliini ja santeri ja muut miten teillä menee?

• Onnittelut kahdesta viikosta @Suskiliini ja @AMM66 kolmesta viikosta!

Ja kiitos kysymästä AMM66, täällä ainakin pyyhkii oikein hyvin. Mäki alan pikku hiljaa tottua siihen, ettei tartte jatkuvasti käydä ulkona tai muuten vaan suunnitella tupakkataukoja. Jää merkittävästi enemmän aikaa muulle tekemiselle etenkin aamuisin, mutta ihanaa myös esim. katsoa tv-sarjasta monta jaksoa putkeen ilman että pitää käydä välillä kessulla.
    Välillä kaipaisin töissä "tupakkataukoa", mutta oon muutaman kerran mennyt sitten vaan ulos tuoakkapaikalle selaamaan somet läpi, mutta ilman tupakkaa :D toimii niinkin!

Muutenkin tulee ajateltua tupakkaa koko ajan vähemmän, mikä on todella kiva juttu. Tietenkin se vielä ajoittain käy mielessä, mutta pääsääntöisesti oon jo tottunut odottamaan dösää tai kävelemään kauppaan ilman että se pyörii liikaa ajatuksissa.

• Tsemppiä kaikille lopettajille. Päivä päivältä helpompaa. Jossain vaiheessa lopetus arkipäiväistyy ja silloin on vaaranpaikka. Siitä on hyvä varoittaa etukäteen. Silloin se alkuinnostus on lieventynyt. Uudet huomiot tupakoinnin lopetuksen hyödyllisyydestä vähenevät. Ei tule enää niin paljon uusia huomioita tupakoinnin lopetuksen hyvistä puolista.
    Kun savuttomuus on uusi normaali niin silloin se piru yrittää iskeä.
    "Jos vain yhden tupakan polttaisi" " kokeeksi vain"
    Tai sitten iskee vahva mieliteko ja mieleen tulee ajatus että onko tässä lopetuksesta mitään hyötyä kun mieliteko iskee näin pitkän ajan jälkeen. " Enkö ikinä pääse siitä eroon"
    Pitäkää maltti ja juurruttakaa itsenne lopetukseen. Jos et ole vielä kirjoittanut tupakoinnin lopetuksen hyviä puolia ja polttamisen huonoja puolia ylös niin nyt, ennen arkipäiväistymistä se on hyvä tehdä.
    Elä hättäile. Lopeta rauhassa. Elä panikoi vuan hengittele. Kyllä se siitä helepottaa. Ajan kanssa. Lopetin nikotiinin käytön 26.11-22 klo 12.00
  • @tuomo just noin!!! :)
    8.1.2022 klo 22 paloi viimeinen tupakka.
    3.8.2022 alkoi nikotiinittomuus.
    Hyvä tuomo! Juuri noin sen olisin voinut itsekin kirjoittaa. Oot hyvin sisäistänyt myös riskin.

• Tulin tähän poteroon. Ratkesin polttamaan 5 tupakkaa. Nyt tulin nopeasti takaisin lopettajien pariin. Ei olisi kannattanut ottaa sitä ensimmäistäkään. Niin hienosti ilman olin(pisin aika ikinä)
  • @Sannuliini hyvä juttu, että pääsit nopeesti takasin!!
    8.1.2022 klo 22 paloi viimeinen tupakka.
    3.8.2022 alkoi nikotiinittomuus.
  • Tervetuloa Sannuliini!

Hyvä, että hoksasit nopeasti tulla takaisin :) Kuinka kauan ehdit olla ilman?

Miten muilla marraskuisilla menee?

En ole paljoa jaksanut tänne päivitellä, mutta sanottakoon että hyvin menee savuttomuus. Käytän edelleen vahvinta laastaria, mutta purkkaa menee sen lisäksi vain vähäisiä määriä, useina päivinä ei lainkaan. Viikon päästä ajattelin vaihtaa pykälää miedompaan laastariin, saa nähdä tuleeko viekkareita sitten.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.