Papan uusi polkupyörä.

:idea: Tuo laskuri tuossa alareunassa näyttää 319,87€ ja kun on neljäsataa
täynnä, ostan itselleni uuden fillarin.
8) :roll: :lol: Kuvitelkaapa sitä fiilistä, kun voi ajella alkukesän "haisuissa"
uudella ajopelillä, tarvitsematta välillä pysätä tupakalle. :wink:
«1345

Viestejä yhteensä

• editoi huhtikuu 2007
    Voin kuvitella, hyvä tavoite on! :)
    Vajaassa kuukaudessa luulisi rahat olevan kasassa eli alahan katsella malleja, vai joko sopiva on tiedossa?
  • Olavi VOlavi V Pori
    editoi huhtikuu 2007
    :lol: On katottu ja kun ei viitsis mainostaa, niin sanotaan nyt vaikka että,
    " vain pakki puuttuu".

:mrgreen: Onkohan muilla asetettuja päämääriä paperossisäästöille ???????
  • EsaEsa Turku
    editoi huhtikuu 2007
    On muuten hyvä hankinta. Ylämäkeen polkiessa sen kyllä huomaa, millaisen palveluksen itselleen teki lopettaessaan tupakoinnin. Ja kyllä sekin mukavaa on kun huomaa kuka on leikannut nurmikon, kuka lämmittää saunaa.

Minä ostin tupakkarahoilla ensimmäiseksi järjestelmäkameran. Nyt makselen niillä autoa jossa ei ole koskaan poltettu. Sitä kyllä saa jonkin aikaa maksella niilläkin rahoilla, mutta mikäs kiire minulla on.
  • editoi huhtikuu 2007
    Olavi V kirjoitti:
    :mrgreen: Onkohan muilla asetettuja päämääriä paperossisäästöille ???????
    Reilut 2 vuoden säästöt keräsin vuosi sitten kasaan ja ostin moottoripyörän nyt olisi vielä saatava n.290 tupakitonta päivää kasaan, jotta pyörä tulisi "savuttomilla" rahoilla maksetuksi :D
    Ja aivan kuten Esa tuossa jo mainitsi, on ilo ajella ja nuuhkia "maisemia". Tosin puolisoni vielä polttaa -> on pakko kuitenkin pysähtyä vielä pitämään niitä tupakka taukoja, mutta että se on älyttömän näköistä touhua, onneksi ei enää itse tarvitse seistä savuava kääryle kädessä ja vetää välillä savua sisäänsä.
    Paljon hyvän tuoksuisia "maisemia" sinullekin Olavi V
  • ELinaELina Jyväskylä
    editoi huhtikuu 2007
    oo, hienoa että ihmiset jaksaa säästää noin tunnollisesti! Mie oon kyllä onnellisesti saanu hukattua kaikki ylimääräset rahat :D mut laskurin mukaan n. 230 ekee on "säästetty" johonkin muuhun.
  • editoi huhtikuu 2007
    Olavi V. hieno homma, hauskoja pyöräretkiä vaan ja muista kypärä!
    Minä en säästä mihinkään vaan hellin itseäni aika usein kaupan kassalla jossa ne röökit yleensä möllöttää näkökentässä :evil: Ostan usein siitä viereisestä telineestä hyvällä omalla tunnolla jonkun ihanan lehden, ai että se tekee tosi hyvää omalle kantille!
  • editoi huhtikuu 2007
    minä ostin itselle uudemman auton ja makselen sitä säästämilläni euroilla,säilyypähän toivottavasti motivaatio :D seuraava hankinta on mullaki uus pyörä,isommat pojat crossassi entisen nishikin aivan uuteen kuosiin :twisted: on ne vaan tyyriitä nuo pyörät,aattelin nyt ihan mummomallia :lol:
  • justinejustine treen:lähistö
    editoi huhtikuu 2007
    mä sain jo viime syksynä tyttäreltä polkupyörän savuttomuudestani,hän 18v.toi sen kirpparilta,mut hyvä pyörä vaihteet ja kaikki! :-) nyt oon sit yrittänyt "säästyvillä"rahoilla sisustaa kotia et sais itelleen vähän jotain "palkintoa",ei niitä rahoja kyllä missään näy..tarttis pistää jemmaan! :lol:
  • PäiviPäivi Pirkanmaa
    editoi huhtikuu 2007
    justine kirjoitti:
    mä sain jo viime syksynä tyttäreltä polkupyörän savuttomuudestani,hän 18v.toi sen kirpparilta,mut hyvä pyörä vaihteet ja kaikki! :-) nyt oon sit yrittänyt "säästyvillä"rahoilla sisustaa kotia et sais itelleen vähän jotain "palkintoa",ei niitä rahoja kyllä missään näy..tarttis pistää jemmaan! :lol:

Me ostettiin miehen kans vene, jota maksellaan nyt sit parin vuoden tupakkarahojen ajan... Sen verran nopee vene, et tupakkaa ei vauhdissa ees pystyis poltteleen, tulipesät lentelis kuitenkin järvehen tai toisen naamariin :lol:
  • Olavi VOlavi V Pori
    editoi huhtikuu 2007
    ELina kirjoitti:
    oo, hienoa että ihmiset jaksaa säästää noin tunnollisesti! Mie oon kyllä onnellisesti saanu hukattua kaikki ylimääräset rahat :D mut laskurin mukaan n. 230 ekee on "säästetty" johonkin muuhun.
    :oops:
    :oops: Ei minullakaan sitä rahaa ole erikseen säästettynä, mutta kun olen
    saanut puolisolta luvan (itse asiassa hän jopa vähän yllytti).
    :?: Eihän niitä rahoja varmaan kovinkaan moni "aikuisten oikeesti" joka päivä erikseen possuun pudota, kun sinne tarttis laittaa tasaraha tai sitten
    ottaa itselleen :shock: :hunf: :idea: vaihtorahat, possuun tungetusta setelistä.
    :lol: By the way, mikä on suameks', tiätä pitki, tai jotaki sinne päin..........
    laskuri näyttää nyt 331,71 €. Hip hurraaaa...
    :wink: Mun varmaan tarttee ihan oikeesti alkaa laittamaan niitä fillarirahoja
    johonkin purkkiin.

:lol: :lol: Ja se toinen purkki???? Noh, kattokaas,.... mummo säästi ja laittoi rahat vanhaan kahvipurkkiin. Tytär sitten nykyaikaisena ihmisenä
    neuvomaan: " veisit äiti ne rahat pankkiin, menetät arvokkaita korkotulojakin". Ja kipakka vastaus:" enkä menetä, olen laittanut ne korot
    tuohon toiseen purkkiin".
  • EsaEsa Turku
    editoi huhtikuu 2007
    Laskennallisiahan nämä. Kun tietää paljonko meni kuukaudessa rahaa tupakkaan ja montako kuukautta on ollut polttamatta, niin voi päättää mitkä hankinnat on niillä rahoilla maksanut.

Mun on helppo laskea, kun kuukausihinta oli kutakuinkin tasan 200. Olen siis tienannut tupakoimattomuudella tähän mennessä 6600 euroa. Eikä tämä siis mitenkään omakehuna, vaan ihan vaan osoituksena, kuinka jumalattomasti rahaa tupakkaan meni ja kuinka paljon sillä rahalla saa jotain mielekästä ajan myötä.
  • Olavi VOlavi V Pori
    editoi huhtikuu 2007
    :idea: Joo, ja suurin hyöty ja säästö, on kuitenkin tupakoimattomuudessa itsessään! :!:
  • editoi huhtikuu 2007
    Tää mummo osti uuren koiran 900e,kun tul vuos täyteen 8)
  • AnneKAnneK Lapin lääni
    editoi huhtikuu 2007
    Rahat olen pannut purkkiin päivittäin, kun tiedän ettei niitä muuten näy missään. :roll:

Tavoitteena olisi kunnon juoksulenkkarit. Edelliset ja nyt siis käytössä olevat on tarkoitettu kävelyyn. Toivottavasti siinä vaiheessa kun ne saan, voin niitä siihen tarkoitukseen myös käyttää... :lol:
  • editoi huhtikuu 2007
    Mä voin nytkin katsia,että tossa se mun savuttomuus järsii puuklapia :mrgreen:
  • ELinaELina Jyväskylä
    editoi huhtikuu 2007
    kevis kirjoitti:
    Mä voin nytkin katsia,että tossa se mun savuttomuus järsii puuklapia :mrgreen:

Repesin ihan täysin kun sain ihan ihmeellisen mielikuvan tosta lauseesta! :lol: :lol: en osaa kuvailla sitä sanoin:D
  • EsaEsa Turku
    editoi huhtikuu 2007
    Ei muuten hassumpi idea, kun joku kaipaa tyylikkäämpää, järkevämpää, mielenkiintoisempaa ja rauhoittavampaa tekemistä tupakoinnin sijaan. Halon järsiminen. :thumbup:

No tietenkin koiran hankkiminen on sitten vielä parempi, ei tarvitse itse järsiä.
  • editoi huhtikuu 2007
    Esa kirjoitti:
    Ei muuten hassumpi idea, kun joku kaipaa tyylikkäämpää, järkevämpää, mielenkiintoisempaa ja rauhoittavampaa tekemistä tupakoinnin sijaan. Halon järsiminen. :thumbup:

No tietenkin koiran hankkiminen on sitten vielä parempi, ei tarvitse itse järsiä.

Voi ei te ootte ihania :D Nauran, vaikka itken. Ja mul on kaiken lisäks koira, joka järsii klapeja.
  • ELinaELina Jyväskylä
    editoi huhtikuu 2007
    :oops:
  • editoi huhtikuu 2007
    Meidän piha on täynnä koiran varastamia klapeja, niitä se siellä järsii onnessaan ja sitten oksentaa sisälle :shock:
    Enpä ole itse tuota vielä kokeillut....
    editoi huhtikuu 2007
    mun savuttomuus/det uiskentelee akvaariossa :lol: tai itse asiassa ne vasta totuttelee pussissa pinnalla..tällä hetkellä.. :lol: hain uutta elämää akvaarioon..
  • editoi huhtikuu 2007
    Alussa mullakin oli säästöpurkki,ostin levyn,kengät ja sit tein risteilyn..loput on keräytynyt tohon vyötärölle..palkitsin itseäni herkuilla ja vetelin suklaata...tyhmä idea,mutta minkäs enää voin, muuta kun taistelen kilojani vastaan .Siltikin olen sitä mieltä,että ennemmin nää kilot,kun kessut,vieläkin uskon,että kyllä näistä kiloista pääsee eroon,kun röökistäkin.Päälimäisenä on silti tyytyväisyys ja hyvä mieli,että sain lopetettua yli 30 v orjuuden,nyt olen hankkinut itsemääräämisoikeuteni takasin,se ei ole huono!!
    Joten,kun ei ole noita säästöjä kertynyt,siis rahanmuodossa, niin laskinpa tossa,että mulla on jäänyt n.15 000 kessua polttamatta(n.2v2kk)..muhun se ainakin teki suuren vaikutuksen!!! Mahtais olla valtava läjä kessuja... :D :D :D :D
    Eihän tästä savuttomuudesta voi olla kun valtavan iloinen ja kiitollinen,eli hyvä me !!terkuin mimmi : )
  • Olavi VOlavi V Pori
    editoi huhtikuu 2007
    :roll: Arvatkaapas mitä? :shock: Musta kyllä ihan oikeesti tuntuu hölmöltä, kun tulin vahingossa (oli vaan yhtenä aamuna liian kiire) lopettaneeksi laastarit. Jo :?: neljäs päivä menossa ja vielä hengissä, jopa sen verran järjissään että saa tänne tultua.
    editoi huhtikuu 2007
    tota mäkin oon mietiskellyt kun oon lahopäinen et vaihtais tuon niksapurkan laastariin :roll: vois kans käydä noin ja se olisi pelkästään positiivinen juttu :thumbup:
  • Olavi VOlavi V Pori
    editoi huhtikuu 2007
    Alkaa pahasti näyttämään siltä että saan hankkia fillarin jo vapuksi. :-)
    Laskuri näyttää 348,17 € säästöä.
    :mrgreen: Nyt on hieno ilma ja aika hyvä olokin, joten taidammepa lähteä luontoon.
  • editoi huhtikuu 2007
    Itse ratkaisin tuon oikean säästämisen vaivan törsäämällä reippaasti etukäteen tulevat tupakkarahat. Nyt ei sitten voi poltella enää tänä vuonna...
  • editoi huhtikuu 2007
    Minulla on nyt koossa vähän yli 500 € (polttamatta 3kk ja 2 vk) ja haaveena lähteä säästörahoilla kolmeksi kuukaudeksi Intiaan ensi talvena.
  • ELinaELina Jyväskylä
    editoi huhtikuu 2007
    Höh, miulla raha oli oikeestaan suurin syy lopettaa, ja ei oo vieläkään kertyny laskuriin ku 237e. Ja jo 3 kk takana :? kai se sit todellisuudessa on enemmän.
  • Olavi VOlavi V Pori
    editoi huhtikuu 2007
    :mrgreen: Nyt se on jo pirun liki, se hetki kun meikä-äijä vetää "Räikköset" tuolla pyörätiellä (381,66€ jo Q-T mittarissa). :oops: Kävin jo eilen kaupassa
    potkimassa renkaita ja kuolaamassa satulalle :roll: . :lol:
    :lol: :lol: On se varmaan komea näky kun pappa polkee :XD: hiki hatussa ja vappuvipperä sarvessa huristen, karkuun siltä kyytiin pyrkivältä, perässä juoksevalta nikkis :evil:. Mutta en helly, vaikka se perskeleen konna :twisted: lupaisi mitä. Siellähän sitten juoksee pyörän perässä jalkansa rakoille ja keuhkonsa verille, mokomakin helvetin valehteleva hyypiö.
    :x :-( :oops: :| Lähes neljäkymmentä vuotta tuli sen juttuihin uskottua ennen kuin tuli järki päähän. :shock:
  • editoi huhtikuu 2007
    Hyvä Pappa!!!!! Ja kypärä päähän sit, eiköstä jookosta...:)
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.