Huomenna se loppuu!

Hei kaikki, uusi täällä ja onnellinen kun löysin tämän paikan.

Huomenna aamulla se loppuu ja luulen että tulen kaipaamaan teidän tukea, heikko kun olen!

Olen jo kerran lopettanut, autokolarin yhteydessä sitä haki ekaksi tupakkaa =( sen jälkeen taas lopetan moneksi kuukaudeksi kunnes riita vaimon kanssa ajoi mut taas polttamaan.

Nyt siis on mitta täysi ja tän on loputtava huomenna aamulla, tarkemmin ajateltuna tänään illalla ennen nukkumaan menoa, sillä unissani en aio polttaa :D

Pitäkää peukkua, kerron sitten huomenna lisää!
«1

Viestejä yhteensä

• nyt tai ei koskaannyt tai ei koskaan Kokemäenjoen suisto.
    editoi lokakuu 2007
    Onnea matkaan! Mulla neljäs savuton viikko menossa eli 1 kk kohta täynnä. Ja sitä pitää juhlia!!! :) 8) Pysy tiukkana ja lueskele näitä sivuja, siinä sulle ensiapua, niinkuin monelle muullekin. Meitä on täällä monta samassa veneessä! :thumbup:
  • editoi lokakuu 2007
    Kyllä se onnistuu kun itse haluat lopettaa. Jos saisin sanoa niin ota rauhallisesti. Ehkä kannattaa turvautua myös niotiinipurkkiin, inhalaattoriin tai tabletteihin. Niistä ainakin jotkakin apua saa jos on hiemankin epävarma olo. Itsellä on nyt toista viikkoa takana nikotiinin inhalaattoirin voimin.

Tsemppiä sinulle näytä itselle ja muille mistä sinut on tehty? :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
  • Tanya_2Tanya_2 Kanta-Häme
    editoi lokakuu 2007
    Munjuttu: Riita ajoi sinut polttamaan? Niin minullekkin on mukamas käynyt... :P . Mutta niinkuin varmasti tiedät niin tupakoitsija sisällämme keksii kyllä syyn sytyttää tupakka uudelleen (riita, stressi ym.ym). Eihän tupakoimattomatkaan sytytä tupakkaa kun riitelee... eihän :?: :P

Nyt ei sitten anneta tuon nikkisötön :twisted: tulla houkuttelemaan tupakoimaan uudelleen kaiken maailman tekosyiden kanssa. Eihän :?:

Minä ainakin olen selvinnyt riidoista, stressistä ym.ym ilman tupakkaa, kun olen tehnyt itselleni selväksi, että voin sytyttää tupakan vain jos on ihan pakko... pakko? En keksi muuta pakkoa sytyttää tupakka, kuin että joku pitäisi asetta ohimolla ja käskisi polttaa... :shock: :mrgreen:

Nyt kovasti tsemiä ja asennetta hommaan!
  • KatjaKatja Helsinki
    editoi lokakuu 2007
    munjutulle hurjan paljon voimia ja tsemppejä tälle päivälle :):) Ollaan hengessä mukana!!!
  • editoi lokakuu 2007
    Eilis-illasta tähän asti ilman tupakkaa. Välillä tekee tiukkaa ja sit taas helpottaa kun saa ajatuksensa pois tupakasta.

• KatjaKatja Helsinki
    editoi lokakuu 2007
    Hyvä hyvä :) Ekat 12h taitaa olla täysi ja kohta jo 24h savutta :):) Tästä se lähtee :):)

Tsemppiä!
    editoi lokakuu 2007
    Kolme ekaa päivää taitaa olla ne vaikeimmat. Mutta kolme päivää on lyhyt aika kärvistellä jos sen jälkeen saa olla savuton loppuelämänsä :thumbup:
  • editoi lokakuu 2007
    Loppujen lopuksi ei tää nyt niin kauheeta olekaan tämä tupatoimattomuus, tosin harmi miten paljon kumminkin sitä tekee mieli ja välillä keskittymishäiriöitä ilmenee, mut ei mitään vakavaa ettenkö jaksais sinnitellä muutamaa päivää. :-)

Sitä vaan ei koskaan ajatellut lopettavansa joten parikin tuntia ilman röökiä teki tiukkaa, koska ei ollut syytä. Nyt kun on syy niin on helpompaa.
    editoi lokakuu 2007
    Minunkaan mielestäni tuo lopetus ei ollut mitenkään ylitsepääsemätöntä. Asenne kannattaa pitää kunnossa, ja ajatella itseään tupakoimattomana. Ja ei missään nimessä kannata alkaa haikailemaan tuon typerän pötkylän perään :P
  • editoi lokakuu 2007
    munjuttu kirjoitti:
    Loppujen lopuksi ei tää nyt niin kauheeta olekaan tämä tupatoimattomuus, tosin harmi miten paljon kumminkin sitä tekee mieli ja välillä keskittymishäiriöitä ilmenee, mut ei mitään vakavaa ettenkö jaksais sinnitellä muutamaa päivää. :-)

Sitä vaan ei koskaan ajatellut lopettavansa joten parikin tuntia ilman röökiä teki tiukkaa, koska ei ollut syytä. Nyt kun on syy niin on helpompaa.

Niinhän se menee,kun oikein TAHTO on luja,niin kuin itse uskon,SE ONNISTUU :thumbup:.Esimerkkinä olen minä itse 27-vuotta tupakkaa reilusti,mitta kertakaikkiaan täynnä keuhkoputken tulehdukset,keuhkokuumeet,salailut ym...... :evil:.Nyt 9kk ilman tupakkaa,eikä just nyt mieleen tulis mennä spaddulle :mrgreen: Mieheni 30-vuotta tupakoineena,jatkuva "tupakkayskä" 2 askia päivässä,niin tuo vaan lopetti 6kk mun lopetuksen jälkeen,eikä tuo mies oo mitenkään "moksiskaan" ja yskä,limaisuus poissa,enkä usko,että hänkään nyt just vaihtais tupakoimattomuuttaan taas käryttelyyn :lol: Onnea ja tsemppiä onnistumisellesi :thumbup: :thumbup: :thumbup:
  • editoi lokakuu 2007
    Tsemppiä kärvistelyyn, jaksat nyt sinnitellä niin siitä se sitten alkaa sujumaan kuin itsestään :)
  • editoi lokakuu 2007
    Miten tän nyt kehtais sanoa... sorruin. Olin matkalla kotiin ja vaimo sanoi, että menee tupakalle ennen kuin haen hänet. Kysyi et haluunko mäkin ja sanoin et en, ettei saa kysyä. No kun nähtiin niin pyysin röökiä.

Oma moka, kun en kertonut hänelle mun säännöt. Eli ei saa kysyä haluanko röökiä eikä pyytää mua mukaan vaan seuraksi. Nämä kaksi ainakin alussa on mulle nou-nou.

Nyt harmittaa, olin 18 tuntia ilman eikä ollut tiukkaakaan, mut sorruin silti. En aio luovuttaa, yritän uudelleen :cry:
  • editoi lokakuu 2007
    Tsemppiä siis uudelleen.... kannattaa mennä kaikki entiset tupakointi-tilanteet vaan ronskisti "läpi", niin voi elää "normaalisti" vaikka ei enää poltakkaan :)
  • editoi lokakuu 2007
    täytyy kyllä myöntää että tupakoivat ystävät / puoliso on se helvetillisin läheinen lopettamisen ajankohtana.. itse olen useasti yrittänyt lopettaa ja se on aina alkanut uudestaan kun joku ystävistäni on ollut viikon aski ojossa että vedä ny yks. Ja "huomenna se loppuu" on kieroutunut asenne, se loppuu just nyt! ;)

- nyt kaksi päivää polttamatta -
    editoi lokakuu 2007
    munjuttu: älä nyt vaan luovuta - se oli lipsahdus, ei repsahdus. Sinnikkäästi nyt eteenpäin. Eiköstä vaan! :?: :wink:
  • editoi lokakuu 2007
    Hei, olen Munjuttu, ja olen nikotinisti... :roll:

Eiks nää aina ala tällai?

Joo eli syy miksi sorruin on oma heikkouteni. Olen niin yllytyshullu ettei mitään rajaa. No tällä kertaa kukaan ei mua yllyttänyt vaan kysyi että tulenko tupakalle. Itsekuri horjui melkein vuorokauden savuttomuuden jälkeen niin paljon että :twisted: sai otteensa.

Toinen mitä huomasin on se, että kun lopetin olin suht ankara lapsilleni ja sitä en halua heille tehdä. Pienikin itku tai heidän keskinäinen tappelu sai mut kiukulle.

Seuraavan kerran (muutaman viikon päästä) kun lapset menevät mummolaan viikoksi päätimme vaimon kanssa lopettaa silloin ja purkaa kiukkaan toisiimme. Aivan sama, kunhan emme pura sitä lopettamisen kiukkua lapsiimme.

Eli ajattelin pitkittää lakon alkamista kolmella viikolla vain ja ainoastaan sen vuoksi, koska en halua lasteni kärsivän syyttä mun idiotismista, eli nikotiinin riippuvuudesta ja siitä aiheutuvista lopettamisen tuskasta.
  • LäppäLäppä Pk-seutu
    editoi lokakuu 2007
    munjuttu kirjoitti:
    Toinen mitä huomasin on se, että kun lopetin olin suht ankara lapsilleni ja sitä en halua heille tehdä. Pienikin itku tai heidän keskinäinen tappelu sai mut kiukulle.

Seuraavan kerran (muutaman viikon päästä) kun lapset menevät mummolaan viikoksi päätimme vaimon kanssa lopettaa silloin ja purkaa kiukkaan toisiimme. Aivan sama, kunhan emme pura sitä lopettamisen kiukkua lapsiimme.

Eli ajattelin pitkittää lakon alkamista kolmella viikolla vain ja ainoastaan sen vuoksi, koska en halua lasteni kärsivän syyttä mun idiotismista, eli nikotiinin riippuvuudesta ja siitä aiheutuvista lopettamisen tuskasta.

En haluaisi olla skeptinen, mutta vaikuttaa kyllä lähes hulluimmalta tekosyyltä tupakoinnin lopettamisen siirtämiseen! Ei se yksi viikko mitään auta, pinna tulee todennäköisesti olemaan kireällä muutaman kuukauden. Lasten kotona ollessa on monesti jopa helpompi olla tupakoimatta, kun on paljon muutakin tekemistä. Mutta kun kerran pitkität asiaa, niin lueppa Carrin kirja siinä muutaman viikon aikana, jos et ole vielä lukenut.

Onnea yritykseen :thumbup:. Itse olen nauttinut savuttomuudesta 4,5 kk ja olen tosi tyytyväinen olotilaani. Nyt ovat hermotkin rauhoittuneet ja pinna itse asiassa pidempi kuin tupakoidessani. Silloinhan sitä juuri illallakin hermostui lapsille pienestä, kun oli nikotiininhimot ja joutui tekemään lasten kanssa esim. iltatoimia eikä ehtinyt röökille.
  • editoi lokakuu 2007
    munjuttu: Jos ihan suoraan sanon, niin musta toi on just sellainen tekosyy, jonka lopettamista harkitseva keksii, koska lopettaminen pelottaa. Arvaa, miksi sanon näin painokkaasti: koska itse mietin samaa ennen lopettamista. Olen uhmaikäisen ainoa vanhempi ja melko ärhäkkä luonne, pinna palaa helposti kotona. Sitten kerroin tästä pelosta yhdelle ihmiselle, joka toimii vähän kuin "tukihenkilönä" tähän lopettamiseen, ja hän pani minut miettimään, että tällaisessa "jalossa" itsensä uhraamisessa ("haluaisin lopettaa, mutta en tee sitä, lapsiani suojellakseni") onkin kysymys tekosyyn keksimisestä sille, että oikeasti ei uskalla ottaa vastaan lopetuksen kamaluuksia.

Kuten joku tuossa sanoi, en usko, että kiukkuisuus loppuu pariin päivään, mutta hei, eivät kai lapsetkaan siitä pilalle mene, jos joutuvat ottamaan vastaan hiukan ankaruutta ja kiukkuisuutta lopettamisen aikana. Ja onhan olemassa liuta korvaustuotteita ja lääkkeitä pahinta pinnan kiristystä helpottamaan, otat kai niitä avuksi. Ja jos mietit, kumman muistikuvan lopultakin haluat antaa lapsillesi: sen, joka haisi niin ihanan turvallisuutta tuottavasti tupakalta vai sen joka ei polttanut?

Pahoittelen, jos viestini kuulostaa ylimieliseltä, mutta mietin tämän asian myöskin läpi vähän aikaa sitten ja pääsin mielestäni ainoaan järkevään lopputulokseen! Onnea lopetukseen!
  • editoi lokakuu 2007
    Yks juttu on se, ettei kukaan teistä tiedä mitä meidän perheessä tapahtuu ja miksi on todella hyvä ettei lapsille huudeta turhasta.

Mä olen jo kerran lopettanut ja olin polttamatta kolme vuotta. Se lopettamisen tuska todellakin kesti mulla viikon. Ehkä se on yhtä pitkä tällä kertaa, ehkä ei. Fakta on se, etten mä mitään pelkää vaan oikeasti haluan ajatella lasteni parasta.

Kyllä mä lopetan, saatte vielä nähdä :wink:
  • editoi marraskuu 2007
    No niin, tänään se alkoi yhdessä vaimoni kanssa. Eilen illalla ennen nukkumaan menoa viimeinen tupakka. Tänään klo 10:08 eikä tee tiukkaakaan. Tällä kertaa kummallakin selvät sävelet mitä ei saa toiselle sanoa yms, ettei vaan repsahda niin kuin viime kerralla.

Pitäkää peukkuja!
  • editoi marraskuu 2007
    :thumbup: :thumbup: :thumbup: Peukut pystyssä :D
    editoi marraskuu 2007
    Hyvä te!!! Upeeta, että teette sen yhdessä! Nyt vaan hammasta purren eteenpäin... :twisted: Tervetuloa tähän savuttomaan joukkoon! Ja laita puolisosi myös kertomaan kuulumisia meille. Voi helpottaa häntäkin..? Ja tsemppiä teille kummallekin!!! :thumbup: :thumbup:
  • editoi marraskuu 2007
    Koko eilinen päivä ilman tupakkaa ja hyvin jatkuu... mulla siis. Vaimolla oli eilen raivari eikä mitään hauskaa katsottavaa. Hän hankkii tänään jotain korvaushoitoa, meikkis kylmiltään lopetti.

Onko teillä tietoa sopivasta korvaushoidosta jos on lääkitys meneillään, Marevan verenohennuslääkitys siis?
  • editoi marraskuu 2007
    Kolmatta päivää mennään... nyt tekee tiukkaa mut se on vaan se mielihalu ja tapa, ei niinkään mikään pakko enää saada. :)
  • editoi marraskuu 2007
    Onko kellään ollut sellaisia oireita ettei saa nukahdettua millään? Liekö tupakan himo tai jotain, mutta todella ärsyttävää kun itse olen aina nukahtanut missä ja milloin vaan ilman ongelmia. Nyt ei meinaa nukahtaa millään. Viimekin yö meni tunnin siihen että yritin nukahtaa.
    editoi marraskuu 2007
    Kai se on joku sivuoire tai vierotusoire.... Älä tarkkaile itseäsi illalla, vaan mene sen kultasi kainaloon ja nukahdat sinne. Mites vaimolla muuten menee?
  • editoi marraskuu 2007
    Kai se on joku sivuoire tai vierotusoire.... Älä tarkkaile itseäsi illalla, vaan mene sen kultasi kainaloon ja nukahdat sinne. Mites vaimolla muuten menee?

Eilen vielä poltti yhden päivässä, mutta yllättävän hyvin mielestäni kun oletin että vetäis kauheita raivareita yms. Olen hänestä ylpeä. Eilen tupakan jälkeen meinasi mennä vessaan oksulle, tuli sen verran paha olo. Nyt häneltä loppui tupakat, joten ei ole houkutusta ja kumpikaan ei mene ostamaan uutta "pientä" askia.
    editoi marraskuu 2007
    Hyvä! Yrittäkää nyt vaan tsempata toisianne, vaikka vaikeita paikkoja onkin. :shock: Mä nostan hattua teille, jos samaan koitokseen olisin ryhtynyt exäni kanssa, istuisin parhaillaan vankilassa.. :roll:
  • editoi marraskuu 2007
    Hyvä! Yrittäkää nyt vaan tsempata toisianne, vaikka vaikeita paikkoja onkin. :shock: Mä nostan hattua teille, jos samaan koitokseen olisin ryhtynyt exäni kanssa, istuisin parhaillaan vankilassa.. :roll:

:mrgreen: Ei polttanut eilen yhtäkään ja oli siitä niin onnellinen. Tänään huomasin hänellä olevan tiukkaa, mutta ei sortunut.

Mulla jo neljäs päivä menossa. Välillä tekee tiukkaa, mutta suurimmaksi osaksi ihan ok. Lähinnä yrittää lähteä välillä ulos terassille tavan vuoksi. Eilen mentiinkin parisen kertaa seisomaan tuulisateeseen ja sitten takaisin sisään.
    editoi marraskuu 2007
    Kiva keksintö tuo ulosmeno.. Nyt voisi olla paikallaan keksiä jotain uusia juttuja tilalle. Mun oli pakko, vaikka yksin olenkin suurimman osan aikaa. Siivoan, pyykkään yms. Te voisitte kaksin ottaa tavaksi sellaset halihetket... Edelleen nostan teille hattua!!! HYVÄ TE!!! :lol: :lol:
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.