On kovin kurjaa ja noloa olla tupakoitsija...

Vuoden vaihteesta olin reilut 3 kk tupakoimatta, oli se sitten ihanaa aikaa :) KUNNES mökkikausi alkoi ja räntäsateessa ja kovassa tuulessa oli isännän (itse toki jihuuta huutaen asiassa mukana, typerys...)lähdettävä veneellä 5 km:n päästä tupakkaa hakemaan. Toi sitten kerralla 11 askia. Että se siitä lopetuksesta kertalaakista :evil:

Nyt sitten elämänhalu on taas ihan kadoksissa. Tupakka määrää olemistani ja elämistäni niin vahvasti, että olen alkanut inhota itseäni päivittäin eri tilanteissa. Uudessa työssäni en voi polttaa ja arvatkaa vaan mikä paniikki ja masennus on jo aamulla moisen asian takia! Keskittyminen töissä ala-arvoista. Miksi? TUPAKAN takia...

Liikunta ei ole maistunut sortumisen jälkeen, kunto on ala-arvoinen ja läskiä siunaantunut 7 kiloa aloittamisen jälkeen. Eli ei se lopettaminen lihota...vaan näköjään aloittaminen...

Päätös on taas kerran tehty, tupakkaa ei voi voittaa kun yrittämällä aina uudelleen ja uudelleen. Esan sanat muistaen olen nyt kaivon pohjalla, mutta onneksi näen jo ylhäällä olevan valon. Ei tarvita kun se köysi enää, niin kiipeäminen ylöspäin voi alkaa. Köyden saan 28.10.07 (uuden remontoitavan kodin avaimet lyödään silloin kouraamme)

Onnittelut kaikille vuoden vaihteessa lopettaneille tutuille, kyl määkin viel täält nousen...itse asiassa onnittelut kaikille lopettaneille!!!

Viestejä yhteensä

• sisu_2sisu_2 Tampere
    editoi lokakuu 2007
    Päätös on hyvä ja suunta oikea. Ei se aina ekalla tärppää, mutta tärkeintä on oma halu lopettaa, joten paljon onnea projektiin, kyllä se vielä onnistuu!!!
  • Mummo 56Mummo 56 Kanta-Häme
    editoi lokakuu 2007
    Niin se on, joskus sitä lopettamista on harjoiteltava! Minä lopetin vappuna ja aina välillä on tullut joko lipsuttua tai repsahdettua muutaman askin verran. Mutta olen myös päättänyt oikeasti olla sytyttämättä ja uskon että repsahdukset on jo ohi ja lipsumisetkin :oops: On se vaan niin mukavaa olla riippumaton, ei tarvi miettiä onko tupakat mukana, onko niitä tarpeeksi, voiko polttaa ja missä välissä...ja jaksaa paremmin. Luotetaan siihen, että tällä kertaa hyvä päätös pitää! :thumbup: eli suoristetaan selkäranka ja ollaan tiukkana.
  • editoi lokakuu 2007
    Päivi,mä tiedän sun tunteet :x.Itse vihasin ja häpesin tupakointia niin paljon,että lopetus kertakaikkiaan oli paras mahdollinen mulle :lol:.Riitoja on ollut,masennusta ja välillä vi....ttaa,mutta tupakkaan en koske :evil:.Oon sata varma,jos yhden sytytän,sytytän toisen,kolmannen ja siitä se taas lähtee :evil:Se pitää mun itse tuntoni korkealla,kun tänäänkään en sytytä,enkä huomenna....näin itselleni olen luvannut ja se toimii vielä :P Koeta nyt vaan päästä irti,tupakka tuo vaan harmia ja stressiä :x.Tsemppiä Päivi :thumbup: Kyllä sä onnistut,älä lannistu :wink:
  • editoi lokakuu 2007
    Hei olen Mari ja taas kerran yrittämässä tupakasta eroon!
    Minulla on Päivin kanssa samat kokemukset lopetuksen epäonnistumisesta
    kolme kuukautta polttamatta ja sitten entistä enemmän tupakkaa.
    Nyt Campix kuuria syöty viikko ja toinen tupakoimaton päivä menossa.
    Aamulla tosi kuvottava olo ei tosiaan tehnyt mieli polttaa.
    Eilen niin kova turvotus,että meinas nappi lentää housuista,mut toivon et olo tästä paranee.
    Semiä kaikille jotka yrittää rimpuilla tupakasta eroon.
  • editoi lokakuu 2007
    Päivi, hyvä että oot taas riveissä. :D :D Kyllä olen ihmetellyt ,missä oot. :?: 28.10 alkaa tsemppaus, niinku silloin ennen tsemppasit minua ja muita. :thumbup:
  • editoi helmikuu 2009
    ä
  • editoi lokakuu 2007
    Tsemppiä mari58 :thumbup: :thumbup: :thumbup:
  • EsaEsa Turku
    editoi lokakuu 2007
    Muista tuo silloin kun seuraavan kerran alkaa tuntua hyvältä idealta sittenkin aloittaa uudelleen. Paina oikein visusti mieleesi, kuinka tyytyväinen olit siihen ratkaisuun tällä kerralla. Nimittäin se hetki tulee taas, kun alat suostutella itseäsi aloittamaan uudelleen. Jos huomaat sen heti ja katkaiset ajatuskierteen alkuunsa tyhmänä haihatteluna, mitä se on, niin sen torjuminen ei ole vaikeaa. Vaikka joku tulisi keskellä yötä herättämään tunkemalla sytytetyn tupakan suuhusi, sinulla pitää olla valmiina se asenne, että et imaise. Se asenne tulee vain siitä, että ymmärrät tupakan täydellisen hyödyttömyyden ja huikean addiktoivuuden.
  • PäiviPäivi Pirkanmaa
    editoi lokakuu 2007
    Ihanaa kun kaikki taas kannustaa, vanhat ja uudet tutut, itku ihan tulee silmään. Moi Meirami :D Nostan sulle hattua ja kumarran kateellisena! Meiliosoite on sama! Ja Esa :lol: taas kerran puhut järjen äänellä, mistä ihmeestä aina löydät oikeat sanat? Nyt on motivaatio niin katossa että ei tosikaan. Otin jo pienen 2-vuotiaan kummilapsen Perusta, tupakkarahoista hänelle menee 7 askia kuussa, eipä tunnu missään! Parempi siellä kun minun keuhkoissani. Enää yksi kokonainen päivä :) Olen jo valmistautunut polttamalla vaan sillon kun "on pakko" eli elimistö ei varmaan saa mitään ihan karmeeta pulttia sunnuntai-aamuna! Kivaa!
  • PäiviPäivi Pirkanmaa
    editoi lokakuu 2007
    Tää se päivä sitten on! Uuden kodin avaimia odotellaan, vastineena niille lentää tupakat hitoille. Molempiin ei ole varaa :shock: Viekkarit toivottavasti jäävät remonttirumban jalkoihin...

Kyllä se tästä :)

• editoi helmikuu 2009
    :thum
  • editoi lokakuu 2007
    Onnea Päivi uuteen kotiin ja erittäin paljon tsemppiä savuttomuuteen,toivottavasti onnistut ja tuu tänne,jos siltä tuntuu :P :thumbup: :-P :thumbup:
  • editoi lokakuu 2007
    Tsemppiä Päivä sinulle ihan mahrottoman paljon!! Kirjoituksista päätellen olet jo "vanha tekijä" tässä lopetuksessa, nyt vaan pidät tiukan linjan, niin kyllä se onnistuu!!!! :) Ja onnea uuteen kotiin!!
  • PäiviPäivi Pirkanmaa
    editoi lokakuu 2007
    Juu todella vanha tekijä lopettamisessa :D Onnistunut tekemään sen moooonta kertaa :shock: No, ei nyt oikeesti kovin montaa, kolmas kerta toden sanoo?

Tämänkertainen ajankohta taisi olla aika onnistunut, suosittelen kaikille MUUTTAMISTA, eli ensin 6 viikon rajut remontit ja tapiks muutto, eipä paljon ehdi pohtia polttamattomuutta saati huomata mikä on viekkaria ja mikä väsymystä ja stressiä. Loistavaa! Koitan kuitenkin keritä aina välillä tänne, lopettaneisiin en uskalla vielä poteroa laittaa, mutta hyvähän täälläkin on olla :) Jokatapauksessa savuttomuuden eka päivä on taas lusittu, eilen poltin yhden joten sitä ei lasketa!
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.