PÄIVÄN POLTTELUN JÄLKEEN TIEDÄN,ETTÄ NYT ONNISTUN

Mulle kävi niin,että lopetin 27.12-2006 ja olin 3kk 4pvää polttamatta kun se nikkispeikko istui olalle ja kuiski,että mitä jos maistettaisiin sitä tupakkaa miltä se nyt maistuu ja houkutus oli sellainen,että maistaahan sitä piti ja polttelin yhden päivän 1.4 sunnuntain.Eka maistui hyvältä ja toinen ja kolmas,mutta sitten ne alkoi maistua tosi pahalta ja keuhkot oli illalla niin kipeät,että siihen loppui minun polttelut ja tosiaankin loppui nyt ei enään maistella miltä maistuu.Nyt olen taas ollut viikon ilman savua ja oltiin vielä mökillä lomailemassa.Eikä tee yhtään mieli. :D

Viestejä yhteensä

• editoi huhtikuu 2007
    Hienoa, että tiedät onnistuvasi. Itselläni on kokemus, vähän saman suuntainen.Helmikuussa viime vuonna, olin ollut polttamatta 7 viikkoa ja se alkoi pyörittämään. Olkapää leikkaus tuli yllättäen eteen ja siinä oli hyvä syy polttaa. Ensimmäinen viikko meni opetellessa, koska keuhkot huusi armoa, ja sitten se meni jo vanhalla rutiinilla. 6viikkoa poltin ja häpesin itseäni. Pääsiäisenä viime vuonna yhtäkkiä lopetin, tupakka ei antanut mulle enää yhtään mitään, ja siitä asti olen ollut ilman. Takan elämäni vaikein vuosi, janyt on todella suuri operaatio edessä samaan olkapäähän.Tiesin, niin kuin sinäkin, silloin pääsiäisenä, että mun ei tarvitse enää polttaa.Muistan sen rintaan pistämisen ensimmäisten savujen jälkeen vielä tänäänkin. Vuosi ilman tupakkia tulee perjantaina. Itse koen, että olen vapaa tupakasta, tuskin tulee sellaisia asioita eteen, että pitäisi alkaa polttamaan. Sen vaan jotenkin tuntee. Tsemppiä! Savuton kesä tulossa,todella hienoa.
  • justinejustine treen:lähistö
    editoi huhtikuu 2007
    hienoo rebekka! :thumbup:
  • editoi huhtikuu 2007
    Tervetuloa takaisin savuttomaan linjaan, sorruin itse pääsiäispyhänä vetämään kolme henkosta yhdestä tupakasta. Ei maistunut suussani hyvälle, toki muutaman päivän kärsin taas viekkareista.nyt taas ruodussa.
  • editoi huhtikuu 2007
    Upeeta, että pääsit heti takaisin.Mitä pidemmäksi aikaa jää "kentälle" saattaa kynnys nousta liian korkeaksi. Tsemppiä! :) :-)
  • editoi huhtikuu 2007
    Tuosta vielä päivän sortumisestani savutteluun,niin kun lopetin taas ei ihme kyllä ollut mitään vieroitusoireita,vaikka minä syön kyllä nikkispurkkaa.Kyllä on hyvä olo kun ei haise pahalle ja hengitys kulkee paremmin.Joka harkitsee vielä niin sanoisin,että KANNATAA LOPETTAA siinä on niin monta hyvää puolta terveydellisesti.Ihostani huomaan,että siitä on tullut jotenkin kuulakas,vaikka turvoksissa kortisoonin syömisen johdosta ja mulla on pisamia niitä on tullut enemmän mitä koskaan.En tiedä onko tuo lopettaminen vaikuttanut siihenkin.Tykkään kyllä pisamoistani.Kuuluu minun persoonaani. :roll:
  • justinejustine treen:lähistö
    editoi huhtikuu 2007
    hienoo REBEKKA :-) mä sain kans tänään kuulla "nuorentuneeni" :-) kyllähän se aina naisihmisen leukaa nostaa vähän ylemmäs :lol: tsemppiä! :thumbup:
  • editoi huhtikuu 2007
    Olipa mukava tuuletella mökillä keuhkoja.Pystyy istumaan mökin pihalla ilma tupakkaakin.Se on jännä,silloin kun poltti vielä ja mökillä teki hommia sitä tuli otettua ns.tupakkatauko.Nyt istuttiin vaan ja juotiin vettä ja ihasteltiin lintuja ja haisteltiin raikkaita kevät tuulia.Sellainen juttu,että voisiko olla,että nyt alkaa vasta keuhkojen puhdistautuminen kun olen ollut melkein 4kk polttamatta ja se yksi repsahdus päivä,nimittäin mulla tuli karmea yskä ja limaa tulee niin kauheasti ulos?Onko muilla ollut tälläistä? :oops:
  • kitikattikitikatti tampere
    editoi huhtikuu 2007
    Sitä minäkin tässä odottelen, että koska se röhiminen alkaa...???oon ollu polttamatta reilu 2 kk eikä sitä yskää ole kuulunut...
  • editoi huhtikuu 2007
    Mä oon ollu reilut 2 vuotta savuton ja vieläkään ei oo tervat, limat yms irronneet.... :shock:
    Tosta mökistä sen verran että mulla oli "kova" paikka möksällä se että kun sytytin saunan pesää. Kun sytytin pesän, sytytin myös tupakan ja sen hetken aika istuin siinä ja kattelin että syttyy kunnolla ja polttelin tupakkaa saunassa ikkuna auki.
    Eka sytytyskerta ilman tupakkaa oli outo, mutta siitä se sitten pikkuhiljaa, omalla painollaan lähti sujumaan :P
    Nykyään ajattelen että mitähän mun päässä on liikkunut ku vetänyt saunassa röökii :lol:
  • editoi huhtikuu 2007
    Mulla on ollut viikon kauhea yskä,mutta nyt tuntuu,että se on voitettu ja luulen,että se oli puhdistautumis prosessi,koska limaa tuli tosi valtavasti.27.4 tulee 4kk täyteen,paitsi se yksi repsahdus,mutta en laske sitä minun lukuihini.Se oli yksi tyhmä teko ja se on unohdettu.En tiedä mitä mieltä muut ovat,pitäisikö alkaa alusta laskeminen,vai?Pääasia kun ollaan savuttomia ja raikkaita.Ei kyllä ole yhtään tehnyt mieli savuja,vaikka ukkoni pitää nuo savukkeet täällä olohuoneessa ihan näkyvästi.Oisi tupakkaa jos haluaisi,mutta kun ei halua... :lol:
  • editoi huhtikuu 2007
    Minä alottaisin laskemisen alusta, jos retkahtaisin. Se on mielestäni sopiva rangaistus moisesta haksahduksesta.
  • editoi huhtikuu 2007
    Minulla takana about 2,5kk tupakoimatonta loppuelämää. Itsellä kanssa tuo mökki ja siihen liittyvät tupakointitavat oli kova pala. Tupakka mukamas kuului niihin mökin- ja saunalämmityspuuhiin. Oli todella outoa laittaa tuli takkaan ja katsella ulkona savun kohoamista ilman tupakkaa. Samoin se viinilasi saunan lämpenemistä odotellessa ilman tupakkaa oli aluksi outo. Sitten kun homasi viinin maistuvan PALJON paremmalta ilman tupakkaa oppi ymmärtämään sen kuinka tyhmä sitä on ollut tupkan kanssa tunaroidessaan.
    editoi huhtikuu 2007
    Mmm'm.Itse olen säästynyt pahoilta vierotusoireilta(tai sitten en erottanu niitä pahasta flunssasta), mutta näitten uusien muistijälkien tekemisessä on ollut töitä enemmän...oppia ettei sitä helvatun pössäkkää tartte sytyttää joka välissä..
  • jantskujantsku ETELÄ-KARJALA
    editoi huhtikuu 2007
    Mulla se on nyt mennyt siihen että jos vaikka kun nyt tällä hetkellä ajattelen sitä mökin saunan tulittamista, pulloa kylmää Olvia, niin kyllä siihen " nostalgia kuvaan " kuuluu se tupakki ... mutta sitten kun mä oikeesti sitä sytytän niin ei se mua pahemmin härnää ... se nikkis piru ... Se vaan on niin että mä olen sen saunan sytyttäny 27v tupakan kanssa ja 5 kk ilman , nin että ei ole epäselvyyttä kumpi muistijälki on vahvempi ... Oikeestaan aikas huvittavaa ... :shock: :shock:
    editoi huhtikuu 2007
    Tuntuu ettei näin kesää kohti mentäessä ole oikeastaan MITÄÄN mitä ei olis tehny ilman tupakkia...kauhia kouluttaminen on edessä...nikkispiru yritti eilenkin haravoinnin lomassa muistuttaa ettei ulkotöitä VOI tehdä ilman tupakkitaukoja :shock: väärässäpä oli:kyllä voi- HAH :!:
  • jantskujantsku ETELÄ-KARJALA
    editoi huhtikuu 2007
    Siis oikeesti .. lol ... Se Nikkispiru on tyhmin tyyppi jota mä olen koskaan tuntenu ... siis hei , vahänks sitä on helppoo kusettaa ... eikä se oo ees yhtään ihq ... haloo , ja kamoon ...
    editoi huhtikuu 2007
    Että tulikin sanottua sille käsipäivää aikanaa....
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.