päätetty on

Yritettyäni vuosikausia päästä eroon tupakasta ja aina vaan sorruttuani keksin vihdoin keinon joka on nyt tepsinyt ainaskin 3 vrk. Lupaan olla polttamatta 2 viikkoa kerrallaan - ja tuon lupauksen olen antanut jopa läheisilleni taikka sellaisille, jotka kuuluvat luokkaan significant other. En polta 2 viikkoon kuuluu tuo päätös,lupaus j ailmoitus. Kahden viikon kuluttua asiaan palataan ja jatketaan lupausta ellei sorru samana päivänä röökiä vetään. Enpä usko sortuvani. Jos saan tähän sellaista palautetta , että kelvoton systeemi niin en lue niitä enkä ota vastaan, vaan pysyn tässä. On helpompi päättää ja luvata jotain lyhyemmälle ajalle kuin vaikkapa loppuiäkseen - jälkimmäinen voi olla vaikka stressaavaa. Toisaalta kukin tavallaan ja kukin tyylillään. Mikä sopii toiselle ei välttämättä sovi kaikille. Luinpa kerran eräästä kirjailijasta joka päättää, että hän sytyttää röökin huomenna. Vaan eipä sytytä mutta päättää sitten taas huomenna, että huomenna...

Viestejä yhteensä

• editoi marraskuu 2007
    Ei mitenkään huono tapa, yrittää tupakasta eroon. :D Itse toimin vähän samalla lailla, julistin lopettaneeni polttamisen, mielessä ajattelin aina jonkun seuraavan etapin ja sitten taas seuraavan......Nyt olen ollut yli 10 kk polttamatta, seuraava tavoite 1 vuosi.
  • nyt tai ei koskaannyt tai ei koskaan Kokemäenjoen suisto.
    editoi marraskuu 2007
    Tuttu tapa, paitsi että mä päätän joka aamu etten polta tänään... Sen verran vähän uskallan..... :oops:
  • editoi marraskuu 2007
    meirami kirjoitti:
    Ei mitenkään huono tapa, yrittää tupakasta eroon. :D Itse toimin vähän samalla lailla, julistin lopettaneeni polttamisen, mielessä ajattelin aina jonkun seuraavan etapin ja sitten taas seuraavan......Nyt olen ollut yli 10 kk polttamatta, seuraava tavoite 1 vuosi.

***Oikein hyvä! Mä otan palan kerrallaan purtavaksi ja katson sitten. Eiköhän jatku samaan tapaan myöhemminkin. Olisi seinähullua heittää pyyhettä kehään!
  • meijumeiju etelä-pohjanmaa
    editoi marraskuu 2007
    joopajoo, konstit on monet sano mummo, ku kissalla pöytää pyyhki!! :D Jotain ton tapaista on tarkoitus yrittää itsekin. Loppuelämä kuullostaa niin kauhean pitkältä ajalta... :D
  • editoi marraskuu 2007
    Erään olisiko ollut Albert Schweitzer tai Einstein mukaan pitkän iän salaisuus on hyvä terveys ja huono muisti.
  • editoi marraskuu 2007
    Kuulostaa pirun vaikealta tuo teidän tapa. Minusta oli paljo helpompi vaan todeta että se on loppu ny. Ei tartte enää miettiä koko asiaa. Melke 40 v. tuli sauhutettua, nyt kohta 5 kk ilman. Ei vaan enää tartte, ei oo mitään hyötyä eikä iloa, pelkkää haittaa.

Eikä elämästä kumminkaan kukaan hengissä selviä. Eli saapihan sitä myrkyillä tappaa ittensä niin nuorena ku haluaa.

Sanoo..................

--hande---
  • editoi marraskuu 2007
    Se on kukin tavallaan! ja konstit on monet sanoi se kuuluisa akkakin. Jos sulle sopii jokin toinen konsti niin asia on selvä. Itse en ala arvostelemaan kenenkään konsteja-ne voi olla täysin päteviä ja sopivia hänelle. Jos joku pääsee eroón röökistä vaikkapa harrastamalla astrologiaa niin siitä vaan!
  • editoi marraskuu 2007
    Mä käytän samanlaista tapaa lopettamiseen ja on ollut paras tähän asti. Lopetan "kokonaan" jutut on mun mielestä vähän skeidaa... :roll: :roll:
  • editoi marraskuu 2007
    Äläpäs nyt! On syytä pitää suu soukemmalla täällä. Jos vaikka vaikuttaiskin sinusta nii ku skeidalta se voi olla sopiva juttu jollekulle toiselle. Nii ku sanoin kukin tavallaan! Annetaan kaikkien tapojen kukkia eikä moitita niitä. Niin kyllä voinee sanoa että tämä mentelmä ei taida minulle sopia. Oon lukenut urakalla kaikki allen carrit sun muut. Eipä tepsineet ei. Sitten tepsi ku päätin olla lakossa "vähän kerrallaan" ja sitten suoritan tilannetarkastuksen. Uskonpa jatkavani silloin yhä tätä linjaa eli että kierrän röökit kaukaa. Jo on vallan mainio olo ja jalka nousee kevyesti!
    editoi marraskuu 2007
    Jahas, tuleeko tästä tappelu? :shock: Ei kai kaikkien päät toimi samalla kaavalla. Itselle kaikki mikä on pakko tai kielletty on toooosi vaikeeta....ei, en aio kieltää itseltäni polttamista, siirrän sitä vaan tuonnemmaksi. :shock: Voi olla vaikka sitä kuuluisaa naisen logiikkaa, mutta so what? Saa kai sitä itseään vähän huijata?
  • editoi marraskuu 2007
    Tässä juuri eilen mietiskelin ettei tämä taistelu tupakkaa vastaan ole pelkästään sitä vaan myös taistelua omia mielitekoja vastaan eli taistelua itsensä kanssa. On kait syytä huijata itseään jos ei muuten onnistu.
  • editoi marraskuu 2007
    Onko tarkoitus huijata ittensä lopettamaan pössyttely? Jos on niin hyvä. Vai onko tarkoitus huijata itteensä lykkäämään lopetusta? Niin että se ei lopulta koskaan alakaan. Noh oli mikä oli oon onnistunut pysymää ilman eikä oo edes vaikkeeta ollut. Pitää tosin välillä napata purkkaa tai karkkia. Tai järsiä porkkanaa ja omenaa.
  • PepitaPepita Tampere
    editoi marraskuu 2007

Mä olen syönyt monta omenaa 2 viikon aikana... :)
    Tänäään teki mieli tupakkia menin sohvalle pitkäkseen ja odotin, että menee ohi.
  • KatjaKatja Helsinki
    editoi marraskuu 2007
    Mun mielipide on....................... Jokainen keino, joka pitää palavan kessun pois huulilta, on oikea!
  • editoi marraskuu 2007
    Tiettävästi röökin himo kestää 3 minuuttia ja on sitten ohi. Jos mua alkaa vaivata tää ittensä sarvipään keksimä pahe ja himo otan karkkia, järsin porkkanaa tai omenaa tai otan purkkaa. Nikopurkkaa olen päättänyt olla käyttämättä vaikka uskon että se sopii monelle. Kun kerran on nikotiini häviämässä elimistöstä en viitsi sitä takaisin hankkia nikopurkalla jos suinkin muuten pärjää. onnea vaan ja kaikkea hyvää kaikille jotka yrittävät pysyä erossa siitä sarvipään keksimästä paheesta! (miksei oi miksei uponnut aikoinaan meren pohjaan Kolumbuksen laiva tupakkalasteineen!?)
  • KatjaKatja Helsinki
    editoi marraskuu 2007
    joopajoo kirjoitti:
    Tiettävästi röökin himo kestää 3 minuuttia ja on sitten ohi.

??? Tietää kuka ??? Mulla kestää röökin himo keskimäärin 2-3 päivää täyttä huutoa ja sitten vaimenee taas joksikin aikaa kunnes alkaa alusta. Eli tuo kolme minuuttia tulee mulla noin 15 kertaa tunnissa ja siihen ei enää taukoja väliin mahdu :evil: Toisaalta ne ns. välipäivät ovat niin mukavia että kestää hyvin noi satunnaiset nikkikset :):)
    editoi marraskuu 2007
    Joskus aikaisemmin olen kyllä huijannut itseni jatkamaan polttamista, mutta nyt on vakaa aikomus huijata lopettamaan! :D Huomenna eka savuton päivä! Tänäänkin enää 2 tupakkaa, olen vähennellyt samalla logiikalla aluksi! Jotenkin tää vaan toimii mun omituisessa pikku päänupissa!! :shock:
  • editoi marraskuu 2007
    Tarkoitan, että aikoinaan luin jonkun röökistä jotain tietävän liekö vallan ollut tohtorisetä ja entinen nikotinisti sanoneen, että se siis tämä aika ajoin yllättävä mielihalu taas sytyttää tupakka menee ohi 3 minuutissa ja taas sitten tietyn ajan jälkeen alkaa vaivata edelleen jne. Mutta kaipa nikotinistilla on ja pysyy toi röökin himo loppuiän muuten yleensä.
  • KassuKassu Oulu
    editoi marraskuu 2007
    Tupakkaa en yksinkertaisesti suuhuni laita :-o En tiedä mitä teen viikon tai 10 vuoden päästä, mutta tupakkaa en takuuvarmasti suuhuni laita, en ikinä enää :D
  • nyt tai ei koskaannyt tai ei koskaan Kokemäenjoen suisto.
    editoi marraskuu 2007
    Jännä juttu toi 3 minuuttia... Joku tutkimus sanoi, että yläasteikäinen ajattelee seksiä joka kolmas minuutti.... Opella on siis hurja työ löytää se kaksiminuuttinen ja ehtiä työntää kaikki tieto sisään sen aikana.... Mutta hyvä me kaikki savuttomat!! :lol: Jokaisella meillä on omat keinomme joilla saavutamme sen saman tavoitteen! :mrgreen: :mrgreen:
  • editoi marraskuu 2007
    Kiesus sentään! Kuinkahan asia lienee sitten aikuisilla? Noh parempi aatella vaikka "sitä" kuin röökiä!
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.