Kohta 3 viikkoa

Moro kaikille ja onnea ja voimia lopettamiseen!

Löytyipäs hyvä palsta. Kiva huomatata, että muutkin tuntevat samoja oireita kuin minä. Nyt viimeisestä savukkeesta on kulunut 19 päivää. Tämä on ennätys, kymmenen tupakointivuoden aikana olen kerran aiemmin kyennyt olemaan neljä vuorokautta ilman tupakkaa ja korvaushoitoja. Tuli luisuttua tupakoitsijaksi kolmikymppisenä sikarimuodin aikaan, alttius koukkuunjääntiin varmaan saatu äidiltä, joka poltti autossa.

Lopettamisen halu kasvoi syksyn mittaan siitä, että tupakkaa alkoi paineissa mennä yhä enemmän ja enemmän. Myöhään to-iltana 25.10 tehtyäni tosi pitkän päivän tajusin, että olin polttanut sen aikana 3 askia a 18 savuketta sen enempää ajattelematta. Tämä havahtuminen toi mieleen kaikki lopettamisen hyödyt.

Tänään en ole vielä laittanut mitään korvaushoitojakaan suuhuni, mutta laitan tarvittaessa mieluummin kuin poltan, toivottavasti. Eli olen käyttänyt surutta 4mg purkkia ja imeskelytabletteja. Kauhean pahoja vieroitusoireita ei ole tullut vielä. Välillä kyllä tekee mieli savuketta jo pelkästä tupakoivien ihmisten näkemisestäkin, tai kun liikun kotipihassa tai muussa paikassa, jossa ennen tuli poltettua. Alkupäivinä sitä haaveili paksusta ja pitkästä sikarista, jonka vetäisi kerralla henkeen. Tein äsken noita näiden sivujen testejä, ja addiktioni sai pahimmat arvosanat.

Kun sanon, ettei kauhean pahoja oireita ole, en tarkoita burnouttia/masennusta/väsymystä. Kiitos palstalaisille siitä, että kerroitte näidenkin kuuluvan oireistoon. Minulla on ollut näitä ennenkin, joten oireet ovat tuttuja - tai siis tämä jotenkin pohjaton väsymys, joka tekee lähes työkyvyttömäksi - kiitos kun lisäätte toivoa siitä, että tästäkin :?: noustaan...

Viestejä yhteensä

• editoi marraskuu 2007
    Hienoa Henkoriippa ja teretulemast ja onnea 19 päivästä :P :P :P.Tuo väsymys taitaa olla aika yleine lopettaneiden kesken.Itse kanssa lopetuiksen alkuaikoina olisin nukkunu kellon ympäri ja aina vaan väsytti :mrgreen:.Ja valtavat on unen lahjat vieläkin.....kun ei tarvitse enää yöllä mennä tupakalle :roll: :wink:
  • nyt tai ei koskaannyt tai ei koskaan Kokemäenjoen suisto.
    editoi marraskuu 2007
    Hieno juttu! Pidän huomenna 2 kk ilman tupakkaa-juhlat... Ja olen takuulla kärvistellyt sen edestä! Lähes murhia tehnyt, jopa kaupan kassajonossa, itkenyt, karjunut ja juossut päin seiniä. Mutta..... tupakkaa en ole polttanut. Eli, kestämistä on riittämiin, mutta palkinto on mahtava: savuttomuus! :lol: Mä olen todella tehnyt sen! Ja niin teet sinäkin!
  • editoi marraskuu 2007
    Onnea 19 päivästä Henkoriippa ja tsemppiä taisteluun! :lol: :lol:
  • KatjaKatja Helsinki
    editoi marraskuu 2007
    ONNEA henkoriippa :):) Huomenna taitaa sitten olla kolmeviikkoiskemut vai kuinka??

Väsymys ja kurkkukipu ovat varmaan ne päällimäiset oireet jotka mulle on jäänyt mieleen lopettamisesta ja se väsymys tuntui jossain vaiheessa niiiiiiiiin syvältä että ei mihinkään kyennyt. Nyt onneks on olo taas ihmismäinen ja tiedän että kaikki nuo johtuu vaan siitä tupakasta.

Tsemppiä hurjan paljon sulle :):)
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.