Lopettamassa

Moi, kaikille

Aloitin Champix kuurin toista viikkoa sitten, mutta silti vaikka nyt pitäisi olla jo pari savutonta päivää takana, niin silti on tullut muutama tupakka poltettua. Tuntuu että nikat tulee ihan samaan malliin kuin ennenkin, tosin menevät ohi kun vaan antaa asian olla.

Vanhasta tottumuksesta kuitenkin on tosin nuo pari tupakkaa tullut poltettua, kun on noita tupakoituja vuosia takana n. 16v.

Löytyykö keltään joka on jo lopettanut erinlaisia vinkkejä, miten saisi ajatukset pidettyä poissa tupakoimisesta? tai vaikka joltain joka on vastaavassa tilanteessa?

Viestejä yhteensä

• EsaEsa Turku
    editoi marraskuu 2007
    Ajatuksia ei saa pidettyä pois tupakasta kauaa, mutta vähäkin auttaa. Pääasia, ettet ajattele tupakkaa koko ajan, koska se johtaa herkästi tupakointiin. Kaikenlainen mielenkiintoinen puuhastelu on hyväksi. Liikkua kannattaa, siinä saa purkaa turhautumisensa ja siinä huomaa nopeimmin tupakoimattomuuden hyödyt.

Tärkeintä on olla polttamatta. Tupakanhimo loppuu vain jos et polta. Kun tekee kovasti mieli tupakkaa, niin juuri sen takia ei pidä polttaa. Tämä on se tärkein asia ymmärtää.
  • KassuKassu Oulu
    editoi marraskuu 2007
    Esa, huomenna et polta! Yritä asennoitua niin, että jos henki lähtee niin se on voi voi. Mutta kun ei se henki lähde, ei edes itku tule. Mutta seuraava aamu tulee aina varmasti, poltti tai ei.

Ne on vit**maisia ne ensimmäiset päivät, tiedän. Mutta ehkäpä niiden kuuluu ollakin, eihän saakaan helppoa olla kun on ensin tuhansia päiviä myrkyttänyt :P Vedä muutama päivä ihan väkisellä, sitten analysoit tilanteen uudelleen :D
  • KatjaKatja Helsinki
    editoi marraskuu 2007
    :lol: :lol: Ihanaa Kassu :):) Kiitos!! Sait mut eka kertaa koko päivänä hymyilemään :) Esahan on meidän konkareiden konkari, koko palstan Guru! Eli tätä mielikuvaa mun on vaikea toteuttaa että Esalla käryäis jotain huulilla :shock: :shock:
  • KassuKassu Oulu
    editoi marraskuu 2007
    Voi perse, sakarille oli tarkoitus. Sori. Hävettää :oops:
  • editoi marraskuu 2007
    Joo aika toivotonta tuntuu olevan.

Vähemmän kyllä on mennyt röökiä, eikä nyt niin tajuttomasti ole enään tehnyt mielikään, mutta enpä viitsi lupailla että huomenna en polta, kun huomisesta ei ole tietoa, mutta yritetään..

Pahallehan tuo haisee ja tuntuu aika tyhmältä enään polttaakkaan, kun toi Champix on jo varmaan aika tiukasti tarttunut reseptoreihin jotka ottavat nikotiinin vastaan, eli tässä vaiheessa vaikka röökiä polttaisi niin siitä ei saa sitä nikotiinia joka sen riippuvuuden on alunperin aiheittanut, eli nyt se on vaan vanhasta tottumuksesta enemmältikkin kun tekee mieli.

Niin ja kaipa se on ihan hyvä Esaakin muistuttaa :)
  • nipanipa Eteläsavo
    editoi marraskuu 2007
    Moro. Nyt poltat askin tyhjäksi, roskiin et sitä kuitenkaan raski heittää, on se niin rakas. :evil: Sitten et vaan yksinkertaisesti osta uutta. Kun saat päivän (myös yön) oltua polttamatta niin heti kehumaan kavereille että olet lopettanut. Silloin on vaikeampi pistää tupakiksi :lol: Minä käytin tuota konstia, ja pitää käyttää vieläkin. Auta armias jos vielä poltan niin korvat ei kestä sitä v**lua mitä polttavilta kavereilta saan :oops: :thumbup:
  • editoi marraskuu 2007
    Juu mulla ei saa olla kans kotona yhtään tupakkaa ja jäljelle jääneet olen antanu kaverille,kun ei raaski roskiin heittää,tosin olen joskus senkin tehnyt.Koita ajatella niin päin,että mitä se muka auttaa istua tuolla kylmässä hytisemässä sen tupakin kanssa.Mulla pitää aina olla vielä kahvikuppikin mukana,joten aina ei tahdo kädet riittää :D
  • editoi marraskuu 2007
    Heips kaikille!
    Täällä uusi Champix yrittäjä :) Kahdeksas päivä "samppaa" meossa ja vielä saisi keskiviikkona tuprutella... Tänään Samppa-annos nousi hoitotasolle ja voi hurja mikä olo mulle tuli, kun kävin tos sauhuilla. Huimaa, oksettaa ja muutenkin paha olla :( Toivottavasti yhtä huono olo tulee joka röökin jälkeen jatkossakin, niin varmasti loppuu tupakan poltto.
    Kauheeta henkistä taistelua käyn jo nyt itseni kanssa, vaikka vielä saakin polttaa. Valmistautuminen on siis alkanut ja taistelusta tulee tosi kova kun yli 20v. tupruttelua takana.
    Joko olet Sakari jättänyt sauhuttelun kokonaan? Pysy lujasti päätöksessäsi, kyllä me onnistutaan !
  • nyt tai ei koskaannyt tai ei koskaan Kokemäenjoen suisto.
    editoi marraskuu 2007
    Tervetuloa joukkoon!!! Ja lykkyä tykö!!
  • editoi marraskuu 2007
    Kiitos, kiitos! Usko itseen on vahva, mutta lykkyä ja kannustusta tarvitaan varmasti :)
  • editoi marraskuu 2007
    Tervetuloa mukavaan porukkaan ja hurjasti tsemppiä projektiisi!!!! :)
  • kirakira Kantahäme
    editoi marraskuu 2007
    Juu, tervetuloa mukaan.
    Täältä saa ainakin paljon apua, mulla on ainakin semmonen olo, että ei edes kehtais mennä tupakalle kun täällä on "mainostanut" tätä autuaallista tupakaimattomuuttaan...tänään tuli 7.päivä täyteen.
    Kyll munkin se alkamispäivä tahtoi venua, oikeesti siis aloin jo 17.10 mutta niitä sortumia tuli niin usein, että aloin 20.11. ihan puhtaalta pöydältä.

Tänään haistoin vasta ensimmäistä kertaa kaupungilla ollessani kadunkulmassa tupakoivan hajun, tuskin muistan aikaa kun olen haistanut viimeksi 35 vuotisen tupakointiurakkani jälkeen.

Ostin tänään "stumppaa tähän" -kirjan ja siihen aion perehtyä kunnolla, vasta luin esipuheen siitä ja aion tosiaan lukea sen rauhassa.

Päivät menee näin alkuvaiheessa aika lailla tarkkaan seuraten tätä palstaa.

Champixia käytän myös, ja lopetusta se auttoi tosi paljon, ei ole tullut samanlaista tappelua itseni kanssa kuin purukumien kans, helpompi unohtaa tai harvemmin ja harvemmin muistuu mieleen se varsinainen bbbbbbtupakkahimo vaikka muuten on mielessä.

Voimia meille kaikille mennään vauhdilla kaikkien konkareiden perässä. :D
  • editoi marraskuu 2007
    Heipatirallaa meille kaikille!

Ihana oli herätä aamulla, kun maa täällä etelässäkin oli vihdoin saanut ohuen lumikerroksen ja mikä parasta, tänään oli loppuelämäni ensimmäinen aamu :thumbup:

Eilen kun kävin lenkillä (kuten joka päivä), ei enää sen jälkeen tehnytkään mieli röökii :D Ajattelin, että menen sitten kun tekee aivan älyttömästi mieli, mutta sitä mieli tekoa ei ole vielä tullut.

Minullakin käy aina vähän väliä rööki mielessä, mutta vielä olen siitä selvinnyt, eikä oikeestaan ole vielä edes tiukkaa tehnyt. Tein itselleni selviytymisaskin, joka on metallinen Marlboro-rasia joka sisältää pastilleja ja hammastikkuja. Aina kun tulee fiilis, että menen röökille, käyn rasialla ja otan pastillin suuhun tai hammastikun huulten väliin, niin sillä on ohi mennyt, ainakin toistaiseksi. Jee jee jee...

Teillä on täällä tosi hyvä tsemppi ja henki ja onkin ilo päästä hyvähenkiseen joukkoonne. Kiitos teille kaikille !
  • kirakira Kantahäme
    editoi marraskuu 2007
    heippa vaan taasen,
    Nyt on yksi etappi taas edessä, eli toinen viikko alkoi ja nyt tuntuu, että sitä on vahvemmalla pohjalla kuin viikko sitten ja varmaan onki. Silloin oli se eka täysin puhdas päivä se ratkaisevin. Seuraavana aamuna oli sit jo hieno tunne ja vahvistunut itsetuntokin.

Edelleen olen niin onnellinen aamulla kun herään ja kun muistan, että en ole eilen polttanut eli aika monta onnellista aamua on jo ollut ja niitä tulee olemaan tosi monta. Tänne tulen aina kertomaan näitä onnen tunteita mutta hyvä kun voin täällä äksyilläkin ja vaikka karjahdella joko onnesta tai oikein potutuksesta.

Onnea Satuuli, tänne tuloa et tule katumaan :thumbup:
  • editoi marraskuu 2007
    Ihan kiva kuulla hyviä fiiliksiä Kira, ne kannustaa :thumbup:
    Samoja tunteita itse käyn läpi. Aamulla tosi iloinen siitä, että pystyin jälleen yhden vuorokauden olemaan ilman savun savua :) Tupakka käy aina silloin tällöin mielessä, mutta kun keksii tekemistä ja muuta ajateltavaa niin ohi menee mieliteot. Sit mä ajattelen mieliteon tullessa, että taas ne mun aivot yrittää tehdä kepposia mulle, mutta ei onnistu, tohon lankaan en kyllä mene :evil:

Vähän rauhaton olo on ollut, kotona pitää koko ajan keksiä jotain tekemistä, paikalleen ei oikein pysty jäämään. Kai se ajan kanssa siitä tasoittuu ja rauhottuu, toivottavasti :roll: Hyvältä tuntuu jatkaa eteen päin, nythän on vasta pari savutonta päivää takana :D
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.