Tänään loppui minun polttelu - 28v -synttärilahja ITSELLENI!

Hei kaikki!!, löysin tämän foorumin juuri ja innostuin heti tilittämään teille omaa tarinaani :D Ensimmäistä päivää polttamatta ollaan, päätin antaa itselleni synttärilahjan (28v tänään) lopettamalla... Sekä tuli tasan kymmenen vuotta täyteen siitä kun aloitin, silloin ajattelin että poltan korkeintaan vuoden, siihen kuitenkin tuli nyt 0 perään joten korkea aika lopettaa... Olen kaikki tai ei mitään -tyyppi, en ole koskaan pystynyt vähentämään päivittäistä tupakkamäärää (joka on aina ollut 20-25tupakkaa), ainut vaihtoehto on lopettaa kokonaan taikka polttaa liikaa.. Olen ollut parhaimmillani reilun vuoden polttamatta, raskaus ja imetysajan.. Itselleni vaikeus alkaa aina silloin kun on mennyt 2-3kk polttamatta, tulee "ikävä" tupakkaa. Tuntuu vaikealta luoda "minäkuvaa" tupakoimattomana. Olen aina ennen ajatellut että minä vain olen "tupakoija", muut pystyvät lopettamaan, minulla on joku "geenivirhe" enkä pysty :lol:. Mutta nyt suurin syy lopettamiseen on lapsissa, vanhempi lapsistani on kohta kolmevuotias ja tietenkin kun matkii kaikkea muutakin mitä äiti tekee, on alkanut nyt "puhaltelemaan savuja" sekä pitämään kaikkea tupakan kokoista suussa. :shock: Vaikka tottakai ulkona minä ja mieheni aina kävimme tupakalla, pienet silmät näkevät joka paikkaan, huomattu on.. Olen "lopettanut" niin monta kertaa aiemminkin, ja kertonut kaikille läheisille heti, nyt ajattelin etten heti kerrokaan (kukaan edes tuskin uskoisi onnistumiseeni). Nyt on pikkuhiljaa tullut sellainen olo että HÄVETTÄÄ aivan älyttömästi polttaa missään yleisellä paikalla!!! En tiedä johtuuko siitä että yleinen mielipide tupakasta tuntuu muuttuneen.. nyt onkin "seksikästä" olla polttamatta, ennen se oli jossain määrin toisinpäin, ainakin minun mielestäni... Nikotiinikorvaustuotteita olen ostanut jo aikaa sitten tätä päivää varten, nyt täytyy vain pitää itsensä kiireisenä ensimmäiset päivät... Joten hyvää syntymäpäivää minulle :) , ja toivottavasti tämä päätös tuo niitä roppakaupalla minulle lisää!!!! Tsemppiä kaikille muillekin jotka olette lopettaneet!!!

Viestejä yhteensä

• editoi marraskuu 2007
    Onnea synttärisankarille :D ja onnittelut myös hyvästä päätöksestä, jota olet hyvin valmistellut. :thumbup:
  • kirakira Kantahäme
    editoi marraskuu 2007
    Onnittelut synttärien johdosta ja ONNITTELUT SUUREN PÄÄTÖKSEN TEHNEELLE :D ! Kävin just sauvailemassa pari tuntia ja olin taas ylpeä kun ei "tarvinnut" kuntoilevan näköisenä savutella matkalla. On se varmaan ollut aika koomisen näköistä kun mun on tosiaan tullut kuntolenkilläkin aina pidettyä ne tupakkahetket, joskus siinä kävellessä ja joskus pysähtyen tutkivan näköisenä jotain ikkunaa tai mitä millonkin.
    Nyt menin täysillä ja oikein syvään hengittäen, eikä ottanut hengitys yhtään vastaan.
    Nyt on 9.päivä menossa ja kyllä se siitä.
  • KatjaKatja Helsinki
    editoi marraskuu 2007
    :D :D ONNEA UPEAN PÄÄTÖKSEN JOHDOSTA!!!

Ja halionnittelut synttäreidenkin vuoksi :lol: :lol:

Täällä kaikilla varmasti peukut ja varpaat pystyssä että sinä pystyt siihen ihan samaan kuin me muutkin, taitaa meissä kaikissa olla sama geenivirhe kun ollaan alotettu, mutta ollaanpas lopetetttukin :)

Tsemppiä hurjan paljon!!!
  • editoi marraskuu 2007
    Onnea synttäri-sankarille ja Onnea hienosta päätöksestä aloittaa uusi, savuton elämä!!!!
    Tsemppiä kovasti!!!
  • editoi marraskuu 2007
    meirami kirjoitti:
    Onnea synttärisankarille :D ja onnittelut myös hyvästä päätöksestä, jota olet hyvin valmistellut. :thumbup:

Kiitos meirami!!!
  • editoi marraskuu 2007
    Katja kirjoitti:
    :D :D ONNEA UPEAN PÄÄTÖKSEN JOHDOSTA!!!

Ja halionnittelut synttäreidenkin vuoksi :lol: :lol:

Täällä kaikilla varmasti peukut ja varpaat pystyssä että sinä pystyt siihen ihan samaan kuin me muutkin, taitaa meissä kaikissa olla sama geenivirhe kun ollaan alotettu, mutta ollaanpas lopetetttukin :)

Tsemppiä hurjan paljon!!!

Kiitos Katja!!!! Ihana huomata että heti on kannustusjoukkoja tsemppaamassa, kummasti auttaa kun tietää ettei ole yksin tässä "veneessä"!!! Haleja myös sinulle!!! :D :D
  • PietiPekkaPietiPekka Haukipudas
    editoi marraskuu 2007
    Onneksi olkoon ja hyvää onnea nuorella iällä tehdylle oikealle päätökselle.
    pampam kirjoitti:
    Joten hyvää syntymäpäivää minulle :) , ja toivottavasti tämä päätös tuo niitä roppakaupalla minulle lisää!!!!
    Muista, jotta tulevat synttärit on siten myös laadultaa parempia.
  • editoi marraskuu 2007
    Ai teidänkin perheessä "puhalletaan" :) Mulla 3v ja 4v tytöt ja kummatkin onneissaan kun isi ja äiti lopetti puhaltamisen. Mekin lopetimme suurimmaksi osaksi tyttöjemme vuoksi.

Tässä jo 11. päivää mennään ilman tupakkaa ja on se kumma miten paljon päivässä ehtii saamaan aikaiseksi kun ei ravaa joka vartti ulkona tupakalla.

Tsemiä sulle päin ja sano miehelleskin että lopettais, en suoisttele keuhkoahtaumaa kenellekään :wink: vaikka ei itsellä siitä kokemusta olekaan....
  • PamiPami Lappeenranta
    editoi marraskuu 2007
    Paljon onnea synttäreittesi johdosta ja onnittelut myös hienosta päätöksestäsi lopettaa tupakan tupruttelu! :lol:

Vaikka meillä lapset eivät ole kauheesti kommentoineet tupakointiani, on kyllä joskus hävettänyt marketin parkkipaikalla, kun iskä ja tenavat istuvat autossa ja odottavat, kun äiskän pitää vielä tupakkia kärryytellä... onneksi se on mennyttä.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.