Kele..tana..

1363738394042»

Viestejä yhteensä

• vkovko
    editoi joulukuu 2013
    Pinna oli piukalla vaikka kesä oli hulppeimmillaan.
  • ykxoivaykxoiva Pohjois-savo
    editoi joulukuu 2013
    Elä muuta virka. Just tolta tuntui,että kesä on pilalla,ja kyllähän se omituisesti menikin. Kyllä kuitenki kannatti yks kesä laittaa tähän.
  • editoi lokakuu 2014
    Voihan Per..le kun ottaa aivoon entinen miesystävä. Nyt pidän huolen,ettei se voi mua enää paimentaa. ja olkoon koko ihminen poissa ajatuksista. En mene hänen luokseen vain kun haen omat kamani pois. Tää ei saa minua ratkeamaan. Tosi hermostunut olo, vuorokauteen mulla ei ole ollut korvaavia ja tämä olotila on aika stressaava. :cry:
  • SatelliittiSatelliitti Länsi-rannikko
    editoi lokakuu 2014
    krisu, stressaavat tilanteet ovat niitä pahimpia, mutta koetetaan vaan kestää...mä vein eilen avioerohakemuksen postiin ja arvaatte varmaan oli sellainen tilanne että TODELLAKIN OIS TEHNYT MIELI VETÄÄ HERMOSAVUT!!!
  • jounih1958jounih1958 Etelä-Savo
    editoi lokakuu 2014
    Kovat on krisun ja satelliitin stressitilat, toivon kovasti että jutut hoituu parhain päin ja ilman tupakkaa.
    editoi lokakuu 2014
    jounih. avioero ei kai koskaan voi hoitua 'parhain päin'.......ei vissiin viisasta samaan syssyyn lopettaa tupakointi kun tätä stressiä ja ahdistusta on muutenkin riittämiin mutta menköön nyt sekin samaan kaivoon....
  • editoi lokakuu 2014
    Satelliitti, olet kyllä hurja! Avioero on varmasti aivan hirvittävä asia, taistele ja jaksa. Tähänkin pätee varmaan se, että tunti kerrallaan.
    Minä hain Carrin kirjan Stumppaa tähän! Uskon vahvistukseksi täytyi jotain saada :) ja se on kyllä melkoisen mukavasti kirjoitettu (olen nyt sivulla 70). Luen varmasti loppuun saakka ja katsotaan sitten, että olenko kirjoittajan kanssa samaan mieltä, että lopettaminen on helppoa ja miellyttävää :lol:
  • jounih1958jounih1958 Etelä-Savo
    editoi lokakuu 2014
    Totta tietenkin satelliitti se ettei avioero voine hoitua parhain päin, empä sitä tarkoittanutkaan. Tulipahan vaan mieleen toivottaa sulle onnea ja voimia vaikeassa tilanteessasi.
  • editoi lokakuu 2014
    Riippuu kai vähän avioeron syystäkin, hoituuko parhain päin vai ei.
    Jaksamista kuitenkin oli miten oli.
  • vkovko
    editoi lokakuu 2014
    Joo, ei se aina mikään hirveä asia ole.
  • editoi lokakuu 2014
    Kyllä jounih1958 oli stressikäyrä korkealla kun hain kamppeeni pois exän luota. Ei silti ole haluttanut koukuttajaa. Imeskelytabut menee ja ostin tavallista purkkaa. On se hyvä kun on oma asunto tai vuokraasunto,mut oma koti kuitenkin.
    Ja joku sanoi nukkumisesta. Käykää nyt hyvät ihmiset lääkärillä ja kerrotte,et oot lopettamassa röökii etkä saa unta.Kyllä luulisi saavan uniongelmaan lääkettä.Kun kerran hyvän asian tekee kun lopettaa röökaamisen.
    editoi lokakuu 2014
    jounih, ymmärsin kyllä että halusit vain tsempata, kiitos siitä :)
    Ja puolestani lähetän voima-ajatuksia kaikille tässä veneessä oleville -> kestäkäämme nämä vieroitusoireet kyllä helpottavat, niin ovat kertoneet nuo kauemmin savuttomina olleet!
  • editoi lokakuu 2014
    Voihan per..le! Mies tuli kotiin pe iltana ja sillä s..tanalla oli tupakka-aski mukana :evil: Ajoin sen ulos talosta röökeineen kaikkineen!! Voi itku, kun tiedän itseni, että olen niin heikko... Minulla ei saa olla röökiä missään lähistöllä, koska en osaa pysyä siitä irti. Maanantaista olen sinnitellyt, mutta tiedän, että se aski on miltei käden ulottuvilla - oivoi :(
    Lasillista en kyllä uskalla ottaa!! Taidan ottaa Carrin kirjan ensiavuksi!!
  • editoi lokakuu 2014
    Esittelikö ihan askia sulle, vai tutkitko taskut?
    Pitäsköhän vielä yrittää vahvistaa itseään lopettamiseen, koska ei kaikkien ympärillä tarvii hävittää tupakoitaan jos me lopetetaan polttaminen, se täytyy vain yrittää kestää ja maailma ei pyöri yksin meidän tahdon mukaan.
    Tsemppiä jatkoon.
  • editoi marraskuu 2014
    Tuulantei, en tutkinut taskuja!! Lopettaminen on meidän yhteinen juttu ja pyysin miestäni ettei ostaisi "perjantaiaskia", joten mielestäni olin oikeutettu kiukkuuni. Ärsytysosaston taas luulin olevan juuri sitä varten, että täällä saisi päästää liiat höyryt!
    "Pitäsköhän vielä yrittää vahvistaa itseään lopettamiseen" Pitäisi ja juuri siihen tämä Stumppi on mielestäni tosi hyvä paikka. Me kaikki tarvitsemme kannustusta emme saarnaa :wink:
  • editoi marraskuu 2014
    Ei tarkoitus saarnata ja tietysti myös oikeus kiukkuun, kuin myös, että täällä voi ja hyväkin laskea liiat höyryt pois.
    Mutta jos tuo teidän yhdessä lopettamis juttunne miehen osalta ei onnistukkaan, niin toivottavasti sinulla riittää voimia jatkaa savuttomuutta, eikä luovuttaa, ajatellen, että kun ei tuo toinen, niin en minäkään.

Sen verran kokemusta asiasta, kun reilu 5 vuotta sitten miehen kanssa myös yhdessä päätettiin lopettaa ja niinhän siinä kävi, että minä en siihen kyennyt, mutta ei mies siitä kiukunnut, eikä ajanut minua ovesta ulos, hän vain jatkoi savuttomuuttaan ja antoi minun polttaa.
    Näin kauan sitä kesti, että ite ihan omasta päästä päätin lopettaa ja toivottavasti myös onnistun tällä kertaa.
    Ei se kyllä varmaan helppoa lopettaa, jos toinen polttaa ja tupakat lähellä houkutuksena. On täällä joitain sellaisiakin, jotka siihen ovat pystyneet.
    Minulla itselläni vielä vajaa aski jälellä eikä se kiusaa, koska tiedän, että vaikka sitä ei olisi ja oikein tiukka paikka tulisi, niin kyllähän sitä silloin juoksee lähimpään kauppaan. Vaikka jotkut ajattelevat, että mitä lähempänä tupakat, sitä helpompi sortua, mutta ei ehkä kaikilla näinkään.
    Toivottavasti miehesi jättää tuon askin polttamatta ja jatkatte savuttomuutta yhdessä.
    Sanotaanhan sitä että "kaksin aina kaunihimpi" :D :D
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    editoi marraskuu 2014
    Ymmärrän Lady sua oikein hyvin. Kyllä taatusti ottaa päähän, jos ja kun toinen lipeää het alkuunsa. Itselläni oli se onni, ettei mieheni polttanut. Poikani poltti parvekkeella, kun tuli kylään. Ekana jouluna menin hänen seurakseen, en haistelemaan tupakkaa vaan juttelemaan. Huomasin kyllä, että tupakka haisi hyvälle, mutta ei tehnyt mieli kuitenkaan polttaa.
    Totta tuo, että tämä Kele..tana -potero on juurikin näitä ketutuksia varten. Saa ja pitääkin purkaa, varsinkin jos se jotenkin auttaa, ettei itse tartu tupakkaan.

Toisaalta totta tuokin, että näitä juttuja kommentoidaan. Kirjoitetussa sanassa on vaan vaikea tuoda kaikkea ajatustaan julki ja näin tulee usein väärinkäsityksiäkin.
    Kommentit voivat auttaa joskus katsomaan asiaa myös toisesta näkökulmasta, jota ei aina itse huomaa. Siksi kommentoiminenkin on tärkeää, kuten Tuulantei teki.
    Aina ei mene nappiin, mutta näinhän tässä elämässä on välillä muutenkin.
    Toivottavasti jaksat pitää Lady oman pääsi pystyssä, etkä ratkea polttelemaan seuraksi :mrgreen:
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• editoi marraskuu 2014
    Olen pysytellyt foorumilla hiljaa, kun on tuntunut ettei ole mitään positiivista sanottavaa niin on parempi olla kirjoittamatta. Sitten muistin, että täältä löytyy myös tämä ärsytysosasto.

Kuukausi mennyt nyt, mutta nyt viime päivät ollut hankalampia kuin aikoihin. Huomasin ajattelevani tänään, että jokainen savuton päivä vie minut lähemmäksi retkahdusta. Että on enää ajan kysymys milloin retkahdus tapahtuu. Ajatuksenhan pitäisi olla, että jokainen savuton päivä vie kauemmaksi tupakasta.

Hohhoijaa, että voi ihminen olla typerä ja avuton. Nyt on alkanut ärsyttää korvaavienkin käyttö, kun yksi tuttu kommentoi ettei se ole mitään savuttomuutta jos jauhaa nikotiinipurkkaan. Tiedän ettei asia ole niin, mutta silti korpeaa.
    Ei kyllä tule kysymykseenkään lopettaa purkan syöntiä tässä tilanteessa.

Kuukauden savuttomuuden jälkeen en voi sanoa että tässä olisi suurta valaistumista tapahtunut. Edelleen masentaa ja ketuttaa.
  • vkovko
    editoi marraskuu 2014
    Kaikin keinoin Marlboromies yrittää niskalenkin ottaa.
  • editoi marraskuu 2014
    Älä välitä Piiskupii toisten sanomisista.Pääasia,että itse tiedät,että olet lopettanut. Saa jättää omaan arvoonsa tuollaisten ihmisten heitot.ja me käytämme suurin osa korvaavia. Saa jättää omaan arvoonsa tuollaisten sanonnat.
    Minä käytän nikotiini korvaus tuotteita ja käytän niin pitkään ettei tule enää halua tupakkiin. Olet sinä Piiskupii lopettanut ja kyllä väliin masentaa minuakin ja se kuuluu osana vieroitusoireisiin.
  • editoi marraskuu 2014
    Juurikin näin vko ja krisu!

• editoi huhtikuu 2015
    rizla kirjoitti:
    Campixia kulus yli kaks pakettia ja tupakkia tosi paljon.Kolmannen campix paketin alotin mut kun sil halvatun aineel oli päinvastainen vaikutus niin heitin loput roskiin.Ilman pillerei oli sit pal helpompi jatkaa.

Sama kävi itsellekin. Röökiä paloi ainaki puolet enempi kun ennen kuurin aloitusta. Totesin, että liian kallis lopettamiskeino jos tarkoituksena on tupakoida itsensä hengiltä :D Tais silloin sopiva motivaatio puuttua lopettamiselle. Puolisen vuotta myöhemmin löysin käteeni sähköisen version, ja höyryillä pääsin helposti eroon perinteisistä tupakoista. Ei se tosin yhtään sen halvempaa ole ollut, päinvastoin... Melkoista välineurheilua paikoitellen :D :D :D
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.