Liman irtoaminen

Milloin tämä kuuluisa liman irtoaminen oikeastaan tapahtuu? Tai tapahtuuko kaikilla ja missä vaiheessa yleensä? Ihmettelen vaan kovasti kun ainakin omalla kohdallani ei ole mitään merkkejä mistään limasta. Netissä lukee useammassa artikkelissa että lima rupee irtoamaan muutaman päivän kuluttua tupakoinnin lopettamisen jälkeen.

Viestejä yhteensä

• EsaEsa Turku
    editoi huhtikuu 2007
    Siinä on isot yksilökohtaiset vaihtelut, ja samallakin yksilöllä eri lopetuskerrat voivat olla ihan erilaisia. Jotkut eivät huomaa oikein mitään limaisuuden lisääntymistä, jotkut yskivät muutaman päivän solkenaan. Yleensä isoimmat jäävät alkukuukausiin, mutta kaikkiaan keuhkoputkien toipuminen kestää kauan, ja vielä parin vuoden päästäkin voi huomata muutosta.
  • japijapi Vantaa
    editoi huhtikuu 2007
    Juuh.. Mä olen yksi niistä, joka ei ole huomannut mitään.
    Mielestäni multa ei edes ole mitään limaa irronnutkaan... Toisaalta olis voinu jotain irrotakkin, että tietäis, mutta hyvä näin, kun on eroon päässyt ja saa nauttia savuttomasta elämästä :)
  • editoi huhtikuu 2007
    Minulla ei ollut lopettamisen jälkeen ollenkaan liman irtoamista. Pitkään odottelin, koska alkaa tapahtua, mutta turhaan.
  • editoi huhtikuu 2007
    samaa olen ootellut, siis liman irtoomista, mutta menny jo 3 ja puol kk ja ei se taida sitte irrotakaan :lol:
  • editoi tammikuu 2009
    L
  • MyyMyy
    editoi huhtikuu 2007
    Eipä ole täälläkään limaa näkynyt, olen ollut kohta 2 viikkoa polttamatta joten voihan se köhä vielä iskeä? :?
  • justinejustine treen:lähistö
    editoi huhtikuu 2007
    joskus kun yritin ekaa kertaa lopettaa tupakoinnin niin limaa tuli todella paljon,mut esim.tän lopetuksen aikana ei juuri ollenkaan :-o
  • JasuJasu Pirkanmaa
    editoi huhtikuu 2007
    Joillekin lima tulee nielun kautta, joilleen se valuu vatsalaukkuun. Jostain kuullut, en tiedä pitääkö paikkansa.
    Mulla on kahdeksas päivä menossa eikä minkään valtakunnan yskää eikä limaa.
  • Sade_2Sade_2 Uusimaa
    editoi huhtikuu 2007
    Kiitos kovasti vastauksista !! :P Taitaa olla hyvin yksilöllistä näköjään :roll:
  • editoi huhtikuu 2007
    Piti syksyllä jo ottaa kantaa aiheeseen, mutta Sade sen nyt otti.Ilmeisesti liman irtoaminen on hyvin yksilöllistä, mulla ei limaa ole ollenkaan irronnut, kyllä sen nyt jo luulisi irtoavan, tai sitten ei ollenkaan. Olin todella yllättynyt, koska olin varma, että ensimmäisten viikkojen ja kuukausien jälkeen, se on pelkkää räkimistä. Ilmeisesti kaikki eivät sitä koe.Mutta rykiminen ja ns. virkayskä ovat kadonneet.
  • editoi huhtikuu 2007
    Minulla melkein kaksi kuukautta tupakatta ja yskiminen on aivan hirveää hteeen tiedä mistä johtuu mutta tervettä päivää en oikein ole näinä kahtena kuukautena nähnyt uskon kuitenkinkin kyllä se tästä kun kaikki myrkyt keuhkoista lähtee olen niin onnellinen ettei enään teee mieli tupakka ,olen vapaa siitä myrkystä.
  • editoi tammikuu 2009

M
  • AnneliAnneli Kuopio
    editoi huhtikuu 2007

Yskiminen loppui silloin kun tupakointikin, eikä limaa ole irronnut. Tupakointiaikaan tuo kurkun selvittely ja köhiminen oli tosi ärsyttävää, töissä varsinkin, kun paljon käytän puhelinta.
  • editoi huhtikuu 2007
    Poltin 45 vuotta ja nyt 11 kk polttamatta.
    Ihmettelin kun minulle ei tullut yskää eikä niin ollen liman irtoamista. Ei tullut kyllä muitakaan vieroitusoireita.
  • editoi huhtikuu 2007
    Olen ollut polttamatta reilut kolme kuukautta ja yskiminen loppui mielestäni heti. Minulla liman irtoaminen tapahtuu nielun kautta ja nielen sen paksulta tuntuvan liman suoraan vatsalaukkuun. Minulla on myös astma ja astmalääkkeiden käyttöä sain vähentää radikaalisti heti kun lopetin 30.12.2006.
  • PeeJPeeJ Turku
    editoi huhtikuu 2007
    Itsellä on sitten taas tuo liman irtoaminen meneillään tässä neljännen/viidennen päivän taitekohdassa. Keuhkoja oikein pistelee ja polttelee kun sitä limaa irtoaa ja rykii sitä pihalle. Sitkeästi se on kyllä kiinni tuolla sisuksissa ja tuntuu ettei se loppuisi ollenkaan. Juuri tuossa tuli edellisviikolla yskäflunssa kärsittyä niin tämä tuntuu verrattaen aika erilaiselta.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.