Synkkää on, saatana.

2456

Viestejä yhteensä

• editoi tammikuu 2008
    Saat kyl sympatiani Kauko! Mulla on ollut samanlaisia tuntemuksia oikeastaan koko lakkohistorian ajan. Enkä edes oleta että tämä tästä muuttuisi suuntaan tai toiseen, kyllä niin olisi jo tapahtunut jos on tapahtuakseen. Välillä funtsailenkin, onko kulunut jo "riittävästi aikaa että elimistö olisi parantunut" jotta voisi aloittaa kessuttelun uudelleen muutamaksi vuodeksi ja yrittäisi sitten taas uudelleen.

Kaiken huipuksi ärsyttää tolkuttomasti lukea tarinoita, jossa on muutama viikko oltu polttamatta ja on mahtavaa eikä yhtään ole tehnyt röökiä mieli :D Olisi vaan itsellänikin tuollaista... :roll:
  • editoi tammikuu 2008
    "Hienoa," siis tavallaan, että löytyi joku jolla on samoja fiiliksiä! Kuinka kauan olet kärvistellyt?

Nyt on perkele alkanut tulla jo painoakin, ekat 6kk jaksoi vielä ravata lenkillä ja vahtia syömisiään. Jopa siihen tahtiin että lähti paino laskuun ja tiputin ihan vittuillessani 7 kiloa. Ei toimi enää, kun kaikki energia menee nikkispirun kanssa matsatessa.

• justinejustine treen:lähistö
    editoi tammikuu 2008
    voi harmi et se riivatun piru sua ny tolleen jahtaa :x mut kun et piruuttaska anna periksi niin oikeesti se hellittää kyllä.mut eks sie heinola oo melkos kauan ollut jo ilman?mulla oli ekat puolivuotta silloin tällöin tosi vaikeaa,sit alkoi unohtumaan hiljalleen.
  • VeskuVesku Itä-Uusimaa
    editoi tammikuu 2008
    heinola kirjoitti:
    Välillä funtsailenkin, onko kulunut jo "riittävästi aikaa että elimistö olisi parantunut" jotta voisi aloittaa kessuttelun uudelleen muutamaksi vuodeksi ja yrittäisi sitten taas uudelleen.

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Älkää nyt jumaliste enää ruvetko hölmöilemään. Kyllä ne reseptorit sieltä sammuu ihan kohtapuoliin. Kaukollakin jo 9kk takana. Tappele nyt edes se 1/3 enää, eli vuoteen saakka, niin nähdään pitääkö se paikkansa, että tuon ajan kuluttua reseptorit sammuvat.

Näin luin jostakin, joten kärvistele nyt vaan se viimeinen 3kk pätkä, niin saadaan tämä selville.

Sisua nyt molemmille ja pysykää nikotiinittomina siellä !

Jaa, siis kyllähän mäkin voin laittaa aikanaan rapoa, mutta siihen menee vielä 51 viikkoa :mrgreen:
  • editoi tammikuu 2008
    Olisikohan 682. päivä meneillään, tosin retkahdin muutama kuukausi sitten polttamaan yhden tupakin :oops:

Ensimmäisenä vuonna - niistä alkurefloista selvittyäni - tuntui siltä, että olisin menettänyt jotakin, esim. vasemman käden tyylisen jutun; Ilman sitä pystyi kyllä elämään, mutta se oli paskamaista. Kyllähän tilanne on vuoden takaiseen "helpompi", mutta edelleen mietin tupakointia joka päivä, eikä tämmöinen elämä tunnu "normaalilta", vaan olen ikään kuin matkalla jonnekin pääsemättä koskaan perille.
  • editoi tammikuu 2008
    heinola kirjoitti:
    Olisikohan 682. päivä meneillään

No sillälailla! Hatunnosto täältä. Mullahan siis vasta 8kk ja risat, eli yhdeksäs kuukausi menossa.
    heinola kirjoitti:
    tuntui siltä, että olisin menettänyt jotakin, esim. vasemman käden tyylisen jutun; Ilman sitä pystyi kyllä elämään, mutta se oli paskamaista.

Ja täsmälleen näin. Eli aivosta pitäis kuulua *naks* ennenkuin helpottais. Siis Allencarrimaisesti pitäis saada "oivallus". Ei o saanu.

Onneks lähti eilen poskihampaasta pala, nyt on pakko varata hammaslääkäriaika, ja toivotaan että menis perinteisesti tuonne 3-4 vkon päähän.. josko vaikka siitä sais motivaationhiukkasen, kun sais kerrankin mennä ei-löyhkäävänä aukomaan leipäluukkua dentistille.
    Vesku kirjoitti:
    Tappele nyt edes se 1/3 enää, eli vuoteen saakka, niin nähdään pitääkö se paikkansa, että tuon ajan kuluttua reseptorit sammuvat.

Näin luin jostakin, joten kärvistele nyt vaan se viimeinen 3kk pätkä, niin saadaan tämä selville.

Lobotomiakaan ei tuntuis vaihtoehtona huonolta, lähtis kyllä reseptoritkin. Kyllä kai tässä kärvistellään jos vaan nippusiteet riittää. Ne nimittäin on kohta ainoa keino vähän hidastaa kioskille lähtemistä kun sitasee ittensä ranteista ja nilkoista nipparilla lämpöpatteriin kiinni.

• editoi tammikuu 2008
    Koita jatella positiivisesti. Tee kivoja asioita, niin et ajattele sitä röökiä koko ajan. Itse olen vasta ihan noviisi tässä tupakoinnin lopettamisessa, mutta uskon positiivisen ajattelun auttavan. Toisaalta, jos sinusta on jo 9 kk tuntunut todella pahalta ja kaikki menee päin p*tä, niin itse olisin jo retkahtanut. Täällä eletään vain kerran ja se on elettävä täysillä. Tosin, jos polttaa, niin ei luultavasti elä yhtä pitkään... Hankala juttu! koita nyt kuitenkin selvitä ilman, että aloitat tupakoinnin uudelleen. Se on kai niin himiskohtaista. Juttelin yhden tuttavan tuttavani kanssa ja hän on ollut lakossa jo 3 kertaa ja joka kerta n. 3 vuotta. Jokainen joka siis kerran tuon tavan alottaa, niin eipä siitä kai eroon pääse. Itse toivon syvästi, että pääsisin ja toivon, että myös sinä pääset! Yleensä ajan kuluminen helpottaa..... TSEMPPIÄ! :)
  • VeskuVesku Itä-Uusimaa
    editoi tammikuu 2008
    Jees, tsemppiä ensinnäkin, mutta myös vinkki:

Mitäs hei jos piruuttain kokeilisitte 2 viikon champix-annosta ?!
    Ei nimittäin kovin paljoa kustanna(ottaa vaikka vaan sen 0,5mg kuurin) ja ainakin omalla kohdallani on lopetus tähän saakka ollut lastenleikkiä ja olen sentään tunnettu ja arvostettu räyhääjä foorumilla :mrgreen:

Tuollahan se selviäisi, että onko kyseessä epätoivoiset reseptorit(jotka lääke sammuttaa) vai jokin muu, eli esim. ikävä vanhaa ystävää. Molempiin vaivoihin Champix tuntuu purevan ihan hyvin.

Kokeilkaas huviksenne tätä vaihtoehtoa ja rapoa sitten foorumille. Pelkään vähän nimittäin itsekin, että mitähän tapahtuu kun lopetan Champixin. Samanlaista ikävöintiä se on ollut minullakin muina kertoina vaikka lopetuksesta olisikin jo hyvä tovi. Jos tämä siihen tepsisi, että silloin tällöin popsii champparit, niin loistavaa.
  • editoi tammikuu 2008
    Hm. Muutama vuosi sitten, olisko ollu´03, kun Zyban tuli markkinoille, hain reseptin ja sain vedettyä 1/4 kuuria kun tuli semmonen fiilis että melkein joutu samantien hirttoköyttä rasvaamaan.

Veti zybanit nimittäin Kaukolla sen verran mielen matalaks muutamassa päivässä että ei oo ihan äsken ollu. Lensi kallis lääke roskiin ja selvähän se että tupakointi jatkui entistä ankarampana. Karmeet sivuvaikutukset suorastaan. Champixista ei ole kokemuksia enkä oo siitä lukenutkaan juuri mitään... mut luulenpa että kyllä farmakologian tuotteet jää koskematta tässäkin vaiheessa. Jos antais aivojen vähän aikaa huilata kemikaaliryöpytyksestä, 20v nikotiiniannos lienee jo sotkenut synapsit ja muut asiaankuuluvat härpäkkeet sen verran tutkalle että jo siinä luulis heikompaa hirvittävän.

Lisää aiheesta luettuani olen(vastentahtoisesti) hiukan sitä mieltä että nyt tarviis vaan nöyrtyä ja hyväksyä tämänhetkinen olotila kaikkine karvoineen. Koskapa vaihtoehto on vielä huonompi, ei voi muuta kun todeta että paska mäihä, mut näillä mennään.

Ja sehän tässä just ihmistä VI :evil: U :evil: :evil: AA kin!!
  • editoi tammikuu 2008
    Kauko Keuhko kirjoitti:
    Veti zybanit nimittäin Kaukolla sen verran mielen matalaks muutamassa päivässä että ei oo ihan äsken ollu...Jos antais aivojen vähän aikaa huilata kemikaaliryöpytyksestä, 20v nikotiiniannos lienee jo sotkenut synapsit ja muut asiaankuuluvat härpäkkeet sen verran tutkalle että jo siinä luulis heikompaa hirvittävän.

Lisää aiheesta luettuani olen(vastentahtoisesti) hiukan sitä mieltä että nyt tarviis vaan nöyrtyä ja hyväksyä tämänhetkinen olotila kaikkine karvoineen. Koskapa vaihtoehto on vielä huonompi, ei voi muuta kun todeta että paska mäihä, mut näillä mennään.

Ja sehän tässä just ihmistä VI :evil: U :evil: :evil: AA kin!!

Ymmärrän KK sinua täysin. Itsekin käytin alku viikot Zybania, ja lopetin kesken. Kyllä siinä jotain huomasin itselläni erikoisia olotiloja kokevani. Ja senkin ymmärrän helkutin hyvin, että on ihmisiä, joilla vaan yksinkertaisesti on tiukemmassa päästä irti tupakan kieroista fiiliksistä. Pyörittää ja hyörittää päänuppia tosissaan. Ja kaikkein rassaavinta oli näiden olotilojen päällä ollessa lukea, kuinka nämä tuntemukset PITÄS olla KOLMEN VIIKON jälkeen OHI??!! Missähän niin on vannottu?? Ihme käkinää nämä väittämät. Ja se, että tupakoitsijat oisivat idiootteja?? En ole tavannut vielä sellaisia. Tupakoivat ystäväni ovat tosi fiksuja ja sydämellisiä ihmisiä. Eikä tupakoinnin lopettaminen idiotismista paranna. Aika monien sairauksien iskemistä voi kyllä ehkäistä.
    No tulipa vuodatusta täältä.
    Tsemppiä sulle KK kyllä se siitä... :thumbup:
  • VeskuVesku Itä-Uusimaa
    editoi tammikuu 2008
    Kauko Keuhko kirjoitti:
    Hm. Muutama vuosi sitten, olisko ollu´03, kun Zyban tuli markkinoille, hain reseptin ja sain vedettyä 1/4 kuuria kun tuli semmonen fiilis että melkein joutu samantien hirttoköyttä rasvaamaan.

Veti zybanit nimittäin Kaukolla sen verran mielen matalaks muutamassa päivässä että ei oo ihan äsken ollu.

Ihan sama juttu !

Sen takia en tuota Zybania viitsinyt ehdottaa. Joillekin se sopii hyvin, mutta toisille tulee tosi paranoidit fiilikset. Champix vaikuttaa eri tavalla, joten hamppuköyttä ei tarvitse piilottaa. Uskon ihan oikeasti, että voisi toimia.

Toinen vaihtoehto on se halvempi ja helpompi. Hyväksyt ja itsesi ja uuden, paremman, savuttoman itsesi.
  • justinejustine treen:lähistö
    editoi tammikuu 2008
    mie luulin et siue kake olit joku just lopettanut :oops: kantsis ehkä ottaa asioista enempi selvää :mrgreen: :lol: noo kyl munkin tekee välillä niinkutsutusti tupakkia mieli mut ne tulee tietyissä tilanteissa ja menee hetkessä ohi :roll: ei kait teilläkään koko ajan enään kaiherra kuiteska?
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    editoi tammikuu 2008
    http: //niksinurkka.blogspot.com/ (suora linkki poistettu)

Tässä sulle KK lisää luettavaa. Tupakkaverkon konkari käänsi amerikkalaisia tupakkasivustoja meille vuosia sitten. Auttaa tahi ei, vähän erilaista kun Carrin jutskat, mutta samaanhan ne tähtää.

Kyllä tunnistan noita sun tunteitasi, vaikka olen ollut savutta reilu 2 vuotta ja poltettuja vuosia reilu 40. Tupakkaa voi miettiä edelleen vaikka päivittäin, mutta siihen ei tule varsinaisesti otettua enää niin toiminnallista kantaa, että entäs jos....Olen tunnustautunut todelliseksi pelkuriksi, en uskaltaisikaan ottaa henkostakaan... sortuisin taatusti uudestaan muutamassa päivässä (tästä kokemuksia vuoden vaihteesta 2001-2002 puolen vuoden lakon jälkeen) täysipäiväiseksi polttajaksi. Pelkään myös sitä, kestäisikö mun psyykkeeni sitä morkkista ja toisaalta uudelleen lopettamista kaikkineen.

Mikä oli KK sun alkuperäinen syy lopettaa polttaminen ? Eikö se enää kanna? Pystyisitkö kehittämään uusia syitä?

Tsemppiä ja pysy kanavalla !

40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• nyt tai ei koskaannyt tai ei koskaan Kokemäenjoen suisto.
    editoi tammikuu 2008
    Mulla helppas se, kun älysin ettei mun tarvi luopua kun yhdestä ainoosta tupakasta, siitä seuraavasta. Se vapautti mun isoimmat tuskat. :mrgreen:
    Ja on ihan tosi, että sitä pystyy olemaan päivän polttamatta. Vaikka kerrallaan. :mrgreen:

Ajanlasku on vaan nyt erilaista. :lol: :lol:
  • editoi tammikuu 2008
    Melisa kirjoitti:
    Tässä sulle KK lisää luettavaa.

.........

Mikä oli KK sun alkuperäinen syy lopettaa polttaminen ? Eikö se enää kanna? Pystyisitkö kehittämään uusia syitä?

Nuo Juhon mainiot käännökset tuli luettua läpi edellisen yrityksen aikana, ja sitä ennen jo alkukielisenä. Liekköhän mies muuten pysynyt savuttomana, tietääkö joku?

Alkuperäinen syy... huoli omasta terveydestä, ja muksujen takia varsinkin. Tuntui että 35 on "jo" niin korkea ikä että olis aika lopetella ennenkuin napsahtaa joku parantumaton keisi kohdalle. Nyt tuntuu että 35 on "vasta" niin vähän että ihan hyvin ehtis pössytellä vielä jokusen vuoden ja lopettaa vasta sitten... niin se prkleen reseptorirevohka ihmisen aivoa vedättää.

Päh... jälleen kohtuullisen ankeanmakuinen päivä. Onnistuin kyllä keskittymään työntekoon välillä jopa 10 minuutin jaksoja, niin että tupakka ei käynyt päivätajunnan puolella. Siitä seurasi heti karmea nikkispiikki, ihan kun poltellessa: Tuntui että ei oo tullu käytyä pitkään aikaan savuilla ja olis jo aika.. voe helevata sentään.

Onneks alkaa olla sen verran lunta että pääsis ehkä huomenna hiihtämään; veren maku suussa 45° nousua räkä poskella äheltäessä saattaa unohtua joksikin sekunniksi marlborot.

KK

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    editoi tammikuu 2008
    Enpäs ossaa neuvoa... Sä oot vaan päästänyt jonkun hullun ajatuksen siitä kiertoon, ettei sun aikas lopettaa vielä oikein oliskaan. On totta, että moni lopettaa sairauksien pelosta, mutta jos mitään ei oikein ole vielä tullutkaan ja on suht (!) nuori, voi motivaatio mennäkin saman tien. Toisten takia lopettaminen on kans jaloa, mutta ei ilmeisesti kanna sittenkään.

Mä luin Juhon tekstit läpi eilen oikein antaumuksella kun oli koko päivä aikaa. Näitä samanlaisia juttuja kun sun, sieltä tuli tavallaan vastaan. Sullahan on nyt 2 mahdollisuutta 1) sä alat polttaa uudelleen ja suostut kaikkeen siihen pa...aan, mitä tupakointiin kuuluu ja tupakoitsijan statukseen tai b) heität noi turhautumises hitoille, rupeat ajattelemaan lopetustas niitten postitiivisten puolten kautta,

Tämä ei ole vinoilua vaan yritys ojentaa auttavaa kortta.. hentoa, mutta kuitenkin.

Sulla on niin monta kuukautta savuttomuutta takana, että olisi todella hurjaa heittää sitä menemään.
    Pohojalaanen pläjäys sulle:

Milloon soot ajatellu ruveta ilooseksi ja onnelliseksi?
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• manimani Keski-Suomi
    editoi tammikuu 2008
    Voi ystäväni taistelussa...
    Carrilaisena muistuttaisin, että SURKEIN on hän joka polttaa!!! Eikös se ollut niin. Silloinhan joutuu koko ajan miettiin sitä seuraavaa tupakkaa... On koko ajan ne viekkarit päällänsä...

Sinun pitää nyt löytää ittestäsi se positiivisuus:
    - sää oot kuule jätkä ollu kaheksan kuukautta (Olihan se niin?) iliman. Mahtavaa! Sä oot onnistunu!
    - sun ei oo tarvinnu polttaa - hengissä oot selvinny, eikä tartte polttaa vieläkään! Hienoo!!!
    - Mitä jos vähän masentaa.. katotaas ylihuomenna masentaako vielä, Jos ei - hyvä, jos masentaa - ei oo ainakaan tunteet kaikki kuollu tai menny hukkaan jotain pötkylöitä kärryytellessä!!!!
    - jne. Tee ittellesi lista hyvistä asioista ja lue ne ajatuksella läpi joka päivä tai useamminkin.

Varmasti auttaa! Ainakin aikaa kuluu!!!!! :mrgreen:

Ja kun mietit niitä carrin juttuja, mieti miten nikkispeikko pistää sut ajatteleen ja tajua, hahaa, niinpä yrittää, vaan minäpä huomaan, enkä mene naruun!!!
  • editoi tammikuu 2008
    Tupakointi saattaa aiheuttaa keuhkosyöpää, mut tämä vitutuksen määrä tupakoimattomana aiheuttaa ihan saletisti kohta jonkun vielä kertaluokkaa ankeemman kokovartaloödeeman. Positiivisesti ajatellen. Vittusaatana.
  • SmillaSmilla Helsinki
    editoi tammikuu 2008

ei voi muuta sanoa kuin
    *HALI*

• editoi tammikuu 2008
    :oops:
  • SmillaSmilla Helsinki
    editoi tammikuu 2008
    ps. Töissä erään osaston "pääjehu" sanoi minulle näin:
    Smilla: "Vähänkös oon muute ylpeä, 20 päivää sauhuttamatta!"
    Pääjehu: "Ihmeen vähän sä oot ollu kireenä. NO vähän mutta ihmeen vähän. sopivasti. Vai johtuuko se ihan yleisesti firmasta:D "

oli vähän sellainen "pitääkö sanoa kiitos anteeks näkemiin vai mitä hä?". Päädyin hymyilemään sellaista tyhjää missihymyä ja ynisemään jotakin.
    editoi tammikuu 2008
    Uskosisiks jos mää sanosisi että se vitutuski menee ohi aikanas?? :mrgreen:
  • manimani Keski-Suomi
    editoi tammikuu 2008
    Jos sää kerran oot tollanen perussynkkä mies , niin eiku totuttelemaan oloa sellasena! Suunnittelet ne pahimmat kiroilut ja otsankurtistelut sellaseen vuorokauden aikaan, et on mahd. vähän rakkaita immeisiä lähellä... hih... :oops:
    Ja tällä palstalla voi aina "synkkäillä", sitä vartenhan me kaverit täällä ollaan; kohderyhmänä! Iiik! :twisted:
  • TuuhisTuuhis Vantaa
    editoi tammikuu 2008
    Mä oon täys käsi näiden kanssa, mutta yritin lainata alkup. kirjottajan tekstiä, koska mulla on sellanen tunne, että olinko se minä, kun tuon kirjotin???
    Ei minkäännäköstä onnistumiseniloa, vituttaa vaan ja ihan kaikki. Ja ihan vitusti.
    editoi tammikuu 2008
    Tällä sivustolla on sellanen virallinenkin vitutuspotero, minne voi käydä puhaltamassa isoimmat paskat ulos ittestään. Helpottaa!! Kaikki poterot on tietenki käytettävissä...

Ja usko jo, että melkein kaikki me ollaan käyty tuo sama läpi! Mulla oli kauheet raivisfiilikset mm kaupoissa... :mrgreen: :mrgreen:

Rentoudu. :lol:
  • editoi tammikuu 2008
    Mulla oli kauheet raivisfiilikset mm kaupoissa... :mrgreen: :mrgreen:

Kauppajonot on kyllä mielenkiintoisia paikkoja, ja joskus varsin tuskastuneena niissä olen minäkin ollut. Tosin, pohjat teki kerran veljeni, jolla meni edellä jarruttaneeseen mummeliin hermot niin, että maksoi tämän ostokset jotta omakin vuoro koittaisi joskus :D
    editoi tammikuu 2008
    Lähetä kiltti se broidis tänne.... :lol: :lol:
  • editoi tammikuu 2008
    Se asuu kyllä turun seudulla. Ettekös te rizlan kanssa siellä päin vaikuta? Siitä vaan ostoksia tekemään ja hihnalle jurraamaan.
    editoi tammikuu 2008
    Juu. Rizla kyl muttemmää. 8)
  • TuuhisTuuhis Vantaa
    editoi tammikuu 2008
    Kauppajonot on kyllä mielenkiintoisia paikkoja, ja joskus varsin tuskastuneena niissä olen minäkin ollut. Tosin, pohjat teki kerran veljeni, jolla meni edellä jarruttaneeseen mummeliin hermot niin, että maksoi tämän ostokset jotta omakin vuoro koittaisi joskus

Reisille menee varmaan tämäkin lainaus, mutta yritin ainakin...
    noh...Kauppajonot on saatanasta, mutta voin kertoa teille, että siellä tiskin toisella puolen vasta synkkää onkin, etenkin sillon, kun on lopettanut röökaamisen...
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.