Miten handlaatte raivonpuuskat?

nää negatiiviset tunteet. Kun asiat ei oikeen suju, tulee v****s! Ja se v**** ei ole sitten se ihan mihin olen tottunut. (aiemmin menin tupakalle kiroilemaan ja sehän jotenkin poisti kiukutuksen tai sen suurimman terän) Nyt taas ei ole mitään mitä kiukun kanssa tekisin, se vaan on ja jyllää enkä saa sitä millään pois. Eilen illalla huomasin kuinka paljon tekemättömiä töitä mulla on.. no sehän laukaisi oikein kunnon kiukunpuuskan kun piti olla aikaa muuhun. Olin jotenkin tosi pelottavan agressiivinen. Heitin silmälasitkin lattialle ja häkellyin omaa reaktiotani. Kuinka se raivo voi tulla näin vahvasti??? No join pari lasia viiniä hyvin nopsaan suoriltaan ja kyllähän se rauhotti.

Mutta taas otan jotain rauhoittavaa/korvaavaa, poistavaa sen itse kiukun päälle. Hassua kuinka riippuvainen sit'ä on ollut.. Ja miten paljon on turvannut tupakkaan. Oon vähän hukassa noiden tunteiden kanssa. Viime lopetuskerralla kävi samoin. Kuukauden savuttomuus ja samat hallitsemattomat raivopuuskat jotka ei lähteneet millään. Siihen kaatu.. Nyt ei kaadu!!! Ei vaikka kaikki ystävät kaikkoais läheltä. :D Nyt oon ansainnut tän onnistumisen, eikä sitä kaada mikään! Täysillä vaan raivoa kohti, huh huh jippii! (katkeran suolaiseen sävyyn)

Tuntuu et pitäis mennä johonki terapiaan näiden tunteiden kanssa, miks kiukuttaa niin stanasti? Onko tunteet oikeesti näin vahvoja vai onko ne nyt vaan lopettamisen myötä "vähän" vahvempia hetken?
:o 27.2.2015 paloi vika rööki!

Viestejä yhteensä

• editoi maaliskuu 2015
    No nyt tuli oikeen kova raivo/v****puuska ja sen jälkeen itku mikä vaan jatkuu. Välillä jo naurattikin ja nimenomaa nauratti oma itse, mut nyt mennään ihan helvetin moista vuoristorataa... MÄ OON IHAN PIMEE!!! Tää on ihan hulluu. Mä oon ku joku hormoonihirviö minkä mielialat vaihtelee laidasta laitaan. Röökii en ees ajattele eikä tee mieli sitä. voi voi pientä :D Ihana oli lukee täällä et samanlaisii oireita on jos toisellakin, helpotti.

hahaha sekopäistä meninkiä!
  • editoi maaliskuu 2015
    Joo sama. Itku herkässä ja masentaa vaikka ei tee yhtää tiukkaa tai mieli:D pelkään et töissä romahdan:D
  • editoi maaliskuu 2015
    exsavuttelijalle tsemppejä!! Itse olen päässyt näihin raivareihin asti aikaisemmin, mut repsahtanut sitten. Nyt olis kiva kuulla jonkun konkarin suusta kuinka pitkään on mennyt tällasten kanssa?

mieski kyllästy jo kiukkuiluun. LÄhti ulos, hohhoi :-) kaitpa se sieltä tulee viel takas.

Lähimmille sitä sit uskaltaa raivota ja keksiä syitä mitä pahaa he ovat tehneet.. Mut niinku täällä joku jo mainitsi ei oo helppoa saman katon alla asuville kun sitä ei oikeen pysty käyttäytymään niin kuin viilipytty jos tunteet kuohuu.

• editoi maaliskuu 2015
    Ootko sinä exsavuttelija ennen yrittänyt lopettaa?
  • editoi maaliskuu 2015
    joo oon MONESTI!:D ja nyt on helpoin lopetus koskaan ja silti väsymys,itkuisuus ja masennus vaivaa pahasti. työkaverikin huomasi mun käytöksessä jotain vikaa etten ollu oma itseni. Tsemppejä sinulle ja kyllä sulla on lupa kiukutella nyt!;) mutta oma mies ei jaksa mun kiukkuja enää kuunnella koska hän ei voi niille mitään ja lähte lätkimään omaan kotiinsa :D
  • vkovko
    editoi maaliskuu 2015
    Minä yritän mahdollisuuksien mukaan välttää tilanteita, missä proput saattavat palaa. Olen oppinut jonkun verran vaikeita tilanteita etukäteen tunnistamaan. Hermot eivät kehuttavassa iskussa ole.
  • editoi maaliskuu 2015
    Sulla vko vielä 1, 9 vuoden jälkeen tunnekuohuja? Mietin tässä että ku oon teinistä asti polttanut onko nää tunteet jotain siltä ajalta peräisin, tai siis sellaisia tunnepuolelle joita en oo koskaan itse käsitellyt loppuun vaan sytyttänyt tupakan.

Ei ihan humpuukia, koska oikeesti samat tunnekuohut vieläkin jotka oon aina stopannut tupakalla. Nyt en enää stoppaa niitä vaan pitäis opetella elämään niiden kanssa. Näin se vois olla! Aika kamalaa että on turvautunut tällaiseen syöpäkääryleeseen koko ikänsä :(
  • vkovko
    editoi maaliskuu 2015
    Minulla on varmaan luonteessa taipumusta käämien palamiseen, tasoittunut se on aika paljonkin.
  • editoi maaliskuu 2015
    Miten sulla sitten silloin meni kun vielä poltit? Jos vertaat nykyistä "käämien palamista" ja sitä aikaa kun vielä tupakoit? Onko tuntemuksissasi oikeasti eroja (v#####ttiko enemmän/jyrkemmin?tms)? Ihan vaan kiinnostuksesta kyselen, kun mietin omia tunnekuohujani täällä
  • editoi maaliskuu 2015
    Mä kuulostan ihan joltain keittiöpsykologian sm:ltä...
  • vkovko
    editoi maaliskuu 2015
    Vaikea sanoa, silloin sitä pakeni sauhuille, nyt on pitänyt oppia väistymään muuten.
  • editoi maaliskuu 2015
    Hermot menneet minultakin ihan täysin, eli tupakinlopetuksesta musta tuli hermoraunio, suurinpiirtein olen kaikkea vastaan ja vittuunt
    unut kaikkeen.
  • editoi maaliskuu 2015
    Mulla helpotti nyt ainakin hetkeksi kun oon saanut nukuttua.. Pitää katsoo tuleeks ne raivarit takasin jossai vaihees. Toivottavasti ei tuu, mut pitää vaan opetella psyykkaa ittensä rentoutumaan jollain muulla konstilla kai.. Ei kyl kivaa jo muuttuu ihan hermoheikoksi, auttaaks sulla jarska mikään siihen vitutukseen?
  • editoi maaliskuu 2015
    ei siihen vitutukseen auta oikein mitään, se nyt tietenkin että saa haukkua jonkun ja näyttää miten itseä vituttaa, yleensä menee hermot niin pienestä asioista että yleensä voi nauraa, mutta nyt ei voi. pitää popsia vaan noita kilppari lääkkeitä jos se vaikka toisi rauhan. johonkin sitä on kuitenkin pakko uskoa ja en usko että tämä kenkutus sun muut enää johtuu tupakin lopettamisesta.
  • editoi heinäkuu 2015
    voin sanoa viimeiseen että vitutus on lisääntynyt ja nuo raivokohtaukset on pahentuneet ja tilanne on se että en siedä poikaani tai muuta kielteistä olen erittäin agressiivinen mutta tupakkia en ole vielä polttanut, mutta onko järkeä olla polttamatta jos kaikki jo muu on menetetty, toisekseen kilppariin ei ole tullut parannusta eli sen suhteen vielä on epäselvää mutta alan olemaan siinä kunnossa että räjähtelen vähän väliä ei voi sanoa kiihtymistä koska räjähdän heti.
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    editoi heinäkuu 2015
    Ikävä juttu Jarska45, että sun olemises on mennyt tuohon jamaan. Mutta ei kait se yksin tupakasta tai sen puutteesta johdu? Voiko kilpparijututkaan selittää lyhyttä pinnaa? Voitko saada jostain apua?
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• editoi heinäkuu 2015
    kyllähän se selittäisi paljon oireita ja oloa ja kummallisia sairauksia, mutta kuten tiedossa niin ennemmin saa suomessa armomurhan kun kilppariin kunnon lääkitystä.
  • editoi elokuu 2015
    Hyvä lukea täällä näitä teidän fiiliksiä, itse aloitin Champix-kuurin vasta, mutta jo etukäteen olen ajatellut raivareiden mahdollisuuden. Oon monta kertaa yrittänyt purkan jne. kanssa, ei oo onnistunu. Tää on nyt se viimeinen (ja kallein) konsti. Saa nähdä; kuinka n.45 vuotta polttaneen ämmän käy?!!!
  • editoi elokuu 2015
    Unohtui kysyä, että mikä "kilppari"? Sekä toivotella tsemppiä Jarska45:lle.
  • editoi elokuu 2015
    kilppari on kilpirauhanen. olen syönyt sitä lääkettä jo vuoden ja oikeastaan ei auta, mitä nyt pahimmat kivut lähteneet ja rytmihäiriötä vähentynyneet, mutta kun otin suuremempaa annostusta kuin lääkärit määräsi joudun tiputtamaan sen sitten, vaikka arvot eivät meinanneetkaan olla koholla, mutta lääkärit ei siedä oma aloitteisuuttaa ja kilppari ongelmissa annetaan kuolla johonkin ns. korkeaan koletroliin jonka aiheuttaa vajaatoimintainen kilppari, kuin että kirjoitettaisiin lääkettä, nyt kirjoitetaan sitä kallista orionin rasvasieppareita jotka vie rasvan pois, eli suoraan sanottuna syötynä vessanpönttöön ja äitikin kehuu että toimii hyvin on laseknut kolestroli mutta syö voita kahdenkin edestä, muuten se lääke aiheuttaa tosi kovia lihassärkyjä siksi en sitä syö. tupakkia tehnyt mieli kun v**** niin s***** selkä kipeä ja muutenkin olo päin peetä oikeastaan ollut jo 3 kuukautta että mennyt tilanne siihen että poikakaan ei enää käy minun luona, olen ollut ihan mahdoton tuon kiukun kanssa ja en tiedä mistä se johtuu ei ainakaan enää lopetuksesta.
  • vkovko
    editoi elokuu 2015
    Minulla on käytössä Orionin Atorvastatin-lääke tukkoisiin verisuoniin.
  • Onneks on muitakin raivohulluja. Mä pysyn neljän seinän sisällä ovet lukossa, mut on paha virhe edes ajatella muita ihmisiä. Mä toivon et tää menee ohi kun vasta toka päivä menossa.

• Lyhytpinnainen kausi ei onneksi kestä mahottoman kauaa. Kun siitä pääsee yli niin hermo pitää jo paljon paremmin kuin tupakoidessa.

Tämän viikon uutisista ja britannian parlamentin brexit neuvotteluista tuli mieleen. Kun raivonpuuska tulee auttaisiko jos pysyisi tupakan mittaisen ajan samassa asennossa kuin Jacob Rees-Mogg :D

Voiskos sitä aina vetää makuulleen, kun ärsykynnys ylittyy? Toisaalta adrenaliinit huipussa ja sydän hakkaa, voisko rauhoittua.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• editoi syyskuu 9

kiroillen ja xylitol sisua mussutellen on mennyt itsellä, kirjoitan myös aikatavalla ja koetan sillälailla hallita ajatuksiani ja tunteitani. Mutta kyllä suuttuessa eka ajatus on se sauhu suuhun ja äkkiä. On vaan kohdattava ne omat perkeleensä, tehtävä niiden anssa rauha ..ei kai siinä muukaan auta ;)

Juuri noin annemaa. Itsensä kanssa joutuu tekemään töitä, varsinkin tunnetilojen kanssa. Räjähtely ei ole vaarallista, kunhan se ei johda poltteluun. Pitkän päälle voi huomata olevansa rauhallisempi kuin polttaessa.

• Lisään vielä, että ei ole vaarallista, jos ei johda henkiseen tai ruumiilliseen väkivaltaan.

;) Hyvä vko! Juuri tämän meinasin lisätäkin, ettei vahingoita toisia.

• Eilinen oli mulla erittäin huono päivä, tupakka kävi mielessä monesti koska kovaa selkäkipua oli ja mikään ei meinannut tehota siihen. Mutta ohi sekin meni ja tein siinä neuletta ja aloin katsella leffaa milloin rauhoittui mieli. Huomion kiinnittäminen muuhunkin toimii kun suurin harmitus ohittuu. Niin ja joku jolle valittaa eli puhua ;)

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.