Syyskuun lopettajien suuri laihdutusketju
No niin, ei muutaku tuumasta toimeen. Tai ainakin voi alkaa miettiä keinoja miten omia syömisiä saisi oikeille urille. Koska ainakin omalla kohdalla on pian pakko katsoa mitä suuhunsa mättää. Tupakka on toki paha terveysriski mutta ei saa vähätellä niitä kilojakaan.
Uskaltauduin nyt sitte käymään puntarilla ja karut lukemat siellä oli; +5 kg sitten lopettamisen
Uskaltauduin nyt sitte käymään puntarilla ja karut lukemat siellä oli; +5 kg sitten lopettamisen
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.
Viestejä yhteensä
Olen siis tupakoinnin lopettamisen yhteydessä aloittanut liikunnan. Olen täysin rapakunnossa, enkä liikkunut vuosiin juuri bussipysäkkiä (tai parkkipaikkaa) kauemmas..
Nyt aloitin säännölliset vaunulenkit lapsen kanssa, ihan kävellen. Tavoitteena kävellä 3-4km tai tunnin ajan 3-4krt/vko. Tähän asti olen vihannut liikuntaa, mutta jo nyt oikeastaan tekee mieli lenkille ja harmittaa jos jää lenkkipäivä väliin..
Ruokahalu on lisääntynyt kyllä huomattavasti ja karkkia sekä kunnon ruokaa (ja roskaruokaa!) mennyt tavallista enemmän. Nyt siis pitäisi saada vielä ruokavalio kohdilleen..
Liikuntaa olen myös lisännyt. Kohdallani se tarkoittaa 4 kilometrin lenkkejä, joita kävelen ainakin 5 kertaa viikossa.
Iltasyömistä koitan vähentää ja keventää. Jos tähän saakka teen kanssa on mennyt pari voileipää ja pullasiivu, jätän pois joko yhden leivän tai pullan.
Alussa piti myös syödä paljon suklaata. Nyt se helpottaa.
Suuri ongelma on lähtöpaino, 102 kiloa. Nyt siis 104. Ainakin yksi syy on lohtusyöminen. Ja miksi tarvitsen lohdutusta? No siksi kun olen niin huono ihminen etten pääse irti tupakasta.
Jää nähtäväksi miten tässä käy. Voi käydä hyvin, huonosti tai hyvin huonosti.
huomiseksi silti suunnitteilla vähän kevyempi ruokavalio...
Jostakin luin joskus, että valintojamme säätelee mantelitumake -niminen elin. Se ei kuulemma osaa lainkaan ei-sanaa. Eli kaikki mitä haluaa muuttaa, on löydettävä positiiviselta kannalta. Ei siis: en saa polttaa tai syödä rasvaruokia vaan: ihanaa kun ei tarvitse polttaa tai syödä viinereitä
Vinkkinä makeanhimoon, löysin itsekin tuotteen vasta eilen, olisin kaivannut jo kauan sitten.... jos vaan teestä tykkää. vanilja karamelli tee :-o , maistuu oikeasti karamelli. Löytyy varmasti jokaisesta isommasta kaupasta. On niissä pyramidi pusseissa. Täällä kun ei voi mainostaa tuotetta
Haluaisin kovin mielelläni yrittää sokerilakkoa. Teet ja kahvit menevät sokeritta luonnostaan, mutta olen tosi kova pullahiiri (toscakakku ON hyvää). Vaikeusastetta lisää se, että ukkokulta laiheliini tykkää myös pullasta eli sitä on meillä oltava aina tarjolla.
Onneksi se nikotiinin jättämisen alkuviikkojen karkkihimo on jo hellittänyt. Mutta se pulla, paakelsseista puhumattakaan....
Mutta nyt ylös, ulos ja lenkille kuten Tarva tapasi sanoa. Sekin hivenen auttaa niin niksaan kuin läskiinkin.
Mullakin tuo yö-/iltasyöminen on pahin. Iltaisin tuli ennen myös tupakoitua eniten, korvaan ilmeisesti sitä syömällä. Tästä tavasta pitäisi päästä eroon.
T. turkinpippureita ja pollyja pussillinen molempia.. Sängyssä.
Hyvää yötä.
Kaupan kautta meille, tatti pannulle sipulin ja valkosipulin kera, pieni loraus öljyä, ja lopuksi ruokakermaakin. Pakkasesta itse ongitut ahvenfileet, iso annos salaattia ja jälkkäriksi pala raakasuklaata. Ei olisi ollut paha, jos olisin tyytynyt veteen, mutta kaksi annosta valkkaria :oops:
Sen motivoinnin olen ajatellut hoitaa tupakan avulla: olen syönyt ahdistukseen ja stressiin ja huonommuuden tunteisiin. Nyt kun en polta, ei niihin tunteisiin tarvitse enää syödä! Saapa nähdä kuinka toimii
Saatat olla oikeassa siinä, että tupakoinnin lopettaminen ja laihis ovat turhan haastava yhdistelmä. Silti pakko yrittää, tai jos ei nyt laihista mutta muutosta kevyempään elintapaan. Onneksi ekalla ja tokalla viikolla kertyneet pari kiloa ovat jo hilkkua vaille kokonaan pois. Se antaa motivaatiota ainakin hurjasti vähentää sokeria ja turhia rasvoja.
Onneksi näillä kymmenillä ulkonäköpaineita ei enää juurikaan ole. Ja kauneutta hoitavat vain he, joilla sitä on...
No, sentään en ole pslkinnut itseäni tupskalla. Enkä aio!
Mutta en luovuta, tässäkään. Arki alkaa heti aamulla.
Tärkeintä kuitenkin se että henkostakaan en ole ottanut enkä ota.