lopetan kokonaan

Olen muutaman viikon polttanut sillon tällön muttta pääsääntöisesti sähkötupakkkaa! Nyt olen alkanut yskimään kauheasti limaa jossa ruskeita hippuja seassa! Päätin lopettaa kokonaan! Mutta onko muilla. Ollut tälläistä oiretta?!

Viestejä yhteensä

• Sähkötupakkaa en ole kokeillut, mutta ruskeapilkkuisen liman yskiminen on tuttuakin tutumpaa, mutta ei enää. Tsemppiä lopettamiseen!
  • Eli ilmeisesti se kuuluu asiaan.. Meinasi jo usko loppua!
  • Liman yskiminen loppuu edellyttäen että keuhkoissa ei ole pysyviä vaurioita.
  • Kiva kuulla!! Hieman häiritsevää, mutta ehkä se siittä! Jotenkin ajatus oli että mitä vähemmän tupakkaa sen parempi olo on heti.. Tuli yllätyksenä tämä liman yskiminen. Olen kyllä kuullut että tupakoitsijat yskivät ruskeaa limaa, minulla se selkeästi alkoi vasta kun vähensin radikaalisti tupakointia!
  • Liittyisikö jotenkin siihen, että keuhkot alkavat puhdistumaan? En tiedä. Tupakointini loppumetreillä minä räin limaa aina aamuisin. Nyt se on jäänyt. Tajusin joku aika sitten, että aamuisin kun pesen hampaita ei ole enää aikoihin tarvinnut röhiä limaa irti kurkusta!

image

• Minulla tupakka pisti liman liikkeelle, se on aika pettävä juttu, vähän kuin talvella laskisi alleen, vähän aikaa lämmittää. Lopetettuani liman  pois räkiminen tuli vaikeaksi, siihen minulla oli ja on apukeinoja. Keuhkoahtauma tämän limaisuuden minulla nykyään aiheuttaa.
  • Minulla lima tuntuu irtoavan mutta myöskin sitkeää limaa tuntuu olevan paljon. Tuntuu välillä kuin olisi joku kökkö tuola kurkussa.
  • Vastapainehengitys on yksi limanpoistomenetelmä. Tarvitaan pullo ja letkua (jotain 8 millin luokkaa), vettä pulloon ja letkun pää 10 cm pinnan alapuolelle. Reippaita hengityksiä 10 kertaa, sisään nenän kautta ja ulos letkun kautta. Klimppi irtoaa yleensä sen jälkeen. Sairaalassa oli sellaista mustaa huumoria sitkeyden määrittelemiseksi,  Jos klimppi pysyy kertakäyttölautasella kun sen kääntää ylösalaisin, silloin se on sitkeää. 
  • editoi lokakuu 6

Osta Champix - euroclinix.net Kannattaa kokeilla tuota lääkettä. Olen polttanut 26 vuotta säännöllisesti ja viimeaikoina meni iso L&M aski siis 30 kpl päivässä. Nyt lähtee neljäs viikko ilman tupakkaa! Lopetin tupakoinnin jo ennen tavoiteaikaani (2 vkoa), koska se maistui pahalta ja ei enää vastannut tarkoitustaan. Sivuoireita pahoja ei ole tullut; ainoastaan kuvotus, joka menee minuuteissa ohi. Lopetettuani tupakoinnin, käytin kaksi viikkoa 1 mg päivässä ja sitten olen ottanut vain yhden tabletin päivässä, koska en tunne tarvitsevani enempää. Minulle on ollut yllättävän helppoa olla polttamatta ja olenkin itsestäni ylpeä, että tuon lääkkeen avulla minä kykenin tähän ja toivottavasti lopetan tupakoinnin ainiaaksi! Vieroituoireita ei ole ollut, vaikka en käytä purukumia tms.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.