Toukokuussa 2019 lopettaneet
Päätin jo luoda uuden ketjun oman elämäntilanteen takia. Onko sinusta kevään alku uuden elämän alku? Oletko kyllästynyt siihen, ettet haista kevään ja kesän tuoksuja? Haluatko kevään myötä aloittaa uuden, savuttoman elämän? Tervetuloa, siis. Tuetaan toisiamme ja puretaan tunteitamme. Tällä kertaa se onnistuu.
Olen siis melkein 30 vuotta vanha nainen, tupakointia takana noin kymmenen vuotta. Aluksi vähemmän ja loppua kohden ei askikaan ole meinannut riittää.
Lopetusyrityksiä takana muutama, ensin pari kuukautta, sitten muutama viikko ja viimeisin on kestänyt 14 päivää, sillä reissulla olen vieläkin. Tuossa välissä on kuitenkin tullut haettua aski, myös tänään. Sen ajattelin poltella loppuun, sitten alkaakin sellainen elämäntilanne, mihin tupakka ei mahdu. Mies on lisäksi ollut polttamatta kohta kaksi kuukautta ja tämänkin takia haluaisin itsekin onnistua, etten sitten kiduta toista.
Apukeinoina laastarit (aloitin kakkosvaiheen, kun ilman noita repsahduksia olisi se kuukausi täynnä ja tuon ajan olen käyttänyt laastareita silloin, kun en polttanut), suihke, Mynthonit, normaali purkka, neulomus, kirjat/lehdet, puutarhahommat, TV-sarjat, videopelit, lenkkeily, kuntosali, uimahalli, leipominen, siivoilu, tukiverkosto ja niin edelleen.
Lopetan ensiksi oman terveyden, miehen ja rahan takia.
Onko Sinulla apukeinoja, mitä? Mikä on syy lopettamiseen? Milloin lopetat? Onko sinulla tukiverkko?

Olen siis melkein 30 vuotta vanha nainen, tupakointia takana noin kymmenen vuotta. Aluksi vähemmän ja loppua kohden ei askikaan ole meinannut riittää.

Apukeinoina laastarit (aloitin kakkosvaiheen, kun ilman noita repsahduksia olisi se kuukausi täynnä ja tuon ajan olen käyttänyt laastareita silloin, kun en polttanut), suihke, Mynthonit, normaali purkka, neulomus, kirjat/lehdet, puutarhahommat, TV-sarjat, videopelit, lenkkeily, kuntosali, uimahalli, leipominen, siivoilu, tukiverkosto ja niin edelleen.

Lopetan ensiksi oman terveyden, miehen ja rahan takia.
Onko Sinulla apukeinoja, mitä? Mikä on syy lopettamiseen? Milloin lopetat? Onko sinulla tukiverkko?
I’ll survive this too.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.
Viestejä yhteensä
Onko muita lopettajia?
Asetin nyt tuon savuttomuuden jatkamisen ajankohtaan 1.5 klo: 23.00 ja siinä pysyn. Huomenna on aikaa suorittaa itsensä tutkiskelua, kun olen koko päivän kuntoutuksessa.
Tänään on tiedossa grillausta ja sauna, ulkona sataa vettä joten onnea ensiksi mainittuun. Nyt pitäisi taas nousta sohvalla ja siivoilla sillä välin, kun mies on töissä.
Itse lopetin viime vuoden puolella 2kk ajaksi tupakoinnin kokonaan, mutta ratkesin sitten uudelleen ulkomaanreissulla.
Nyt alkaa taas sauhuttelu riittämään oikeasti ja huomisesta eteenpäin olen tässä mukana!
(Viimeisen tupakkani kylläkin poltin tänään, 1.5.2019 klo 20)
TSEMPPIÄ KAIKILLE!
Haluaisin myös kysyä teiltä, onko muilla tupakoijilla tupakkayskää ja liman-/tervannousua keuhkoista ILMAN mitään sairautta (esim. keuhkoahtaumatauti...)??
Olen siis itse tällä hetkellä 19v tyttö, jolla noita molempia ongelmana. Olen tupakoinut 07/2016 eteenpäin, eli pian 3v. Urheilen aktiivisesti, satunnaisesti tullut huimauskohtauksia ja raskaan urheilusuorituksen (esim HIIT-treeni) jälkeen kestää hengitys palautua ja tuntuu ettei happi riitä... Pelkään kovasti alkavaa keuhkoahtaumaa. Rauhoittavat ajatukset yöhön ovat toiveena
Käytätkö mitään apukeinoja vai menetkö ns. ”luomuna”?
Hyvää yötä täältä, toivottavasti. Meinaa tämä nukkuminen taas olla vaikeaa...
Sorruin sitten hammastahnan lisäksi ostamaan askin tupakkaa... Nyt täytyy oikeasti alkaa tehdä ajatustyötä siitä, miksi lopetan ja kenen takia. Täytyy alkaa luottaa ja uskoa itseensä. Varmaan nuo tupakat tulee nyt poltettua ja sitten jatkan savuttomuutta. Haluan sinne Ähtäriin ja haluan sen kirjan. Enkä halua haista pahalle. En halua, että suussa maistuu pahalle. Kirjoitan nyt omat ajatukset tänne:
- kenen takia lopetan? Itseni. Hieman miehen ja läheisten takia. Haluan terveyteni takaisin.
- miksi lopetan? Terveyden ja rahan takia. Haluan kirkkaamman ihon ja silmät, raikkaammat vaatteet, hengityksen ja hiukset. En halua hengästyä, haluan nukkua paremmin, kunto olisi parempi, jaksaisin juosta. Rahaa jäisi enemmän.
- miksen usko ja luota itseeni? Minulla on riippuvuus. Aivoni ovat mukavuudenhaluiset. Mielenterveysongelmat vaikuttavat.
- miksi luottaisin ja uskoisin itseeni? Tässä on selvitty monesta. Koulunkin suoritin kunnialla loppuun vaikka menikin neljä vuotta, kun kehräsluu halkesi ja jouduin leikkauksiin.
Elikkä HUOMENNA SE ALKAA. Ei enää tekosyitä. Ei selityksiä, miksei voisi.
Näin.
Täällä menee kivasti. Seuraava haastattelu yhdeltä ja jo nyt mietitään työpaikkaa.
Jaahas, toverit, minulle tarjoutui työpaikka. Sinne maanantaina juttelemaan ja jos hyvä tuuri käy olen töissä viikon päästä.
Mukavaa iltaa kaikille, enää huominen niin taas on viikonloppu (ja minä menen katsomaan pandoja)!
Jaahas, toverit, löysin kympin kukkarosta. Kaikki varmaan arvaa mihin se meni... Joten nyt taas uusi yritys huomenna. Huomenna sitä kymppiä ei enää ole, tiliä en voi käyttää enkä kehtaa pyytää keneltäkään rahaa tupakkaan.
Tästä lähtienkun pahin tupakanhimo tulee, tulen lukemaan Stumppa, juon vettä pari lasillista ja ehkä syön jotain kevyttä. Jos ei näillä mene ohi niin lähden lenkille. Kaippa se tästä lähtee sujumaan... Miten muilla menee?
Kiitos tsempeistä!
Tuli Miitu tekstistäsi mieleen, että itse toimin ennen lopettamistani täsmälleen samalla tavalla
Vedin röörit oikein kunnolla tukkoon - että varmasti on sellainen olo loppuelämän ettei yhtään ole jäänyt enää polttamatta.
Kontrasti tähän oloon on huikea.
Tupruttelua 19 vuotta ~aski/pv - viimeinen tupakka 25.11.2017
Ja nikotiinituotteista huomasin että turvaudun niihin liikaa. Ärsyynnyn kun kuitenkin tekee mieli tupakkaa vaikka kuinka korvaustuotteita käyttäs. Suusumute mulla toimi parhaiten, koska sain siitä kurkkuuni vähän sellasen tunteen kuin ois röökillä käyny.
Kukin lopettaa tyylillään, mutta se on varma, että kaikilla tarvii olla motivaatio kohillaan. Hyvää viikonloppua kaikille ❤
Minullakin vähän tuo, että polttaa vaikkei mieli tekisikään ettei se tunnu niin mukavalta. Nyt on viimeinen savukekin poltettu ja laitoin laastarin, suihketta ajattelin käyttää aktiivisesti myös nyt nämä muutamat päivät. Toivon, että nyt onnistuu, sillä työpaikalla ei ole suotavaa polttaa. Tsemppejä kaivataan!
Takana nyt kolmisen tuntia. Vähän se tupakka kolkuttaa takaraivossa mutta kaippa tuosta yli pääsee.
Hyvää yötä kaikille!
Ihan kivasti mennyt tämä päivä, mies kehui että haisin eilen oksennukselle.
Tänään ajattelin vähän ottaa alkoholia mutta ei sekään laukaise haluja polttaa. Miten muilla sujuu?