Helmikuussa 2020 lopettaneet

Uusi kuu ja uudet kujeet, tervetuloa! :)

«13456721

Viestejä yhteensä

• Kiitos petterik tervetulotoivotuksesta. Lopetin tänään klo 17.30. Nyt käytän kielenaluspastilleja, purkkaa ja imeskelytabletteja. Jos tulee huomenna tuskaa, haen myös laastarit.

Tsemiä kaikille lopettaneille!

B) "Elämä on se joka menee ohi, kun suunnittelet koko ajan jotain muuta." -John Lennon  B)
  • Onnea päätökselle pysyä savuttomana! :) Itse en älynnyt laittaa kellonaikaa ylös, mutta vähän jälkeen kello kuusi aamulla (voisi kaiketi sanoa, että edellisenä iltana...) - jälkeenpäin tuntuu kovin tärkeältä muistaa myös tuo tarkka aikakin :) Niin ja tervetuloa stumppiin!

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Juu, muistan ikuisesti - aamulla klo 7.34 stumppasin viimeisen niistä kahdesta tupakasta, jotka olin peloissani aamuun säästänyt.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Onnea päätöksestä entinenorja. Ei voi onnistua ellei yritä.
  • Onnea hienosta päätöksestä entinenorja ja tsemppiä! :)

• Mä poltin viimeisen tupakkani 6.11.2019 noin klo 01 yöllä eli kun aamulla silloin 6.11. heräsin, en enää tupakoinut. En tiedä muistaisinko kellonaikaa ellen olisi joutunut sitä laittamaan ylös Smoke free -sovellukseen ja tänne.

• Tervetuloa entinenorja ja onnittelut elämäsi parhaasta päätöksestä! Ota stumpissa käyminen tavaksi tupakan sijaan, täällä tuetaan ja kannustetaan.

• Tupakan himon iskiessä itse aina hyppään tänne ja kummasti helpottaa!
  • Eilen klo 22.30 poltin viimeisen tupakan. Käytössä nikotiinilaastari 2mg. Ahdistus alkaa jo puskemaan päälle... Ei ole eka kerta kun yritän. Joka kerta tulee sama fiilis,että kaikki seinät kaatuu päälle.Mikähän tähän auttaisi?
  • Potkase sitä hirviötä päähän ja kovaan.
    Ajattele kuinka se on sinua määräilyt ja on nyt peloissaan että sinä otat vallan ja häädät sen hevon####.

Sit näytät sille keskaria ja hörppäät vaikka kupin teetä.
  • Onko 2mg laastareita? Jos on, niillä ei tee mitään, 10 kertaa enemmän tehoa pitää olla.

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Hemppu79, tervetuloa Stumppiin.
    Oletko kuinka paljon polttanut ja kuinka kauan?
    Mietin vaan, et onko 2 mg sopiva alku vai pitäiskö ottaa muuta avuksi, niksapurkkaa tai -pastillia.
    Mikä on sun syysi tai motivaatiosi tausta, miksi haluat lopettaa?
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Köytössä on siis toi 21mg laastari. Kirjoitin väärin aiemmin. Olen polttanut jo 25v ja lopettanut ekan kerran 2005.. eli tällä tiellä ollaan. Aina max 3 päivää menee laastareilla ja sitten sortuminen. Ihan kuin sen 3 päivän päästä olisi vaan ihan pakko polttaa.. enkä tiedä miksi. Haluan tupakasta eroon,mutta se on vaan liian vaikeaa. Nyt tosin ekan kerran liityin tänne, että jotain erilaista tähän lopetukseen.
  • Huomenta Hemppu :) , tervetuloa stumppiin ja onnittelut todella hyvästä päätöksestä olla polttamatta.

Nautin tässä aamukahvia ja luen täällä juttuja ennenkuin lähden töihin ja päivällä kun muut lähtevät töissä röökille, otan puhelimen ja luen stumppia :). On tehnyt tästä lopetuksesta helpomman kuin aikaisemmin ne lukemattomat yritykset :) .

Eikä ollut huonot neuvot An53selta, kokeile niitä :) .

Mikä sai sinut lopettamaan, yskiminen, terveys, haju, raha....?
  • Tsemppiä hemppu79! Kovasti vaan lueskelet täällä Stumpissa ja availet tuntojasi kirjoittamalla. Eikä haittaa vaikka olisi kuinka negatiivista. Siksi ollaan täällä. :)

• Itse olen kokenut mielikuvaharjoitukset hyödyllisiksi. Ja tämä vanginvartija on vihollinen NUMBER ONE, joten voi oikein mässäillä vihollisen murskaus ajatuksilla :D

• Ylempänä kyseltiin kuka on lopettanut ensimmäisellä kerralla niin käsi ylös täältä. En halua pelkästään kehuskella, mutta itselleni oli alusta asti selvää, että kerran leikkiin ryhdytään niin se kestetään ja homma hoidetaan laakista himaan. Tämä oli kuitenkin sellaista psyykkausta, joka loppujen lopuksi vain sattui toimimaan. On silti sanottava, että kaikki meistä ovat ikuisia lopettajia ja lopettaminen suurilta osin on tupakoinnin lopettamisen ylläpitotoimintaa, koska mielestäni tupakasta voi psyykkisestikin päästä eroon jo parissa viikossa. Pitää vain muistaa, että jokainen osaa tupakoida ihan yhtä sujuvasti kuin ennenkin, vaikka olisi ollut jo 100 vuotta ilman.

• Moikka!
    Lopetin puolitoista tuntia sitten. Lopetus yrityksiä varmaan takana joku kolmekymmentä, mutta tällä kerralla aion onnistua. Kävin hakemassa kaupasta 21mg laastareita ja sen lisäksi nicorette microtab 2mg, purkka 4mg ja imeskelytabletti 4mg. En tietenkään käytä kuin laastaria + jotain noista muista, eikä kaikkia. Otin laastarin lisäksi tuossa tunti sitten 2x2mg kielenalustabletin niin kyllä toimi. Ei tullut mielenkään että polttaisi, lähinnä tuli huono olo siitä niksan määrästä. Ens kerralla otan vain yhden tabletin. :D

Niin ja täällä foorumilla olo myös helpottaa, kun saa tänne purkaa tuntojaan sekä lukea jo lopettaneiden keinoja voittaa röökin himo.

B) "Elämä on se joka menee ohi, kun suunnittelet koko ajan jotain muuta." -John Lennon  B)
  • Morjesta vaan.
    Nyt se on loppu.
    Tupakan orjana olo siis..
    noin 20vuotta tullu tupruteltua. mutta nyt on mitta täysi.
    Takana useampi lopettamis yritys heikolla menestyksellä.

• Tervetuloa hemppu79 ja Samppa83 :) Peukut ja tsempit savuttomalle tielle :) ! Onnittelut reilusta 1½ tunnista entinenorja, nyt kuulostaa ainakin olevan konstit kohdillaan :D

• No niin entinenorja ja Samppa 83, tästähän tuo lähtee:)

Aika kova suoritus ajatusrikollinen, nostan mielikuvitushattua sulle:) Mä kuuluun näihin ikuisiin lopettajiin sanan molemmissa merkityksissä mutta ajattelin jäädä näihin jälkimmäisiin:) Tasaisempi vaihe meneillään mutta voi tuolta tulla vielä mitä vaan.
  • Komppaan Leenua ja nostan myös hattua Ajatusriolliselle. Kävikö sinulla niin "hyvä tuuri" että olit selvillä vesillä jo parin viikon jälkeen? Eli utelen kuinka puoli toista vuotta on mennyt? Ja tuon kyllä allekirjoitan että vaikka kuinka pitkään menisi tupakoimatta niin on se kuin polkupyörällä ajo, kerran kun taitaa niin sen aina osaa. Mutta siihen kyytiin ei kannata enään nousta.

• Kiitos Leenu.

Aloin tässä myös miettimään omalta kohdalta tuota ylläpitohommaa ja toisinaan pelkään, että jos tulee (erittäin) kovaa surutyötä aiheuttavaa kamaa vastaan, niin pärjäänkö ilman? Vai onko tupakka edelleen vaihtoehto sellaisessa tapauksessa, vaikka olisin ollut jo kuivilla suhteessa kauankin. En tiedä, mutta toivon parasta ja pelkään pahinta.

• Tervetuloa Samppa83 ja onnittelut lopetuspäätöksestä! :)

• An53nen,

Parin viikon kohdalla kun tulin mökiltä kaupunkiin, niin törmäsin pihamaalla naapuriin ja hänen kanssaan iltaa viettävään ja tupakoivaan seurueeseen. Totesin kaikille vain kasuaalisti, että olen lopettanut. Muistikuva on vahva ja silloin tuntui siltä, että tämä on aikalailla tässä mitä tulee ratkeamisen vaaraan. En antanut sijaakaan sortumiselle. Olin vain niin päättäväinen, vaikka äkäinen kuin mikä ensimmäiset pari kuukautta. Olin mennyt sellaiseen tietynlaiseen vaikeasti kuvattavaan mutta sitkeään moodiin, jossa mikään ei tullut eteeni.

Apukeinoja kuitenkin piti käyttää, koska cold turkey ei olisi toiminut kohdallani. Söin niksatabuja n. 8 kuukautta ja vasta vuoden kohdalla tuntui siltä, että tupakka pyörii todella vähän mielessä mitä tulee polttamiseen. Osasin päästää irti polttamisesta ja hyväksyä sen osaksi historiaani, vaikka muistot osittain säilyvätkin. Tietysti nykyäänkin tupakkaan törmää täällä stumpissa tai muiden ihmisten polttaessa, mutta mitään halua, tarvetta tai muutakaan ei ole. Ihmetyttää miksi muut vielä polttaa. Tupakka käy siis ehkä 1-2 kertaa vuorokaudessa mielessä siten, että esimerkiksi tavallisesti tässä tilanteessa pienen luppohetken koittaessa polttaisin, mutta kun ei jatka ajatusta pidemmälle, niin asia unohtuu parissa minuutissa.

• Itseasiassa kun hieman omia viestejä selaili, niin suurtakin epätoivoa on ollut, mutta se päättäväisyys on pelastanut...

• Olen myös eka lopetuksella. Champix suurena apuna. Varman päälle se 5 kk söin... aika vähän tupakka käy päivätasolla mielessä. Tietty väkisinkin niin että töissä polttavat mutta ajatus on häivähdyksen ohimenevä nykyään...
  • Kiitos ajatusrikollinen ja riu.
    Ihmiset ovat niin erilaisia että mikä käy yhdelle ei sovi toiselle. Konstit on monet. Mutta on se vaan semmonen piru että jonkinlaisen taistelun sen kanssa jokainen käy joka on koukkuun jäänyt.

Mutta ehdottomasti täällä me ollaan voittaja meiningillä! Tsemppiä kaikille alkaneeseen viikkoon.

• Juuri tänään lueskelin ajatusrikollinen sun vanohja tekstejä, ja on sulla ollut kyllä todella vaikeaa pitkään, nostan kyllä todella hattua. Ja valaa itsellekin uskoa että on mahdollista selviytyä vaikeista tupakantuskista ihan vaan sinnikkyydellä. En kyllä ole varma löytyisikö multa moista kanttia kuin sull aon ollut.

• 24h ilman tupakkia lähestyy, ainoa ns. vaikea hetki on tullut vastaan näin aamulla, kun on niin tottunut sen aamukahvin kanssa menemään samalla tupakalle.
    Tosiaan ihan ilman korvaushoitoa mennään ns. cold turkey.
    Varannut olen 4mg imeskelypastilleita sekä purukumia. Joihin vasta äärimmäisessä hädässä turvaudun.

Positiivisella mielellä kohti savutonta elämää.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.