Nyt saa luvan loppua

Hei vaan kaikki!
Nyt polteltuani ihan tarpeeksi, olen päättänyt lopettaa huomenna. Taskussa on champix-resepti mutta yritän nyt ensin purkalla ja jos ei tepsi, haen lääkkeet. Tavoite olisi täyssavuttomuus kahden kuukauden sisään keinolla millä hyvänsä. Onko hyviä vinkkejä? Oletteko vähentäneet kahvinjuontia? Auttaako vierotusoireisiin? Muut hyvät vinkit otan vastaan vaikka toki yrittänytkin lukea niitä eri sivustoilta.

Viestejä yhteensä

• Olen aiemminkin ollut polttamatta (pisimmillään 18kk) ja tuolloin vain lopetin. Enää en pysty lopettamaan kylmiltään ja tupakointivälineitä en meinannut hävittää koska sitten se hätä vasta iskeekin (olen tätäkin yrittänyt ja lopulta ajoin keskellä yötä askia hakemaan).
  • Tsempit ja peukut ekalle päivällä täältä :) - oon luvetellut noi omat konstit niin monta kertaa, että ei enää viitsi, mutta ehkä se champix kuitenkin?

• Tsemppiä multakin, mulla menee champix ja tuntuu auttavan. Parina aamuna ollut huono-olo mutta auttaa kun syö jotain. Lopettamiseen olen kokeillut, selkärankaa, hypnoosia, purkkaa, suihkeita, laastareita, imeskelytabletteja ja ainakin mulle tämä on ollut paras

• Kiitokset tsempeistä! No tänään läks purukumin avustuksella. Meni n.7tupakkaa vs.normaalit >20/päivä. Sitkeästi yritän väistellä tupakointia. Aamut on pahoja, samoin ns.ruokasauhut. Jos huomenna pari vähemmän. Annan itselleni aikaa pari viikkoa kokeilla tätä mallia. Jos ei auta->apteekkiin ja champixit käyttöön.
  • Heippa tervattomaksi :) , silloin kun vaan lopetit ja olit polttamatta 18 kuukautta, niin mikä oli syy silloin mikä sai sinut lopettamaan tupakoinnin :) ?
  • Champix miullakii käytössä. Kaikkee mahdollista oon kokkeillu, tää tuntuu miulla toimivan parhaiten.

Kahvi muuten maistuu ihan hiivatin hyvälle nykyisin. Eikä aiheuta tupakan himoa, johtuu ehkä Champixista.
  • Ite en oo mitään muuta koskaan kokeillut kun ekalla toi champix...Oli pakko turvautua kovimpiin keinoihin ...itseni heikon luonteen tuntien. Myöskin lentokoneessa matkustaessa kaikki niksatuotteet laastarista purkkaan lisäsivät mulle tupakanhimoa siksi unohdin ne vaihtoehdot lopetuksessa..
  • Ja hienosti oot riu pärjännyt!
  • Piili Silloin oli karmea pakkaspäivä ja seisoin ulkona suihkussa käytyäni hytisemässä. Totesin ettei tässä ole mitään järkeä seisoa pihalla jäätymässä ja lopetin.
  • Jessus mikä tahdon voima :) . Toivonko nytkin kovat pakkaset :) ?

Paljonko sinulle auttaa täällä lukeminen?
  • Ei pakkasia kiitos! :smiley: Vertaistuki toki auttaa ja täällä tuntuu olevan hyvä yhteishenki.
  • Tervattomaksi :) , mitäs hyviä juttuja muistat, kun olit 18 kuukautta polttamatta :) ?
  • Rahansäästö, limannousun ja hengästymisen väheneminen. Nuo ehkä nytkin motivoi eniten. Tietty pitkällä aikavälillä sairastumisriskien pieneneminen on hyvä juttu myös. Mietinkin, josko laittais sivuun tupakkarahat ja lähtis vaikka reissuun niillä rahoilla. Kyllä siitä nimittäin äkkiä muodostuu jonkinnäköinen summa kun aski/päivä (välillä enemmänkin) polttaa.
  • riu, ihan samat sanat!

• Hyvä Tervattomaksi, aikalailla samoja juttuja kuin minulla :) .
  • Nyt on alku kyllä tökkinyt mutta suon sen vielä itselleni kun takarajaan on matkaa. Suhtautuminen sauhutteluun on kuitenkin muuttunut. Ärsyttää aina kun poltan.
  • Noniin eli savuton päivä nro8 takana! Vähän viivästyi tämä lakon alku mutta nyt jo siis reilu viikko takana. Nikotiinipurkalla mennyt. Aski/päivä tahtia tuli polteltua. Olihan se tuskaa etenkin päivä nro2 kiipeilin seiniä pitkin purkasta huolimatta mutta sen jälkeen yllättävänkin helposti menny. Kahvia vähensin myös koska kahvi+rööki on aina ollu mulle Se Juttu.
    Tsemppiä kaikille jo lopettaneille ja lopetusta harkitseville!
  • Ja monet meista tarvita Tsemmiä iha tähän alku matkalle myös.
  • Näin on. Mä olen niin tyytyväinen että olen nyt tässä pisteessä. Reilun kuukauden yritin vähennellä, purkkaa jauhaa hermot ihan riekaleina ja meinas jo epätoivo iskeä kun en edes ensimmäistä päivää päässyt loppuun ilman röökiä mutta nyt se lopulta onnistui! :smiley: Ehkä tätä voisi verrata vaikka painavan tukin tai kiven pyörittämiseen tai vaikkapa rikkoutuneen auton työntämiseen. Alkuun ei meinaa hievahtaa yhtään ja usko meinaa loppua kesken mutta kun sen lopulta saa liikkeelle, helpottuu homma kummasti. :smile:
  • Kummasti vaan alkaa motivaatioo löytyy ainaki mulla kun terveys uhkana mennä...
  • Mä olin (ja olen edelleenkin) hyvin riippuvainen röökistä. Eka tupakka heti herättyä (ja vasta sitten muut aamujutut) ja ensimmäisen tunnin sisällä olin vetänyt jo helposti 4-5röökiä. Enemmän valvoessa ei yksi aski riittänyt mihinkään. Pahimmillaan meni kaks askia ja 1,5pannullista kahvia kylkeen.
    Tätä viestiä lukevalle harkitsijalle siis sanoisin että jos mä pystyn tähän, kyllä pystyt sinäkin. :smile: Onko helppoa? No ei, mutta se fiilis mikä nyt on kun on useampi päivä takana, on todella hieno. Ystävätkin ovat olleet iloisia kun viimein onnistuin (tiesivät, miten kova tupakoitsija olin).
  • Riu, terveys on hyvä motivaation lähde. Mua ärsytti yskä ja limannousu etenkin aamuisin ja sehän viittaa jo vahvasti jatkuvaan ärsytystilaan/krooniseen keuhkoputken tulehdukseen.
  • Semmosta se mullakin oli juu. Mut kiitos champixin ja terveyden menettämisen uhan. Muuten kyllä polttaisin vieläkin.
  • Itselläni myös aamut ja kahvi pahimpia. Aamu alkoi aina ulkona, usein vasta sen jälkeen aamukuselle. Sitten kahvi tippumaan ja lapsille puuro ja toinen savu jo sillä aikaa kun puuro mikrossa. Usein meni 4-5 eka tunnin aikana. Kyllä se siitä. Kaikista hirveintä oli toinen päivä kun nikotiini poistui kropasta.

• Riu joo siis valehtelisin jos väittäisin etteikö tupakointiin liittyisi nautintoa. Esim.viileällä kelillä rööki ja aamukahvi ja hiljaisuus pihalla...ruokasavut.. No, oli vain laitettava hyödyt ja haitat vaakakuppiin.
    Jaakkoteppo79 sulla näköjään samanlaiset aamut ollu kuin itsellänikin (miinus aamupuurot kun ei ole jälkikasvua ja itselleni riitti aamiaiseksi kahvi ja tupakka.. :smiley: ) Aikansa kutakin.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.