Toukokuussa 2019 lopettaneet

1215216218220221

Viestejä yhteensä

• Hih! Täällä onkin ollut kemut :). Hyvä juttu, kesäkin tuli ihan vaivihkaa kun selkänsä hetkeksi käänsi. Pääskyset olivat tulleet ja koivussa lähes täysikokoiset lehdet. Kontiolahdella Kakru pääsi vielä möyrimään kinokseen mutta sunnuntaiaamuna kuului jo räystäspääskyn jäkätystä Ilomantsin korkeudella. Koira oli kyllä aika naatti kun pääsimme kotiin. Lauantaina pihatalkoissa ja metsässä juoksemassa ja pitkiä aikoja autossa, se oli totaalisen kyllästynyt autoiluun paluumatkalla. Niin olin minäkin vaikka nykyisessä autossa hartiat eivät jumahda eikä selkä kipeydy. Ensi viikonloppuna ehkä Sutinan kanssa mökille, ei oikein joutaisi mutta onhan hyvä lomailla kun lomat saa kesäkuun jälkeen joksikin aikaa unohtaa, kääk, inhoan sesonkeja
  • editoi toukokuu 23

Joo, kyllä se kevät tuli kerralla. Reippaalta kuulostaa teidän reissu!
    Nyt kannattaa nauttia - Sutinan kera tahi ilman :smile:
    Mulla on ollut jo viikon vähemmän reipas olo. Tää omituinen tauti nimittäin jatkuu. Ainoat oireet ovat väsymys, varsinkin öisin vaivaava hakkaava yskä ja iltalämpöily, pysyy alle 37,5 asteen.
    Koronatestin olen tehnyt joka päivä, ja jos nenänielutikkuun on luottaminen, sen sortin virus ei oo kyseessä. Heh. Ilmiselvä tubitapaus :neutral:

EDIT: ai niin, se ilahduttava puoli tässä on, että ruokahalu on mennyt täysin. Nälkä ei tule vaikka mitä tekis. Se on mulle harvinaista. Joutaakin olla syömättä, kun ei liikkumaankaan pääse.

• Voi SIKsak... kurjaa olla kesällä kipeänä! Mikähän tuo tauti nyt sitten on?

Minä poden isovarvastani, sitä missä on kuluma. Lauantaina tuli seisottua konsertin verran ja kiukuttelee nyt mokoma varvas eikä meinaa antaa nukkua :(

Hyvältä kuulostaa KPn reissu, eikä viikonloppu mökilläkään ihan kamalalta kuulosta :D Mites Kakru suhtautuu Sutinaan?
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Onko sulla Kipax siinä nivelrikko? Jos ei halua särkylääkkeitä niin paljon syödä, niin mulla on yks konsti. Mulla särkee peukalo, ranne ja milloin mikäkin käpälässä. Ostin Lifesta sellaista geeliä kun No Dio. Kun antaa imeytyä ennenkuin nukahtaa, kipu lievittyy. Vai käviskö siihen joku yötuki. Täällä tämä moninivelrikkoinen vaan ehdottelee.
    Just tulin vesijuoksusta, suht hyvin onnistui. Mä vaan tein sen virheen, et menin pitkäkseni lounaan jälkeen. Maatessa kipu oikein jalostuu jalassa. Kestää monta tuntia ennen kun taas vertyy normaalimmaksi. Siinä ei auta kovatkaan kipulääkkeet.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Voi meitä vaivaisia! :)

Joo nivelrikko se on, ja on jo ollut pitkään. Isovarpaan tyvinivel. On jo itsekseen jäykistynytkin, mikä vähän helpotti kipuja. Pistänpä mieleen tuon vinkin, kiitos! Joudun migreenin takia aina välillä popsimaan särkylääkettä enkä viitsis yhtään ylimääräistä ottaa. Joskus aiemmin tuki vähän auttoi, mutta nykyään ei kärsi pitää semmoista. Tän kanssa vain elellään! Olikin jo aika paljon parempi pitkään, joten tais olla takaiskun aika. Aina rangaistus tulee kun on kivaa :D
  • Olen käyttänyt kiukuttelevaan polveeni Arthro Geliä, saa apteekista ja sisältää glukosamiinia. On toistaiseksi vielä riittänyt kun vain muistaisi käyttää muulloinkin kuin oireiden ilmaantuessa. Nivelrikko alkaa tuntua aina vuodenaikojen vaihtuessa, ei pidä kylmästä mutta ei kovin kuumastakaan.
    Koiran ja Sutinan energiat ovat hyvin samankaltaisia, molemmilla adhd, molemmat fyysisesti erittäin vahvoja mutta koiran luonne on kovempi. Tulevat toimeen ihan asiallisesti mutta välillä pitää muistuttaa että koiran kiltteys on näennäistä ja kätkee aika määrätietoista päsmäämistä. Sitä ei todellakaan pidä totella vaikka se vaatisi huomiota millä tavalla hyvänsä. Valmennan molempia Cesar Millanin menetelmillä :D. Toimii
  • "No look, no touch" -menetelmällä? Telkkarista joskus näin Cesar Millanin toimintaa ja tuo oli ainoa mitä jäi mieleen :D

Popsin jo suun kautta Arthryliä joka tekee sen mitä pystyy, mutta ei sekään ihmeisiin pysty... Mitkään kipugeelit eivät ole toistaiseksi auttaneet mutta kokeilen kyllä noita teidän mainitsemiannekin, kun saan hommattua.

• Aika juoksee, minä en.-juice

3v eikä suotta! Täällä lienee suht sama porukka ja kaikki pysyneet tupakatta. Onnittelut meille kaikille!

Kävelyharrastukseen olen hieman panostanut lisää ja ostin sauvat, on kyllä todella hyvä lisä.

Mukavaa ja savutonta kesää kaikille!
    Onnittelut tarzanboy. Kyllä kolme vuotta on jo niiiin pysyvän savuttomuuden merkki. Aika juoksee jo itellään ja huomaamatta.
    Täällä on sama porukka koossa.
    Kävelysauvat mullakin. Taidan olla nordic walkin pioneereja. Aloin sauvoa jo silloin, kun parkkipaikalla talomme miehet huusivat "hei, mihin sulta on sukset jäänyt" :D
    Nyt ne tukee kipeää iskias-kävelyä.
    Juoksemaan en minäkään enää, kannatan Juicea siinä.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Paljon onnea tarzanboy! Kiva kun tulit moikkaamaan!

• Onnea sulle tarzanboy! Ja toivotaan hyviä lenkkeilyilmoja kesäksi :sunglasses:

• Onnea tarzanboy! Mietinkin tässä eräänä päivänä että sinä puutut vielä toukokuisista, en muistanut että lopetuspäiväsi oli kuun viimeinen päivä :) .
    Muutoin taas sijaistoimintaa ettei tarvitsisi tehdä kuun vaihteen paperihommia vielä kymmeneen minuuttiin :D . Mökkireissu jäi kökköjen kelien vuoksi väliin, sen sijaan teimme töitä, huvinsa kullakin.
    Sateet ovat kyllä hyväksi kaikenlaisille satonäkymille mutta punkkeja on myös pullahtanut aika lailla. Äsken nyppäsin yhden koiran kulmakarvan kohdalta, kohta se menee karkuun kun alan kopeloida sen karvoja. En käytä sille mitään myrkkyjä vaan ultraäänikarkotinta, se toimii jos se pysyy kaulapannassa oikein päin mutta harvemmin se koiran vauhdissa pysyy niin kuin pitäisi.

• Kiitokset onnitteluista!
  • Täältäkin onnittelut tarzanboy, näin se aika vaan menee :smiley:
  • Kiitos Smaaritti! Vuosi kerrallaan vahvistuu savuttomuus ja oppii arvostamaan omaa onnistumistaan irti monisäikeisestä addiktiosta. Mä lupasin Iltatähti teinipoitsullemme 3v sitten, että saa 18v synttäripäivänä tonnin tilille (ajokortin lisäksi), jos ei siihen mennessä edes kokeile mitään päihteitä. Reilun vuoden päästä saan sen ilolla suorittaa ja rahakin on moneen kertaan säästetty omalla savuttomuudella. Kaikille stumppaajille vinkkinä, et kannattaa säästää rahaa, mitä säästyy savuttomuudesta, muuten se menee johonkin muuhun. Tulee vahva motivaattori terveyden lisäksi.
  • Missäs kaikki luuraa? Mitä kuuluu näin kesän alkuun?
  • Monta asiaa meneillään, töitä niin että kesäloma pakenee koko ajan kalenterissa eteenpäin ja minä koetan saada sitä kiinni ettei karkaa kokonaan :)

Ihanat ilmat, lämmintä ja aurinkoista, ja on taas se aika vuodesta kun voi istua illalla ulkona kirjan kanssa eikä palele! Eikä vielä ole tuskaisan kuumakaan vaan just hyvä.

Mites itselläsi alkukesä sujuu?
  • Täällä parannellaan flunssaa. Ei ole kahteen vuoteen ollutkaan, niin nyt rysähti kunnolla. Onneksi jo menossa ohi, eikä ollut koronaa, se vielä vältetty.
    Töissä myös kovasti kiireitä, ja lomaa odotellessa, juhannuksen jälkeen kolme viikkoa.
    Stumppi on vähän hiljentymään päin, onkohan usein näin kesän kynnyksellä, kun nuo kivat kelit voi saada mielessä tapahtumaan jotain ikävää. Vaikka hyvin menee kesät ilman tupakkaa.

16.8. 2020 klo 23.05 viimeinen tupakka

• Voi tylsyys... kurja sairastaa kesällä! Kiusauksia etenkin tuoreille lopettajille kesällä toki on, mutta myös muutenkin nätillä ilmalla tulee oltua ulkona eikä niin paljon netissä, niin ei tule kirjoiteltua tänne niin usein.

• Täällä sitä heinäkuuta ja lomaa odotellessa - ja sitten kun se loma koittaa, niin mitä sillä ajalla keksisi tekemistä :D Tyyne alkaa olla aikuinen paitsi tuon jatkuvan häsläämisen osalta ja on jostain keksinyt, että hänen tehtävänsä on paimentaa kissoja vähän liiankin rankasti :# No niskaotteella ja muutaman minuutin tuijotuksella suitsin sitä käytöstä pois (kahdenkeskinen vakava keskustelu aiheesta). Aamupäivä meni puutarhassa siivoillessa ja kitkiessä, samalla jaoin maksaruohoja uusiin kivikkopaikkoihin. Ei ole oikein tullut kirjoiteltua kun tuntuu, että ei kuulu mitään uutta :) No ehkä sen verran uutta, että pitkällinen laihis tuottaa hitaasti tulosta - muistaakseni niitä kiloja ei ihan niin suurella hartaudella tullut hankittua, kun niitä nyt karistaa - no 15 kiloa kuitenkin reilun vuoden hommassa, että rannalle päässee ensikesänä B)

• editoi kesäkuu 11

Vau, sullahan on petterik hienosti painoa pudonnut. Mulla oli pitkää sairaslomaa tässä alkuvuonna erinäisten työtapaturmien takia, niin sohvalöhöily toi ainakin 3 kiloa lisää. Nyt oon 5 kg onnistunut saamaan onneksi jo pois, vielä reilu 5 lisää niin oon tosi tyytyväinen. Kesälomalla en tosina ajatellut nipottaa, vaikka en kyllä mitään mässäilyäkään ala, eli jos lomalla pysyy samassa paino, niin on hyvä.
    Meillä oli töissä kaupalla tänään kyläpäivät, ja yksi työntekijä toi ponin ja hevosen ja siellä oli lapsille poniratsastusta ja kärryajelua. Ovat sitten vaan niin mahtavan kauniita ja jotenkin ylväitä nuo hevoset.
    Vai on Tyyne vähän alkanut pomotta kisuja. No, eiköhän se niskaote ja kunnon puhuttelu palauta asiat päiväjärjestykseen. :smiley:

16.8. 2020 klo 23.05 viimeinen tupakka

• Juu , eipä tässä muutakuin et nauttia kesästä, jännä vaan et menee aina tovi ennenkuin uskoo et on kesä ;) sitte se on taas ohi.
  • Täälläkin nautitaan kesästä niin pitkään kun sitä kestää, toki töiden merkeissä. Kesälomasta ei tietoakaan mutta eiköhän tästä taas selvitä, talvella ehtii löhötä.
    Näitä kylätapahtumia oli vähän joka puolella, oli kyläjuoksuja ja muuta ohjelmaa, poniratsastus on must have. Haminassa on lisäksi iso hevostapahtuma mutta en saanut aikaiseksi lähteä, kotihommia oli kasaantunut.
    Pihapiirissä on tervapääskyjen pesiä ja ne järjestävät meille huikeita topgun - näytöksiä lentäessään matalalla satasta aivan ikkunoiden läheltä, vauhdikasta menoa.
    Kakrun remmirähjäys alkaa asettua sellaiseksi että sen voi viedä näyttelyihin. Yritän hattutemppua, kolme näyttelyä, toivon mukaan kolme sertiä, pevisa - kuvaukset ja hyväksytty luonnetesti niin paketti valion titteliä varten olisi kasassa.
  • On muuten Smaaritti ihan totta tuo, ettei ihan heti meinaa uskoa kesäksi, ja sitten se yhtäkkiä kääntyykin syyspuolelle. No ei sentään ihan vielä, mutta lyhyt on Suomen kesä! Ihanaa kun ei palele ja on valoisaakin!

Tsemppiä Kakrulle näyttelyihin! Ihanaa kun niitäkin saa taas järjestää. Mutta kuinka kauan, meinasin sanoa... kumma epävarmuus noista koronan takia suljetuista ovista on jäänyt. Vaan mitäs tulevaisuudesta - nyt just on kaikki ihan hyvin, mitä nyt päätä särkee :D

• Huikee painon pudotus petterk!!
    Ja vähän oon kateellinen sullekin odeska :D No mä olen saanut oikein kaksi kiloa pudotettua ja sekin on ollut työn takana.
    Kunnon flunssa sairastettu täälläkin. Lopuksi tuli vielä paikkojen särkyä. Ei koronaa kotitestien mukaan.
    Täällä kans tuntuu ettei kuulu mitään uutta...mutta ehkä se on ihan hyvä niin.

Kesä pääsee aina jotenkin yllättämään, että missä välissä tuo omenapuukin kukki ja nyt kukkii jo syreenikin täysillä :) Ihanaa kesää kaikille!

• Kiva kuulla sinustakin Tirena vaikka mitään erikoista ei kuulukaan :). Ei kuulu tännekään muuta kuin työtä ja yötä.
    Hurmuri toki lähtee viikonloppuna hakemaan valion titteliä neljännestä maasta, kolmen maan valio se on jo.
    Aikataulut vähän sekaisin kun asiakkaat unohtavat lomatiedotteet, sitten aikaa tärvääntyy kun piipittää ovien takana ja soittelee perään. Joiltakin laskutan peruuttamatta jääneen ajan :p.
    Silmälasit pitäisi uusia, kännykästä ei oikein kunnolla näe tekstejä. Rahaa siihen on tietysti silloin kun ei ole mitään tarjouksia ja joutuu maksamaan täyden ja vieläpä aika suolaisen hinnan uusista laseista :#
    Onko sulla KP joku erikoishionta rilleissä. Minusta optikoilla on koko ajan jotain tarjouksia.

Joskin itse en koskaan saa rillejä ulos halvalla. Vähän yli vuosi sitten uusin toimisto-moniteholasini. Silloin sai toisen linssin ilmaiseksi tms. Maksoi vain 350 € tai sinnepäin. Nyt kävin silmälääkärissä, vuodessa taas näkö parantunut. Tosin mulla joku tumakaihi kehittymässä. Sitä ei kannata leikata niin kauan kun laseilla saa näön korjattua. Likinäköiseltä menee nimittäin sen myötä tarkka lähinäkö, lekuri sanoi sen harmittavan monia kovasti. Noo, antaa ajan kulua....

• Miinusvahvuutta on paljon joten vakiomonitehot eivät sovi vaan ne pitää hioa yksilöllisesti. Sen osaa tehdä vain yksi paikallinen optikkoliike, muut ovat ketjuliikkeitä joissa käytetään vain vakiolinssejä. Käytän aina fototrooppisia linssejä että pystyn tekemään ulkotöitä venkslaamatta aurinkolasien kanssa ja ohennus ym käsittelyt lisäävät hintaa. Viime aikoina hinnat ovat tulleet alaspäin, parit lasit olen saanut jo alle tonnilla.
    Kehyksiin on tullut kolhuja koiran kanssa.
  • Mulla on aurinkolasit vahvuuksilla autolla ajamista varten. Mähän oikeastaan tarviin vain lukulasit, mutta hajataiton takia silmät väsyy erityisesti pitkiä matkoja ajaessa. Siksi on sit monitehoja. Käyn yhdessä liikkeessä jota pidän hyvänä ja luotettavana, mutta ei kyllä ole varmasti halvin. Siellä on myös silmälääkäri jolle käyn näyttämässä vuosittain kuprua silmänpohjassa :) Lukunäkökin huononee niin hitaasti ettei onneksi usein tarvitse investoida laseihin, ja siksi oon ajatellut ettei tarvii olla markkinoiden halvin. Nää lisäksi palvelee vielä ostotapahtuman jälkeenkin jos tarvii justeerausta.

Tällä ei mitään uutta. Mies edelleen selkätukiliivissä eli häkkyrässä päivät. Meillä käy nyt 2 x viikossa kylvettäjä, saimme palvelusetelin. Oma kunto vaihtelee päivän mittaan, aamulla luulen, et kuolen just. Raastava kipu koko jalan pituudelta. Parin tunnin päästä olo lääkkeillä helpottunut, jos meinaa tehdä jotain, se on tehtävä siinä aikaikkunassa. Iltapäivällä otan uudet lääkkeet, mut ei yhtä tehokasta lievitystä. No, eivät tiedä mikä on vaivan pääsyy, tai onko olemassa ensin joku syy ja sit sen seuraus? Piti päästä magneettikuvauksiin, mut joku fysiatri esti ja uskoi lonkan olevan menossa, no voi olla sekin. Mut säteilykipu nilkkaan asti ei oikein sovi. Kävin sit fysioterapiassakin, mut eipä hänkään osannut sanoa, liikkeitä toki joitakin tarjoili. Kävin lonkkaröntgenissä, tuloksesta ei ole kuulunut. Muistin sit jälkeenpäin, et kaaduin tämän lonkan päälle 8.3., mahtaiskos siitä jotain....
    Huushollin pyöritys tietty jatkuu ennallaan, pitää vain voimat jakaa. Mies ei pysty/saa/osaa tehdä mitään enää. Vesijuoksu tekee hyvää, yritän 2 x viikossa puolisen tuntia. Ihanaa, kun uimahalli on 200 m päässä, mut se menee kohta kiinni. Tänään siivoiltu vähän meillä, tytär auttoi, sit mentiin tyttären luo ja mä autoin vähän. Kanit tyttären huushollissa saa aikaan moista jälkeä.

Ikkunanvaihtoremontti alkaa kohta, onneksi asennusporukka pitää lomaa ja meidän osalta siirtyi heinäkuun puolivälin paikkeille. Verhot pois, matot pois, huonekalujen siirtoa yms. Aloittavat duunit klo 7 jälkeen. En tiedä, miten saan itseni ja miehen alta pois niin aikaisin. Verhot ja matot varmaan pestävä ja suursiivous tehtävä rempan jälkeen. Tulevat tosin porukalla pesemään ne ikkunat ja parvekkeen oven, säleverhot kaikissa valmiina, antenni-ikkunoita, tulevat radioaallotkin sisään asti :D
    Mitään mukavaa ei ole tiedossa. Kääk! Ei edes juhannuksena. Tosin ostin Finnkinon lippupaketin ja mennään tyttären kanssa pari kertaa leffaan. Ei mitään vakavaa katsomaan kuitenkaan.
    Mukavaa juhannusta kaikille!

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.