tänään mä sen teen !!!

Tänään on se päivä, jolloin minusta tulee uusi ihminen. Olen nyt kuusi päivää syönyt Zybania ja tupakka ei eilenkään enää oikeen maistunut hyvältä. Mut kuitenkin se on aika usein mielessä. Oletteko te toiset Zybanilla lopettaneet käyttäneet nikotiinikorvausvalmisteita samanaikaisesti ?

Olen nyt 34 ja olen polttanut noin 15 vuotiaasta asti suht säännöllisesti. Välillä on kuitenkin ollut noin 3 vuoden tauko, kun olen ollut raskaana ja imettänyt. Sitten se vain aina on alkanut uudestaan, kun on ensin vähän maistellut ja "lepuuttanut hermoja". Haluan lopettaa, koska se haju ällöttää, enkä halua näyttää lapsilleni huonoa esimerkkiä ja häpeän polttamistani.

Mutta ei se helppoa tule olemaan, mutta mä olen sen päättänyt, että nyt se on loppu !!!

Viestejä yhteensä

• editoi huhtikuu 2007
    Onnea viisaan päätöksen johdosta :). Itse lopetin champixilla ja aika helposti ollaan eteenpäin menty pelkästään sillä, joten suosittelisin jättämään ne nikotiinivalmisteet vain ja ainoastaan siihen hetkeen kun se tupakka on suuhun jo menossa, eli vain äärimmäiseen hätään. Täältä lukeneena olen saanut sellaisen käsityksen että niistä on vielä vaikeampi päästä eroon kuin tupakasta. Uskon että pääset tupakasta eroon jos olet sen pystynyt ennenkin tekemään. Tsemppiä ja HAUSKAA VAPPUA!
  • editoi huhtikuu 2007
    Hienoo Assi,oot tehny mahtavan päätöksen,ite oon ollu nyt yli 4kk polttamatta, samoin hävetti jo poltella ku lapset 15,18v varsinkin tivaa että miks poltat,pienemmät 8 ja 11v samoilla linjoilla,koitapa perustella sitte miksi poltat :oops: :roll: elämä maistuu,3 liikakilo lähti sauvakävelyllä, ei päänsärkyjä eikä muutakaan remppaa enää,tsemmppiä ja hyvät vaput kaikille :P
  • assiassi länsi-suomi
    editoi huhtikuu 2007
    On tämä sellasta taistelua. Pahat ajatukset pääsee välillä valloilleen... enhän mä edes kovin paljoa ole poltellut ja ei kai se niin paha ole jos sillon tällöin polttelee. Varsinkin, kun välillä menee hermot ton 5-vuotiaan kanssa ( on sellanen aika paha uhma päällä ) Se ulos meno on ollut mulle sellanen "henkireikä". Mutta kyllä mä taistelen !!!
  • editoi huhtikuu 2007
    Hyvä Assi, oikea asenne on tärkeä!! Onnea uudelle savuttomalle elämälle!

Minä lopetin Zybanin avulla, nyt reilu viikko polttamatta ja hyvin menee, en olisi ikinä uskonut että tämä näin helposti voi onnistua. Pelkäsin ja "piirsin piruja" seinille jo etukäteen ennen viimeistä tupakkaa ja sit vähän ihmeissäni olin kun Zyban vei kaikki viekkarit ja muut ennalta pelkäämäni vaivat. Olisin lopettanut varmaan jo kauan sitten jos olisin tämän tiennyt...

Itselle täytyy tehdä pelisäännot selväksi tässä asiassa, niin se onnistuu. Mullakin on melkein 5v. uhmis kotona, mut mikä on aika hämmästyttävä juttu niin en ole hermostunut lapsille sen pahemmin kertaakaan, siis sen pahemmin kuin mitä polttaessanikaan hermostuin välillä lapsille. Ennemminkin olen ollut paremmalla tuulella ja hermot on vähemmän pinnassa kuin polttaessa.
    Kannattaa käydä lukemassa vanhoja keskusteluja näiltä sivuilta, niillä minä olen pönkittänut omaa fiilistäni tässä lopetus asiassa, esim. Esalla on aika hyviä pointteja ollut tässä matkan varrella, esimerkiksi juuri siitä että haittaako jos joskus polttaa....
    Minä olin niin nalkissa tuohon piru-nikotiiniin, että olen tehnyt sen itselleni täysin selväksi, että ikinä en enää polta. en sitä yhtäkään, koska tiedän että sitten poltan taas monta ja koko homma on mennyt pieleen. Se on siis tosiaan loppuikä, kun ollaan ilman tupakkaa, minun kohdallani.
    Nyt reilun viikon jälkeen alkaa jo unohtua ne paikat ja hetket milloin olisi pitänyt ennen sytyttää, vielä niitä toki on mutta kokoajan vähemmän.
    Tsemppiä Sinulle ja kaikille muillekin!!!!
  • assiassi länsi-suomi
    editoi huhtikuu 2007
    Nyt on sitten munkit paistettu, koiran kanssa lenkkeilty ja ilmapalloja puhalleltu ja aika hyvin loppujen lopuksi on mennyt. Yksi nikkistabletti on mennyt, muuten olen selvinnyt salmiakilla ja purkalla. Nyt ajattelen, että jos nyt poltan, siitä tulee tosi karmee olo, kun on jo ollut näin monta tuntia ilman. Kyllä tuo Zyban on aika hyvä apu ! Vähän välillä huimaa ja muisti pätkii, mutta kyllä sen kestää, jos näin hyvin menee
  • editoi huhtikuu 2007
    Hyvä hyvä, sitkeesti vaan "kävelet" tuskakohdista ohi. Mulla kans tuo Zyban teki sellaisen keinuvan olon ja siksi mä sit lopetin Zybanin käytön aika äkkiä, ja olen pärjännyt vallan mainiosti ilmankin. Nikotiinivalmisteita en käyttänyt vaan tavallista purkkaa, turkinpippureita ja miljoona lasia vettä!!!! Hienosti se sullakin menee, päätät vaan niin, että per... periksi ei anneta!
  • editoi huhtikuu 2007
    Tsemppiä assi, olet aikamoisen päivän valinnut lopetukseen, uskon että se on viesti siitä että onnistut!
  • SinikSinik Turku
    editoi toukokuu 2007
    Hienoa!! Mä kans lopetin tänään sauhuttelun ja iskin aamulla laastarin ihoon!

On se vaan niin, että se hävettää, kun polttaa yleisillä paikoilla ja varsinkin, jos lapsia lähellä. Aina sai ajatella, että tuokin tyyppi kattoo mua kieroon, kun vedän tätä syöpäkäärylettä taas.

Nyt täytyy vaan olla rohkea!!
  • assiassi länsi-suomi
    editoi toukokuu 2007
    Hyvä Sinik !!! Taistele vaan sinnikkäästi! Niin mäkin teen, on se välillä aika hankalaa, mutta kun sitten yritän viedä ajatuksia johonkin muualle esim. tulen tähän koneelle ja luen näitä juttuja täällä, se helpottaa. Toivotan sinulle tuhannesti onnea !!!
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.