Kutiseva ihottuma ja Champix

Onko kukaan tällä forumilla saanut Champixista kutisevaa ihottumaa? Siitä kyllä mainitaan selosteessa, mutta mietin vain pitäiskö mun nyt lopettaa...olen vasta aloituspakkauksen alussa 3 aamulääkettä ottanut, haluaisin jatkaa, koska pakko päästä eroon tupakasta, mulla löydettiin keuhkoista reikä, olen tupakoinut n.35 vuotta. Ottaa niin päähän, että itkettää.

Viestejä yhteensä

• Joskus syönyt myös Champixia ja ei tullut mitään. Minusta sun kannattas kysyä asiaa vaikka apteekista, jos et kehenkään hoitohenkilöön saa huomenna yhteyttä. Parempi ehkä jättää huomenna aamulääke ottamatta, kunnes saat asian selvitettyä.
    Ootko kokeillu muita nikotiinikorvaus tuotteita, niitähän on vaikka kuinka paljon erilaisia ja ne ainakin mulla tehos paremmin, kuin Champix. Joten älä ainakaan "kirvestä kaivoon" heitä, kun lopettamisapuja löytyy kyllä, mutta kaikissahan se oma tahto ratkaisee.
    Tsemppiä ja sisulla eteenpäin :)
  • Kiitos vastauksesta Tuulantei. Mun on pakko mennä tänään lääkäriin, kun toi ihottuma paheni yön aikana ja yö unet meni kutinan takia. En ole kokeillut juurikaan nikotiinikorvaustuotteita, kuin muutaman kerran pitkillä lennoilla. Joudun nyt siirtymään niihin...täytyy ottaa selvää miten niiden kanssa täytyy nyt saada tupakointi loppumaan.Kiitos tsempeistä, lämmitti mieltä.
  • Hyvä, että menet käymään lääkärissä ja tulee ihottumalle selvyys. Nikotiinituotteita tosiaan on montaa eri sorttia ja niistä varmaan löytyy sullekkin sopiva. Mutta koska olet noin herkkä, niin nikotiinilaastaria sun tuskin kannattaa valita, vaikka se niin helppo oliskin, kun minä ainakin sain siitä liimasta allergisen ihottuman ja jouduin käytön lopettamaan ja samaa on kirjoitellut moni muukin täällä. Mutta muita vaihtiehtoja löytyy, eikun vain kokeilemaan. ;)
  • Hurja tilanne sinulla TuijaJaana, tsemppiä matkaan!! 

4.6.2016 illasta se loppu, ei oo sittemmin ollu tupakille hoppu 
  • Kiitos tsempeistä myös sinulle T72 :) Kävin just lääkärissä...näytän aika järkyttävältä, sain Atarax- ja kortisonisalva reseptin ja myös kehoituksen lopettaa Champix. Vähän harmittaa sekin, kun oli kallis lääke, noh ei mun päätös päästä tupakasta eroon tähän lopu, sain jo parin päivän aikana vähennettyä 5 tupakkaa/pv. Nyt vaan uusi toimintasuunnitelma. Sen tiedän, että vähentämällä vain loppuu...en pysty lopettamaan tässä ja nyt heti. En ole ikinä ollut allerginen eikä mulla ole ollut mitään yliherkkyyksiä...no kerta se ensimmäinenkin. Kait tää tästä...
  • Käytin Champixia jatkokuuriin asti kunnes sain ihottumaläiskän polvitaipeeseen. Minulla on kyllä kuiva iho varsinkin talvisin ja lapsena kärsin atooppisesta ihottumasta kyynär- ja polvitaipeissa. Vaikea sanoa mistä tuo yhtäkkinen ihottuma tuli mutta lekurin mielestä se ei johtunut Champixista. Sain siihen rasvan (Elocon), joka hoiti ihottuman veke. Ja olen nyt syönyt säännöllisesti joka aamu Omega 3-tabuja, ja kaikki muu kuivan ihon oireilu on hävinnyt. Ei kutise missään enää. Kehon sisäinen rasvaus siis saattaa auttaa. Olen kyllä miettinyt sitäkin, että MISTÄ se kuiva iho tulee. Tuleeko se vedestä, kun käyt suihkussa? Itselläni tulee ja harkitsen sellaisen vesisuodattimen ostoa...

Mutta ennenkaikkea, tsemppiä ja älä luovuta! :smile: 
  • editoi marraskuu 2016
    Kiitos Mintio, tsemppiä sinnekin :) Toivoisin, että mullakin olisi ollut vaan pientä ihottumaa, mutta tää oli ihan hirveetä, koko kroppa on kuin palovammojen jäljiltä. Onneks sain nukuttua viime yönä, kiitos Ataraxin. No joka tapauksessa eilen poltin vain 4 tupakkaa..tuo nikotiinisuihke on melkoisen tehokas, ei ollut ollenkaan tuskaisaa jättää tupakoita väliin.
    Kyllähän tuossa Champixin selosteessa lukee, että saattaa aiheuttaa (vakaviakin) iho-oireita ja niistä pitäisi ottaa yhteys lääkäriin. 
  • Hei TuijaJaana!
    Ystäväni miehellä Champix teki todella pahan ihottuman, kuulostaa samalta kuin tuo sinun :( Hänellä pahimmat läiskät olivat jaloissa. 
    Yhteys lääkäriin ilman muuta! Ja jos Champix ei passaa, niin älä luovuta! Muut konstit käyttöön, niitä riittää :)
    Minulla Champix teki paljon erilaisia sivuoireita, kaikkia en edes muista.. Yhden sairaalareissuun kävin myös, selittämättömät vatsaoireet. Muuta ei lekuri syyksi keksinyt, kuin hetki sitten aloitetun Champixin. Koska kaikki mahdollinen tutkittiin.
    Nyt menen luomuna, ja lukasin Allen Carrin kirjankin. Tämä sopii minulle yllättävän hyvin, en ikinä olisi uskonut luomulopetuksen sopivan minulle. Röökimuijien röökimuijalle :smiley: 

Mutta siis konsteja löytyy, täytyy löytää vain se omansa.
    Tsemppiä!

-Olivinia
    5.8.2016 savuttomuus, elämäntapamuutos numero 1.
    8.8.2017 painonhallinta, elämäntapamuutos numero 2.
  • Hui kuulostaa hurjalta tuo sairaalareissu! :O Pitäis varmaan minunkin lukasta tuo kirja, kun sitä niin kehutaan.
    Hetkeksi masennuin tuosta Champixin sopimattomuudesta, mutta eihän se mikään taikapilleri ole, se oma motivaatio on kuitenkin kaiken perusta, tiedän jo siitä, että 2009 söin zyban kuurin ja polttelu alkoi taas lääkekuurin loputtua, luulin että helppoa olisi. Tsemppiä sullekin Olivinia, olet ollut jo polttamatta hyvän aikaa ja pahin taitaa olla takana. :)
  • Ei kannata masentua TuijaJaana, kyllä juuri noin että se oma motivaatio tärkein! :) Ja jos apukonsteja tarvitsee tueksi, niin nikotiinikorvaustuotteita löytyy monenlaista. Ei Champix ole ainoa konsti, joillekin se ei ehkä vain sovi..? Monille kyllä sopii, ja mahtavaa kun saavat siitä avun.

Itse en nyt sitten muuta apua ole ottanut, kuin tämän Stumpin (joka on ollut korvaamaton, vaikka käynnit hiukan jo vähentynyt) ja sen että kävin kait jotenkin keskustelun itseni kanssa, ja luin toki sen kirjankin. Joka ainakin minua auttoi. Ja huomasin itsestäni, että nikotiini teki minut hermostuneeksi, myös siis ne korvaustuotteet. Eli nyt olen ollut jotenkin paljon rennompi ja voinut paremmin. Ensimmäiset päivät toki oli fyysisiä vierotusoireita, mutta jankutin itselleni että NE MENEE OHI. Ja olin täällä Stumpissa koko ajan. :D Ja menihän ne ohi, yllättävän piankin. Henkisten viekkareiden kanssa varmaan eletään lopun elämä, tavallaan? Mutta eri tavalla koko ajan, kuin alussa. Päivä päivältä enemmän ja enemmän mieltää itsensä savuttomaksi. :) Ja vaikka tupakka käy mielessä, niin ei niin että polttaa haluaisin.
    Bilettämisillä en halua itseäni kiusata vielä pitkään aikaan, alkoa olen ottanut siis hyvin vähän. Max saunaoluen, ja sen kanssa ei kyllä ole alkanut tupakkaa tekemään mieli.

Eli juu, veikkaan että omalla kohdallani pahin on takana. <3

- Olivinia
  • Kukkuu, mites menee TuijaJaanalla? :)
  • Hyvin menee, kiitos kysymästä :) Poltin viimeisen tupakkini perjantaina iltasella. Olen käyttänyt tuota nikotiini suihketta silloin tällöin, mutta luulin, että nämä ekat päivät olisi olleet vaikeampia. Motivaatio on kova :) Ostin myös sellaisen Aikuisten värityskirjan (ei mitään tuhmia kuvia :) ) siinä on todella yksityiskohtaisia väritettäviä kuvia ja siinä puuhassa vierähti tunti tolkulla aikaa viikonloppuna, se kuuluu nyt osana tähän tupakoinnin lopetusprojektiin :) ajattelin, että kun kaikki kuvat on siitä - melko paksusta kirjasta väritetty, niin olen voiton puolella tässä tupakasta eroon-projektissa. On ollut ihanaa herätä ilman yskää, eikä ole aamuisin muutenkaan ihan tukossa. Välillä tulee sellainen, menempäs röökille, mutta empäs menekään...aamukahvin jälkeen ja syömisten jälkeen on vähän "orpo olo", mutta niistäkin on aika helposti selvitty. Ihottuma parani, mutta oli sen verran paha, että en uskaltanut Champixia enää kokeilla.
  • Hienosti kuulostaa lähteneen käyntiin TuijaJaana. :) Tuota tekemistä on hyvä olla, sitä aikaa kun tuntuu varsinkin lopettamisen alussa olevan ihan mahdottomasti :D 
    Kovasti tsemppiä! :) :)

-Olivinia
  • Sullekin tsempit Olivinia! :)
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.