Joulukuussa 2016 lopettaneet

2

Viestejä yhteensä

• Reilu viisi viikkoa savuttomana :) Nyt on alkanut tupakka käydä mielessä turhan usein. Tulee tuntemuksia miten mukava olisi polttaa vaikka samalla miettii miten pahalle tupakoiva ihminen haisee. Varmasti on niin että itse tupakkaa ei tee mieli vaan se mielikuva siitä tupakoinnista. Tunne menee kyllä hyvin ohi ja jos tuntuu että ei mene niin luen täältä juttuja niin helpottaa :)

• Viikko taas eteenpäin päästy  savuttomana.
    Viikko  meni vain pari 2mg purkkaa päivässä. ihan ilman ei pystynyt. Eilinen meni yhdellä niksakumilla ja tänään ei ollenkaan.

Nyt iltaa kohti alkaa nikkikset nostaa päätään. Pieni kävely lenkki tehty ja nyt vähän näpyttelyä tänne  :)

Koetan nyt vieroutua tästä nikotiinistä kokonaan. Jos nyt oikeen pahalta alkaa tuntua niin sitten vielä purkan ostoon.
    Parempi sekin, kun röökiin tarttua.
  • Sinullakin kohta 2 kuukautta täynnä. Itse käytän 2 mg kielenalustabuja 2-3 päivässä. Olen myös miettinyt lopettamista kun tämä tuntuu jo enemmänkin viihdekäytöltä, vähän kun hatuttaa pistän pillerin kielen alle, ilmeisesti pärjäisin ilmankin. Tai who knows. Luotto itseeni vähän hakusessa.  :/ Eiku etäpäin!
  • Huh kovasti nikotiinipiru riepottaa nyt kun reilu 2 vuorokautta ilman moista oltu...
    Pisti keskellä yötä kävelemään lenkin -15 pakkaseen. Voi olla ettei tänäyönä suuremmin nukuta. Onneksi vielä huomennakin vapaapäivä niin ei tarvi nukkumattomana töihin menoa tressata.

Ei auta ku pinnistellä pirun kynnissä ja toivoa nopeaa helpotusta. Pari viikkoa menikin ihan hienosti. Sen rohkaisemana tähän korvaavien stoppiin uskalsinkin lähteä.

Voimia vaan kaikille jotka vieroitusoiressa kiemurtaa. Yllättävän vaikeeta tää kyllä on. Haaveilen olotilasta missä tupakkaa ei enää himoa. Kuulostaa loistavalta ajatella,että kaikenaikaa sama olotila kuin juuri tupakan polttaneena  o:)
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Tikku, kyllä aikanaan himot laantuvat. Sen voin vakuuttaa sinulle.
    En tiedä onko tuo olotila samanlainen kuin juuri polttaneen. Jännä mielikuva. Ehkä kuitenkin rauhallisempi ja siitä asiasta stressitön, ettei tartte miettiä tupakkaa ollenkaan. 
    Tsemppiä sinulle, kahden kuukauden tolppa häämöttää jo.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Kyllä ne himot hellittää. Viimeksi n. neljän ja puolenkuukauden kohdalla katkaisin koipeni, eikä kertaakaan tullut mieleen, että olispa nyt tupakkaa. Mies on jälkeenpäin kertonut, että silloin tapaturmapäivänä hänelle tuli, ei kuitenkaan sortunut.
    Ota vaan Tikku mieluummin korvaava kuin tupakka, jos kovin tiukille ottaa.
    Aurikoista päivää kailille! B)
    .
  • editoi helmikuu 2017
    Huh huh miten vaikea päivä tänään. Lopetus tahtoa koetetaan kyllä kympillä. Olo ahdistunut ja levoton. 12h tänään töissä n. 1,5h yö unilla. Ruokahalut kateissa ja mikään ei tunnu auttavan/ rentouttavan.

Siirtääköhän nikotiinipurkka vain näitä viekkareita  kauenmaksi? Olo kyllä niin kurja. että vaikee uskoa edes nikotiinin tähän auttavan. Positiivistäkin oon huomannut. Kielen pinnalla oleva valkoinen bacteeri kasvusto,sammas tai jotain sinnepäin on vähentynyt huomattavasti.

Oliskohan tässä nyt niksan huippu mistä hiljalleen (4vrk nyt nikotiinittä) olo helpottaa. Pakko toivoa ja uskoa niin.

Hienoa että tälläinen paikka on olemassa ja mukavia kanssa kamppailioita tukena  :) 
    Täytyy vaan taas jatkaa kampailua niksapirua vastaan. Onnea ja menestystä kaikille.
    Tsemppiä, toivotaan, et nyt helpottaa.
    Itse olin tosi kauan niksakorvikkeilla. Luopuminen aiheutti vain pienen notkahduksen olooni. En vain uskaltanut ilman niitä edes lopettaa. Eihän ne niksakorvikkeet tietty maailmaa pelasta, oma motivaatio ja asenne opetella tilanteita läpi ilman tupakkaa. Ne on tärkeitä. Muut ovat vain spukeinoja.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Yes se neljäs päivä nikotiinittä oli pahin ,ainakin tässä kohdin. Tässä on nyt mennyt myös n.3kk känittäkin samalla. Taitaa olla pisin tauko 30v sisällä.
    Ei siis toisiaalta mikään ihme,että mieli käy välillä hyvinkin matalalla. On tässä senverta isosta muutoksesta kyse.

Fiilis siis nyt hyvä ja ryypiskelykin saa vielä pysyä poissa. On käynyt sallainen ajatus mielessä jos koetaisi olla vuoden kännittä... No tiedä nyt sitte....  o:)
  • Hienosti menee Tikku :)
    Muuan päivän ottaa nikotiiniviekkareissa ja helpottaa. Lopetin "luomuna" itse, ja olikohan se 4. päivä minullakin pahin jopa jos oikein muistan. Psyykkiset kestikin sitten 3-4 viikkoa, pahimmat meinaan. Vaikka liekkö ne jollain lailla aina kulje matkassa, mutta toki erilaisina :)
    Minä en myöskään ole viihteellä juuri käynyt, viime viikolla otin muutaman alkoholiannoksen lomamatkalla. Mutta eipä juuri juopottelu nappaa! Ja eipä minua haittaa, parempi niin. Hauskaa voi olla selvinkinpäin. :)
    Hankalinta on ollut se kun tuo ympäristö ei meinaa ymmärtää kun ei halua juoda. Heti on raskaana tai tullut johonkin uskoon joka ei alkoa salli tai sitten muuten vain sairas tai seonnut. HUOH.  :D

Tsemppiä!
    5.8.2016 savuttomuus, elämäntapamuutos numero 1.
    8.8.2017 painonhallinta, elämäntapamuutos numero 2.
  • Mulla on nyt tullut tupakka enemmän mieleen mutta hyvin pian mennyt pois mielestä. Tää kuukausi-kaksi on mulle pelottavaa aikaa, muilla kerroilla olen näillä main sortunut polttamaan. Nyt on kyllä tahto paljon lujempi mitä edellisillä kerroilla. Minä olen myös ollut ilman alkoholia. Nyt on 8kk menossa eli kesäkuussa olen viimeksi ottanut. Se vaan jäi itekseen jotenkin pois ja nyt kun on aikaa kulunut ei edes tee enää mieli. Taitaa se vuosi ilman alkoholia tässä tulla täyteen :) Olo on kyllä mitä parhain, nukun hyvin ja liikunta on alkanut maistumaan. Nyt olen kyllä kriittisillä päivillä menossa tässä lopetuksessa mutta mä selviän, en sorru :)

Kyllä sä selviät Kuurakuono!  Luota itsees. Jos tekee heikkoa, kirjoittele tänne. Mieti mistä oot jo selvinnyt. Nyt on aika käydä läpi syyt siitä miksi lopetit ja miettiä kuinka hienosti tämä on kuitenkin mennyt. Ja mitä kaikkea hyvää on savuttomana edessä.

• Kiitos Melisa :) Täällä käyn tosiaan usein lueskelemassa ja sitten ajattelen kaikkia positiivisia vaikutuksia mitä olen huomannut ja säästyneet rahat olen laittanut ihan erikseen talteen :) Motivaatio on kyllä kohdillaan ja aina kun tupakka käy mielessä mietin miten pahalle se maistuisi, mitä siitä hyötyisin ja mitä nyt olen saavuttanut. Tähän asti auttanut kyllä hyvin ja uskon että jatkossakin. Aikaisempiin verrattuna olo on huomattavasti vahvempi tällä kertaa ja onnistumisen ilo on löytynyt :)
  • Hyvältä kuulostaa Kuurakuono. :) Jätti-tsempit!
  • Tsemppiä Kuurakuono ja sinnillä vaan savuttomana eteenpäin, kyllä sä siitä selviät!

4.6.2016 illasta se loppu, ei oo sittemmin ollu tupakille hoppu 
  • Nyt 3 viikkoa ilman nikotiiniä ja 2 puol kk savutta. Mieli pysynyt nyt ihan hyvänä sekä vaihtelut tasoittuneet.
    Kyllä tupakka vielä mielessä käy ja unia missä tupakka palaa tulee vastaan.
    Tuntuu olevan alkuvaikeudet nyt takana. Tästä sitten arkinen pössyttelyn pois saaminen jatkukoon.

Kännejä ei vielä ole tullut riipastua. Siinä varmaan seuraava vaikea paikka. Eipä tuota alkoa ole mieli tehnykkään. Tuskin pahasta siitäkin taukoilla.

Lujaa tahtoa ja uskoa savuttomuuteen kaikille  <3

• Hienoa Tikku!! :) En kauheasti ole itsekään alkoa kittaillut, ja tuumannut: Tuskin isoa vahinkoa tapahtunut :smiley: 
  • Hienoa Tikku! Minä olen kohta ollut 9kk ilman alkoholia  ja hyvin on mennyt :) Tavoitteena on nyt olla vuosi ilman ja vähän tuntuu sille että en sen jälkeenkään hirveästi aio ottaa. Hyvä olo on ollut mutta muita ihmisiä on kovasti kummastuttanut kun en ole ottanut mitään. Lähestulkoot kaikki kommentit ovat olleet luokkaa oletko tullut uskoon. Näköjään ei muuten voi sitten olla ottamatta :o
  • editoi maaliskuu 2017
    Kiitos kehuista  :) Eihän tämä tietysti niin arkiseksi muuttunutkaan kun kuvittelin. 2viikkoa meni hienosti kunnes taas notkahti. On hienoa että on tälläinen paikka missä vertaistukea saatavana. Aika ihmeissään sitä olisi jos ei tietäisi mielialan laskun ja heittelyn kuuluvan asiaan. Viikko tässä taas kärvistelty,mutta parempaanpäin jo selkeesti.

Keuhkojen toiminnan parantumisen jo huomaa. Saa jotenkin vetettyä palkeet täyteen.
    Pitsa tuolla pelillä jäähtyy.Syömään mentävä enneku liikaa kylmenee.

Mukavaa ja hapekkaanpaa kevättä kaikille!

• editoi maaliskuu 2017
    Näinhän se menee Tikku, ylä- ja alamäkeä vuorotellen. Välillä oli tunne, että oon sairastunu kaksisuuntaseen mielialahäiriöön, kun välillä olin maanisen onnellinen ja tupakoimattomuus sujui kuin leikki. Ja seuraavana päivänä kahlasin masennuksen suossa ja elämä ilman tupakkaa oli helvatun vaikeaa. Nythän tää on jo niin tyyntä ja tasasta B)
    Viimeinen tupakka 29.6.2016
  • Rupesin laskeskelemaan, että 3kk tullut täyteen. Tänne tarkistamaan ja näinhän se oli  :)
    Nyt on hyvä fiilis ja taputan itseäni reilusti selkään.

2 viikon päästä mökkireissu poikaporukassa edessä. Siellä ei selvinpäin oleminen taida onnistua...
    Siitä kun savuttomana selviän tiedän olevani jo pitkällä savuttomuuden polulla..
    Voimia kaikille niksapirun kanssa painimiseen. Selätys lähenee päivä päivältä  >:)

• Huikeeta Tikku! Jotkut sanoo että tuo 3 kk on sellainen maaginen raja, ollaan voiton puolella. :)
    Hmm.. Itsellä kyllä varmaankin siitä eteenpäin on kyllä aika savuttomana alkanut hurahtaan nopeampaa.
  • Hienoa Tikku! Onnea kolmesta kuusta!!!

Onnittelut Tikku kolmosesta. Yhdyn Olivianin samaan kolmen kuukauden etapista.
    Käypä ennen mökkiretkeä hakemassa täältä viimeiset savuttomuustsempit matkaan.

• Kiitos onnitteluista  :)
    Olen nyt käynyt 2 kertaa hermoratahieronnassa ja tuntuu auttavan nikotiini oireisiinkin. (Viisi viikkoa viime purkasta)
    Kerran menen vielä ainakin. Kun kroppa rentoutuu tuntuu mielikin rentoutuvan.
  • Ikäviä asioita elämässä vaan tapahtuu.. Mulla ollut kissa kaverina 6 vuotta. Oli sitten jäänyt auton kolhaisemaksi tai muuta kamalaa. Kunto kuitenkin siinä mallissa, että katsoin heti lopettamisen olevan paras ratkaisu.
    No eihän se tupakka tähänkään suruun auta vaikka niksapiru niin ehdotteleekin.
    Moottoripyörä kausi lähenee. Jos mopoilu auttais ikävien asioiden ja röökin unohtamisessa.
    Semppiä kaikille..
  • Ikävää kuulla kissastasi Tikku, jaksamista sinulle! Ja oikeassa oot, ei se tupakki siihen menetyksen suruun auta, tulis vaan kamala morkkis kaiken muun päälle. Tsemppiä savuttomuuteen ja toivotaan että mopoilu pyyhkii ikävykset mielestä! 

• Mökkireissu meni hienosti. Ei savun savua. Vain muutaman kerran nousuhuppelissa mielessä kävi.
    Moottoripyörällä toissapäivänä ajeltu ja eri mukavaa oli.
    Mielialat selvästi tasaantuneet. Nukkumiskyky nossut aivan pilviin. 18h vuorokaudessa ei mahdotonta.

Aivan jäljessä kuljen näiden nikotiini oireiden kanssa. Esim. ensinnäinen viikko tupakatta oli ihan helppo. Siitä vasta rupesi vaikeutumaan.
    Selvä käänne parempaanpäin on kyllä tullut nyt 3kk jälkeen.

Mukavaa kevättä kaikille ja kyllä se siitä helpommaksi muuttuu vaikka pahimilla hetkillä vaikea uskoa  B)
  • Hienoa Tikku, 
    savuttomasta mökkireissusta saa olla ylpeä! Ja Nelonen tulee täyteen ihan justiinsa, onnittelut jo etukäteen.

Moottoripyörien tulo katukuvaan on niin keväistä

Etukäteisonnittelu sinulle Tikku. 4 kuukautta päsähtää just! alussa voi olla lopettaminen helppoa toisilla. Luulen, et siihen vaikuttaa se euforia, joka syntyy ajatuksesta: mä tein sen!
    Mene ja tiedä! Pääasia, et sinäkin olet jo kadun aurinkoisemmalla puolella. :)

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.