Marraskuun 2017 lopettajat

2456

Viestejä yhteensä

• editoi marraskuu 2017
    Kyllä taas juoksutti väsynyttä... Kävin lisää astmalääkettä ostamassa ku tuo lima tuntuu taas lähtevän liikkeelle ja tietenkää siinä apteekissa ei ollu niitä niksapillereitä mitä oisin halunnu, eiku seuraavaan, ehkä onneks. Muistin nimittäin et miulla saattaa olla vahvaa melatoniinia vielä reseptillä ja nii muutes olikii :) Kokeilen sitä vielä ja jos ei oikeesti rupee nukuttaa ni lähettävä tuota Tenoxia ruinaamaan maanantaina. 

Tollanen "vierotusanimaatio" ois kyllä kiva, näkis miten ne aivosolut ja tietty muut solut käyttäytyy  :D 
    Nyt ollu jännä ku tuo pumppukii sekoilee, välil tuntuu et sykkeet on taivaissa ja välil sit taas tuntuu et sykkiikö ollenkaa. Varsinkin just ku meinaa nukahtaa ni jää muutama lyönti välistä ja menee sellanen sähköiskumainen säkenöinti salamointi varpaista päähän, sit sitä "piristyy" ja oo nukahtamisesta enää toivoakaan :( Ihan ihme oireita kyl nyt on ollu, koskaan NÄIN vaikeeta oo ollu  :o Eipähän tee mieli tätä kärsimystä uudellee läpi käydä...

Ois nuo hiuksetkii voinu tietyst värjätä ennen lopettamista, nytku päänahka kutisee koko ajan ni uskalla mitään myrkkyjä tunkea, ja ai että ku on upeennäköset ku punasessa päässä on 5 sentin harmaa juurikasvu  :D  :D  :D Toivottavasti nopee helpottaa tuo kutina, en tykkää yhtää tästä stailista :frowning: 

Missäs se Frodo muutes luuraa :o Ois kiva ku joku ois miun kanssa täällä kärsimyksiä jakamassa...

No mut pääasia et tupakkia ei tee edes mieli ja kohta tuo mieskii varmaan lopettaa lemuamisen  :) 

Edit: Mut täl kertaa ei oo hikoiluttanu :o

Miljoonan karikon j?lkeen lopellinen lopetus 21.11.2017 klo 15:51
    Nikotiiniton 27.11.2017 
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    On kyllä sulla hurjasti näitä oireita Sande. Toivottavasti aika savuton hoitaa niitä hissukseen pois. Kaikilla ei ole noin rankkaa. Ehkä tuota ei todellakaan toiste halua kokea ja se ajatus pitää varmemmin sit savuttomana.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Onneks on tää "vahvuus" mukana, ettei mieli tee. Tää väsymys nyt vaan ottaa koville, mut päätin valvoa iltaan asti. Kävin ostamassa pari situkkaa "saunajuomisiks" vaikken saunaan jaksa mennäkkään, jos ne rentouttas uneen, situkkaa sen takia et sen kaa ei oo ongelmia, olusen kaa kyllä vois ärräpäät lennellä ja miehen tupakit lentää vessan pönttöön. Ehkä tääkin johtuu siitä et situkka maistuu raikkaalle, olut tunkkaselle (ja silti siitä tykkään) :D 
    Se ois laastarinpuolikkaanvaihdonaika, ku jaksas vaan liikkua  :D

Just tossa mietiskelin ku yhtä ketjua luin et tänää ei oo tarvinnu raivota, vai liekkö sekin johtuu väsymyksestä, hyvä kun jaksaa puhua, ni raivota vielä  :p

Taitaa tää ilta mennä yksin höpöttelyks täällä, hiljasta tuntuu olevan :( Kiva ku Melisa käyt moikkailemassa :)

Nikotiiniton 27.11.2017 
    Mä pyörin täällä monta kertaa päivässä. Kännykän kautta pitkälti nsputtelen näitä. Hiljaista tuntuu muuten Stumpissa olevan. Porukka odottaa uutta vuotta ehkä.

40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Nyt se saakelin viiltävä kipu alko taas henkitorvessa ja keuhkoja ahistaa :rage: Pitää vissii kuitenki käyä saunassa höyryhengittelemässä jos vaikka auttas, persus sentää ku ei jaksas. 

Mut se ois kolmonen täynnä ja neljättä mennään :sunglasses: 

Nikotiiniton 27.11.2017 
  • Tsemppiä Sande uuteen yritykseen!<3
    Satunnaisesti tulee itselläni täällä käytyä. Kirjoittaminen on entisestään harventunut, useimmiten tulee vaan lueskeltua...

• Mut kiva kattoa ku suurin osa varmaan on pysyny ruodussa :) Siullakin 1v ja 3kk, ja toi määrä, päätä huimaa, en jaksa ees laskea et monta askia, saati minuuttia on säästyny :)
    Täytyy sanoa et harmittaa (miten mie osasin näin lievästi asian ilmasta) et ite on sössiny jo monta vuotta nää lopetusyritykset, mut nyt on viimonen ja tätä ei sössitä PRKL :)

Nikotiiniton 27.11.2017 
  • Oon kokeillu, mut ei ne oikein miulla toimi, kuten ei Allen Carr:kaan, ainoot lääkkeettömät mitkä vois toimia, taitas olla lekalla päähän tai rentouttava hieronta, eli taitaa jäädä vaihtoehdoks vaan lääkkeet  :D

Nikotiiniton 27.11.2017 
  • Ei se nyt helposti tunnu Sandella käyvän. Ohi ne menee kyllä, mutta ymmärrän että käy tosi raskaaks. Joo tota Allen Carria monet kehuu mutta mä en pystynyt lukemaan sitä edes puoleen väliin. Kaappiin jäi. Ei sovi kaikille.

Tsemppiä tähän alkuun. Ohi nuo kyllä menee.

• Mää niin rakastan tota meijän vanhaa kunnon puusaunaa <3 Taukoa tuli siitäkin kaiken tän taistelun keskellä piettyä kun ei vaan hiki irronnu ja tai jos irtos, se hais ihan saatanan pahalle. Mut nytte ku näitä ajatuksia saanu päässä järjestykseen, oli ihana rentoutua JA hikikin tuli JA ihme kyl se ei haissu pahalle. Ainoo mikä hais pahalle oli miehen rööki... mut sekään ei herättäny mitään mielihaluja, päinvastoin. Onneks poltti ikkunan äärellä ni ei hajut minuu tarttunu ja nyt on todella raikas ja puhtaantuoksuinen olo <3 (tähän liittyen tai ei liittyen: paikallisessa Prismassa oli tänää venäläinen mies ja se hais just siltä et housuun oli kurahtanu ja kunnolla  :D) Miulla siis on hajuyliherkkyysongelma, hyvät hajut/tuoksut ei haittaa mut pahat on sitten triplaten pahoja, ja venäläisten, no miksei muittenkin hajuvesipilvet on ihan tuskaa, polttaessanikin haistoin aivan kaiken ja tästä se vaan pahenee/paranee....

Ja miten hyvältä tuo situkka maistuukaan :p

Ainoo ongelma tos saunomisessa nyt on se, että mie vaan piristyin :o Luulin etku siellä rentoutuu ni väsähtää, Pa*kanlatvat, vois mennä kylille heittelee voltteja (tällä ruholla vai?)  :D

Mut kaikkinensa oon niin onnellinen et oon tässä pisteessä kaiken taistelun jälkeen, oon vihdoin löytäny sen oikean polun <3 Viekkareista viis, ne kestää aikansa, sitten helpottaa :)
    Tähän vois vielä viimekeväältä vetästä muiston ku 5 viikkoa oli tälläset unet, ei se tupakka auttanu, päin vastoin, oli niin paska olo ku olla ja voi vaan ihmisellä. Ei se polttaminen stressiä helpottanu, päinvastoin veti kaiken päin v*ttua :)

(tulikohan miusta nyt jotenkin "tunteellinen" tuolla saunan lempeässä lämmössä  :D

Nikotiiniton 27.11.2017 
  • Ja täytyykin tota T72:n neuvoa kokeilla ens kerran ku kiristää :)
    Miulla on niitä runoja vähän ikävä etkös se sie ollu kuka niitä loihti?

Nikotiiniton 27.11.2017 
  • Ja kiitos Tumppaanko, kyllä ne ohi menee, pikkasen kiristää mut pääasia ettei mieli ees tee, uskon et nyt tuli miun kiintiö täyteen, lopullisesti :)

Nikotiiniton 27.11.2017 
  • Ja eiku pyörimään petiin, kera meltoniinin :) Huomiseen :)

Nikotiiniton 27.11.2017 
  • Kaveri vielä tuli poikkeemaan, pyyteli meitä röökille. Sanoin etten enää polta. "No kylhän mie voin yhen siulle tarjota!" -No, tarjoo vaan, arvaa mitä sille käy, menee pöntöstä alas, ja kumpaaks se sitten  hyödyttää???  :D

Nikotiiniton 27.11.2017 
  • Onko hyvä ajatus mennä tähän aikaan petiin pyörimään, menee melatoniini hukkaan. 
  • editoi marraskuu 2017
    .

Nikotiiniton 27.11.2017 
  • En ehtiny ottamaan ees ku ovikello soi, huoh....Jos tossa tunnin päästä ottas ja heittäs vieraat pikkuhiljaa ulos ;) 
    Sitäkin mietin et alotanko miedoimmalla vai vahvimmalla annostuksella (3-9mg) Huomenna kuitenkin ihan vapaapäivä, saan nukkua (jos nukuttaa) niin pitkään ku haluan...

Nikotiiniton 27.11.2017 
  • Olen ymmärtänyt ettei melatoniini auta kuin nukahtamiseen, siihenkin kokemukseni mukaan aika huonosti. Unen pituuteen ei ainakaan minulla ole vaikuttanut.
  • Kyl se tarpeeks isoilla annoksilla auttaa, joillekkin, ei kaikille 

Nikotiiniton 27.11.2017 
  • 15 pv nyt ilman tupakkia, tänään ollut vähän ahdistusta, mynthon pastilleilla mennään, kivaa kun tuntuu nykyään ilman tupakkaa paljon paremmalta asiat tekemiset mitä ennen kun tupakoi, tuntuu kun ei enään stressiin vedä sitä röökiä vaan eilen illallakin painuin stressaavan päivän jälkeen saunaan! Sieläkin tuli lorvittua vähä yli tunti ja pitempäänkin olisin sielä voinut makoilla :) siellä mietiskelin että en minä sitä tupakkaa tarvi ja pohdiskelin kuinka hyvin olen tähän asti suoriutunut, vaikka on ollut paljon ahdistusta ja olen taipuvainen paniikkikohtauksille mutta pahimmat on käyty jo läpi viime kuussa kun vähensin kuukauden ajan röökinpolttamistani 1-2 tupakkaa päivässä, tässä kuussa alkoi sitten nolla toleranssi ja kyllä tekee hyvää :) veri kiertää happi kulkee vaikka välillä ahdistaa ja tuntuu ettei henkeä saa, näitäkin onneksi osannut alkaa käsitellä eivätkä enään ole niin pahoja ja häipyvät pois, eniten inhottaa tuo epätodellisen ja tyhjyyden olo mikä iskee välillä kun on ihan rauhassa ja meinaa olla hieman ns tylsää, tuntuu kuin olisi jossain uni tilassa tai jotain :D joka kyllä lähtee heti kun rupeaa touhuileen jotain eikä mieti sitä. Liikunnastakin tullut hyviä viboja ja parantanut mun unenlaatua, rintarankaakin oikaistu fyssarilla, sieläkin käyty jo 4 kertaa ja vielä pitäisi 2kertaa käydä, sieltäkin tulee kyllä nuita hengen ahdistuksia ja inhottavia kolotuksia, mun lopettaminen alko siitä kun tuli tosi pahoja rintakipuja närästyksestä ja rintarangan jumeista fasettilukoista yms ja säikähdin että jtn sydänperäistä jaja siitä sain säikähdys idean että nyt loppu tupakki, vaikkei tupakista vaivat olleet niin sitä en jää odottelemaan että niitä tupakoinnista tulisi, nyt tai ei koskaan. Ja vielä se haluaisin kysyä muilta lopettaneilta sitä miten teidän suhtautuminen on tupakointii nyt kun olette lopettaneet?
  • Uskoisin että pidemmän päälle tupakoimattomuus nimenomaan auttaa noihin ahdistuksiin tms. Verikin pääsee tosiaan kiertämään kunnolla.

Mun suhtautuminen ei ehkä juurikaan oo muuttunu tupakoiviin. Ymmärrän hyvin kokemuksesta miksi he sitä tekevät. Mutta itsekseni joskus tunnen pientä ylpeyttä tai "paremmuuden" tunnetta siitä että en polta enää. Ulospäin en sitä näytä koska tosiaan ei ole paljoa varaa sanoa :)
  • Joo, ei tällä historialla voi tuomion enkeliksi ryhtyä.
  • Paskat mitää nuku, miut julmasti baariin raahattii bändiä kattomaan :open_mouth: Ihan kivaa, ei edelleenkään tee mieli :) Kohta kotio. On tää vaan hienoa, olla savuton :) Niin helppoa :) 

Nikotiiniton 27.11.2017 
  • Siis voi jesta!!! Peläten mie koitokseen lähin mut voittajana takasin tulin :D Kaiken taistelun jälkeen on nyt VOITTAJAOLO, wuhuu  B) Ei savuakaan, vaikka tupakkakopissaKIN aikaani vietin!!! Nyt saa onnitella, onnittelen itekkii :D Tabuja kyl meni miljoona  B) Nyt nukkumaan (kai) ja ai jesta ku on aamulla ylpee olo, en oikeesti ois ikinä uskonu, ettekä työkään (ketkä miut on tunnistanu jo) 
    Kaikkien näitten vuosien jälkeen, ette usko et kui on helpottunu olo, ihan itkettää :D Perhana mie pystyn, mihin vaan haluan  B)
    Ei savuakaan, ... Neverever... Tehkää latua, täältä tulee yks voittaja perässä  o:)

Nikotiiniton 27.11.2017 
    editoi marraskuu 2017
    Hyvin kulkee Sande sinulla! Ne on kovia paikkoja kapakit ja baarit sekä tietty alko ja polttavat ystävät. On hyvä jos voi asettaa mielensä näistä riippumattomiksi, vaikka seassa pörrääkin.

• Tunnistin sinut melkein heti. Ihmetoipumisia sinulla on aika monta ennestäänkin.
  • Nukkuminen teki hyvää vaikka olikin alkon vaikutuksen alaista :)

Oon eilisestä/ viimeyöstä vieläkin niin ihmeissäni ja onnellinen ettei tiiä miten päin olisi :D Tollanen ilta on ennen AINA päättyny kessutteluun, varsinkin tolla porukalla :smiley: 
    Tän päivän pyhitän itelleni ja jatkan nukkumista, on kyl niin väsyny olo et vois nukkuu vaikka huomisee asti...

Nikotiiniton 27.11.2017 
  • Äh, ei se uni enää kiinni saanu... 
    Tumppitamppi, miulla kanssa on aina rintaranka jumissa, en tiiä miten nyt käy, mut aikasemmilla lopetusyrityskerroilla alkoi aina  muutaman savuttoman päivän jälkeen rutista auki, toivottavasti nytkin ni ois helpompi hengittää :) Ja nuo fasettilukot on tosi pelottavia, varsinkin jos on vasemmalla puolella lavan alla.  Kyllä on monella vihlasulla tullu säikähettyä et joko nyt pumppu laukee ku se säteilee rintaan. Onneks nyt ei oo vähään aikaan ollu *koputtaa puuta*

Ja kun pumpusta nyt oli puhetta ni tänää ei oo enää sekoillu onneks, toivottavasti loppu kokonaan. Oli helvetin pelottavaa ekat päivät. Ehkäpä se vaan yritti sopeutua savuttomuuteen :)

Nyt pitää kyllä alkaa olemaan tarkkana. Vaikkei miulla tässä mitään hätäpäivää ole, ku ei sitä tupakkaa yksinkertasesti tee mieli, mut silti. Vaikka tuo eilinen oli varsin mallisuoritus, (ennen moiset reissut oli tie turmioon myöhemmissäkin vaiheissa) ei piä olla liian itsevarma. Loppukesän rerilun kuukauden savuttomuuskin kosahti että heilahti, mut sillo miulla oli tupakantuskat ja en ollu asiaa erityisemmin valmistellu, se oli niitä ns. hampaat irvessä lopettamisia, ja senkin jälkeen oli muutamia päivien, ja pari viikon raivoyritystä.
    Mut nyt ei oo raivolopetus, totesin vaan miehelle yks päivä tupakalla ollessa et "Hei! Miks v*tussa mie poltan ku ei tää oo kivaa enkä mie saa tästä mitään iloa ja hyötyä!" Ja siihen loppu, puolikas kessu lens pönttöö ja laastari käteen :)

Nyt takas sarjojen pariin, hyvää lauantaita kaikille :)

Nikotiiniton 27.11.2017 
  • Juu mulla on kummallakin puolella lapaluiden alla nuita lukkoja, kävin viime keskiviikkona laaser alupunktiossa ja tuntu niinku mehiläinen ois pistelly oikeen hitaaseen tahtiin, oli fyssarin mukaan hermoradat jokseenki tosi jumissa. Ja joo mulla on pitkästä aikaa oudosti rutissu niska kun lopetin röökin, ei tarvi kun hellästi painella niskaa nii rusahtaa ihmeen mukavasti ja olo paranee :D nyt tässä katseltu tyttöystävän kanssa leffoja, outoa että tuntuu että oon tosi herkkä nyt jostain syystä, kahton leffoja niinku pikkulapsi, jos leffassa tapahtuu jtn synkkää nii tuntuu välillä että otan sen liian tosissaan ja saatan jopa ahdistua sitten siitä kun pitää itselle sanoa,että se on vain elokuva. Jokseenkin kummallista mielen vuoristorataa mennään tässä välillä :neutral: kai se on kun asiat käsittelee nyt erilailla kun ei tupakille mennä ns unohtamaan stressit ja sun muut vaan nyt saa oikein alkaa opettelemaan hallitsemaan näitä tuntemuksia, iloiset asiat tuntuu myös entistä suuremmilta ja ilo myös, mutta surut ja stressi on myös kasvanut, paineensieto tila myös on välillä heikko, vasta viimeviikolla mulla oli tosi sosiaalinen olo, oisin voinut jäädä kaupan kassalle rupatteleen niitä näitä, mut nyt tässä on taas vaikeaa ollu, tuntuu että hermot kireellä ja sitä tuntuu menettävän kontrollin pienessäkin paineensietotilassa, mutta pitää nyt vain pitää mielessä se että onhan tässä paljon hyvääkin ollut jotka on jäädäkseen toivoisin ainakin näin ja nuiden negatiivisten asioiden uskon kyllä aikanaan jäävän pois. Mutta eniten on helpottanut se ettei enään ummetus vaivaa, ja sain kuukauden kuurinkin närästykseen, tuo närästys oli jotain aivan kaameaa kun lopetin tuon röökin, oli aivan hätä kun oltiin päivystyksessä, siinä otettiin joku nappi naamariin ja sitten jtn tosi pahan makuista sitkeää juoksevaa kermanväristä hommaa joka tuntui tarttuvan mun kurkkuun. Mutta kyllä se sitten auttoi, en pystynyt syömään joku puol kuukautta sitten niin en juurikaan yhtään mitään, kaikki närästi mitä pisti naamariin ja alkoi oksettamaan, nuo mun lääkkeet mitä sain tähän on kyllä auttanu ja voin syödä taas normaalisti, niin ja voin suositella fructolaxia ummetus vaivoihin! On auttanut aika paljonkin. En syönyt niitäkään kuin 2-3 kertaa ja mun maha alko pelaileen aika nopeesti niinkuin sen pitääkin, ja joululaulut on auttanut mua nukahtaan vaikeimpina hetkinä kun on ollut vaikee nukahtaa, mulla itsellä on niin paljon hyviä muistoja joulusta ja joululaulut tuo nuo hyvät lapsuus muistot jouluista mieleen, rentouttaa mua ainakin paljon. Nyt mennään mikrossa lämmitettävällä kauratyynyllä, minttupastilleilla ja juon glögiä ja koitan etsiä jonkun elokuvan joka sais mut vaikka nauramaan :) hyvää illan jatkoa muille!
  • Miulle ei ummetusta oo tullu, ruokahalun kaa on vähän niin ja näin, välillä maistuu, välillä ei. Voi tietty olla et kroppa on jo tottunu näihin jatkuviin yrityksiin, tai siis täähän ei enää oo yritys, tää on LOPETUS :)
    Penskojen kaa juttelin ku niitä peittelin. "Ihanaa ku sie et enää rähjää ja räjähtele!" Voinu muuta ku todeta et sitä ei koskaan voi tietää, mitä tää lopetus tuo tullessaan, välillä voi olla hyviä päiviä ja välillä sitten niitä huonoja ja et ainakun rähjään, sanokaa äitille "MEE NUKKUMAAN" :D Pakkohan sitä on yrittää itteensä hillitä, mut alkuun sille ei yksinkertasesti voi mitään :( Tietävät kuitenkii et ei oo heidän syy, vaan tupakan, toivottavasti eivät ikinä ala polttamaan, tosin voi olla et tupakka on jo kielletty siihen mennessä ku siihen ikään tulevat :) 
    Mie kattelen nelosen leffoja, aattelin kattoo sen Pimeän puolenkii, muut nukkuu :)
    Onneks huomenna on sunnuntai ja saa vielä rauhassa levätä, maanantaita pelkään, vihaan maanantaipäiviä :rage: 

Illan jatkoja kaikille :)

Nikotiiniton 27.11.2017 
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.