Joulukuu 2017 lopettaneet

124»

Viestejä yhteensä

• editoi tammikuu 15

Heipä hei.

Tuttuja tuntoja täältä taas saa lukea. Itsellä tuli se kuukausi savuttomuutta 9. päivä. Olen ylpeä! Mutta kyllä on ollut niin monta hankalaa päivää ja hetkeä, että on ollut niin tipoilla, etten ole sortunutkin.
    Miten teillä ihan yleinen mieliala? Oletteko huomanneet siinä jotain muutosta? Mua on alkanut vaivata ahdistus. Mietin vain, että johtuuko tää nyt ihan jostain muusta, vai voiko tupakattomuus vaikuttaa nyt aivokemioihin niin, että ne on jotenkin sekaisin?
    Vai onko se Herra Nikotiini, joka koittaa huhuilla että "polta tupakka, tulee parempi mieli" Tosin siihen halpaan en mee! Jos nyt sorrun, ei taatusti ole ainakaan hyvå meli.

• Kyllä varmasti voi. Muistan useampien kirjoittaneen että ahdistus tai tietynlainen surullisuus vaivaa. Jotkut ovat pienimmästäkin asiasta tihrustaneet joten nyt vaan pidät mielessä että se on se tupakka kun huutelee että sillä tulis parempi mieli. Mutta luovuttaa sekin lopulta :)
  • Mulla oli lauantaina polttarit. Vähä sitä olin jo jännittänytkin, ku porukassa on vielä yksi joka polttaa. Se jo kysyi, et jos pyydän tupakkaa illalla niin saako sitä antaa vai ei. Vastasin et ootko sä nyt tosissas, et todellakaan anna jos niin typeriä höperehdin. No, eipä sen väliä koska en pyytänytkään :smiley: 24. päivä ilman menossa jo!
    Ahdistusta on kyllä aika ajoin ollut, myös tuota turhasta tihrustamista, mut uskon että se liittyy unettomuuteen jota oon huomannut tässä potevani aika vahvasti. Yleisesti ottaen on ihan liian kuuma, vaikka laitoin kattotuulettimenkin päälle. Lieneekö vieroitusoiretta vielä. Kaipa se tämäkin joskus helpottaa, kun keho löytää sen "normaalin" olotilansa.
    Tsemppiä kaikille ahdistustiloihin, unettomuuteen ja muutenkin tihrustamiseen! Kyllä näistä selvitään :sunglasses:

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko

Hienoja Susuba, eka kuukausi täyttyy tuota pikaa. Varmaan voit pistää viekkareiden piikkiin tuon kuumotuksen. Verenkierron elpyminenkin voi tehdä tuon tunteen.
    Ei kait peräti ollut sun omat polttarit, siis ootko menossa...?? :)

40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Joo siis oli ihan omat polttarit, 17.2. hääpäivä :smiley:
    Kiva et voi hääjuhlaa viettää savuttomana, olis vähä tympeää rampata ulkona koko ajan.
    Kiitos tsempistä, toivotaan et noi oireetki tosta helpottaa lopunkin. Nyt meni yö jo vähä paremmin niin se valaa uskoa siihen.

editoi tammikuu 18

Voi kun hienoa -Stumppihäät! :) Meillä on kyllä ollut häitä ennenkin, ja Stumppivauvoja ja yksi tiedetty Stumppikuolema. :'(

40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Onnea Susuba! Häät on ihana juttu ja hyvä motivaattori tähän lopettamiseen ja savuttomuuteen.
    Sullakin kuukausi täyttyy, mulla täyttyi eilen!

Jännä miten hyvin tässä hommassa päivä kerrallaan mennään eteenpäin ja ei ole tehnyt tiukkaa pysyä sitkeästi päätöksessä vaikka vaikeitakin päiviä on ollut....
    Olen kuullut lähipiiristä ja sukulaisilta kommentteja etteivät olisi minusta uskoneet ja kuvittelivat että luovuttaisin alkumetreillä..no, siinäpä mulla jo tarpeeksi motivaatiota sitten.
    Nuo kommentit kyllä lakkasivat kun aikaa ja viikkoja alkoi kulumaan...
    Kiusallanikaan en todellakaan luovuta ikinä enkä anna periksi!
    Onnittelut ekasta kuukaudesta Tirppa37.
    Sellaiselle lopettajalle, joka aina ennen on sortunut ekoihin viikkoihin tai päiviin, antaa tämä ekan kuukauden selvittäminen todella voimaa. Ei siihen kuolekaan, vaikka ei tupakoi!
    Itselläni oli niitä lopetuksia takana monta ja kaikki keinot kokeiltu. 40 vuotta savutusta takana, kukaan ei uskonut...
    Niksapurkkaa käytin, mut foorumin voima oli suuri.

• Onnea kuukaudesta Rajis, Emmii ja Tirppa37. Perässä tullaan :smile: Voiko kumppani kuvitella parempaa kuin savuttoman puolison, mahtavaa Susuba :blush:

Tupakka on usein mielessä ja nyt ku nikotiinin tarve on pois, joutuu itseään enemmän muistuttaa et on turhaa haaveilla kokeilevansa "sitä yhtä", ei ole mitään syytä tai tarvetta todistaa itselleen mitään.
  • Kiitos kaikille! :blush: Mies myös aloitti savuttoman elämän samaan aikaan mun kanssa, kiva astella avioliiton satamaan yhdessä ilman tupakkaa. Ja tosiaan, kuukausi tuli viikonloppuna täyteen ilman. Aluksi ei edes muistanut koko asiaa, jotenkin on niin hyvin saanut tupakan pois mielestä. Tänään sitten aamulla ihan yllättäen tuli hetkeksi ajatus aamukahvin jälkeen, vanha tapa nosti päätään. Yhtä nopeasti se meni kuin tulikin, toivottavasti myös jatkossa näin. On kyllä ihan luottavainen olo kun kuukauden yli pääsee! :smile:

• Onnittelut kuukaudesta Susuba!
    Ekan kuulauden onnittelut Susuba!

• Välihurraus B) Eilen oli eka päivä elämässäni sitten ala-asteen ettei tehnyt edes mieli polttaa, tää voisi oikeasti olla se viimeinen lopetus mulle. ..tänään toki vähä kostautunut ja mielihaluja ollut useampiakin, mut niille ei vaan anneta siimaa, tuumaakaan.

Mites muilla menee? Täällä joulukuisissa olevinaan hiljaista.
  • Hei!! Täällä vielä hyvin kärvistellään!! oltiin perheen kanssa kylpylälomalla ja voi miten erilailla osasi siellä rentoutua, kun ei tarvinnut miettiä millon pääsee tupakalle! Tää on kyllä paras päätös ikinä. Välillä edelleen tulee vaikeempia päiviä, sellainen levoton olo että jotain puuttuu ja johonkin pitäisi mennä. Ja nyt kun oikeesti tietää miltä ihminen haisee kun on polttanut ja ite ei polta, hyi helvetti oikeesti.
    Miten sitä ei oo tajunnut... Kolme iltaa sitten poltin yhden tupakan ja jotenkin se vaan vahvisti tämän lopettamispäätöksen, ei siinä polttamisessa ole mitään järkeä! Eteenpäin mennään, stemppiä kaikille!!
  • Hei! Mite teillä muilla mee joukukuulaiset? Täällä ei nyt todellakaan hyvin... pari repsahdusta ja nyt jo kahtena päivänä peräkkäin ja nyt on aivan järkyttävä olla.. nenänvartta särkee... voiko oikeesti vaan siitä yhdestä mennä näin pieleen??? Help
    Ruotuun vain kun vielä pystyt. Osa huonosta olosta voi olla henkistäkin. Ajattele, et mennyt on ollutta ja tänään on uusi päivä. Jos poltit paljon, niin ehkä fyysistäkin huonoa oloa. Mut eteenpäin vain psyykkaa ittees!

• Täällä ollaan edelleen kuivilla :) mulla on aiemmin lähtenyt jo jämät lapasesta, mulle ei siis sovi se yksikään.
    Sipetin, älä anna lipsua. Savuke johtaa toiseen ja meille kaikille on selvää mitä siitä lopulta seuraa. Mennyttä et voi muuttaa, elä morkkaa itseäsi siitä. Tulevaisuuden päätät itse, vaikka minuutti minuutilta, tarttuuko siihen tupakkaan vai taisteleeko vastaan. Tsemppiä ihan hirveästi!!! Repsahdusten jälkeen on hetki jopa hankalampaa, ku ehkä vielä juttelee itselleen et ei tää vielä niin paha oo kumminkaan ja uskoo ettei nikotiini piru oo vielä päässyt perille asti, vaan riipii vasta postiluukusta sisään. Nyt kovasti voimia ja ahkeraa stumpim selailua. Niin kauan kun taistelee vastaan, ei oo hävinnyt.

Emily, kahden kuukauden onnittelut sinulle!
    Olis juu hyvä, jos ei tuolle pirulle antais pikkusormeakaan, tai ainakin vetää nopeasti takaisin.

• Hei! Vielä täällä kervistellään vaan! Ja taas palattu ruotuun, uskomatonta miten se perkele koittaa vaan houkutella :D. Mutta ei kannata luovuttaa..kuitenkin varsinkin kun siitä tavasta on päässyt eroon jo eikä hallitse koko elämää, niin on niin hyvä olla! Varsinkin töissä on niin paljon helpompaa olla! Ihanaa kevättä kaikille ha stemppiä, meillä on nyt tulossa ihan erilainen kesä, ihan jännittää mitä sitä kaikkea sitä ehtii tekemään kun ei mene aikaa niin paljon tupakalla istumiseen.
  • Huippua Sipetin! :) Olinkin jo huolestua, ompa ihanaa ettei lähtenyt lopetus lapasesta , hyvä sinä!!

Kiitos Melisa :)
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.