Vieroitusoireet

Moi kaikki olen itsekkin lopettanut tupakoinnin ja olen noin 10 tupakkaa polttanut ja minullakin on ollu näitä oireita esim. Unettomuus,päänsärky,väsymys, ja niitä yleisiä mutta en ole huomannut sitä että kenelläkään ei ole ollut rintakipuja ja tämä todellakin häiritsee minua ja nyt on mennyt semmoset 9viikkoo ja ei ole yhtään helpottanut. Limaa on irronut ja se on hyvä asia mutta luulen että nämä rintakivut tulee siitä unettomuudesta ja sydänfilmit on otettu ja ne oli normaalit.
Joten onko kenelläkään kokemusta tai tieto kiitos.

Viestejä yhteensä

• Hienosti olet päässyt savuttomuuden alkuun 02020! Hyvä että sydänfilmi on otettu ja se on normaali, mutta hakeutuisin kyllä uudelleen lääkäriin tuollaisen pitkään jatkuneen rintakipuilun vuoksi! 

4.6.2016 illasta se loppu, ei oo sittemmin ollu tupakille hoppu 
  • Joo mutta kävin viime viikolla ja sanottiin että ei ole sydänperäistä ja on varmasti lihaskipua tai jumia mutta minä epäilen sydänlihastulehusta
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Missä kohtaa kipu esiintyy? Rintalihakset menevät helposti jumiinkin. Itse kärsin välillä rintarangan pienten nikamanvälisten lihasten krampista. Ekalla kertaa luulin sen olevan sydänkohtaus, niin kovaa sattui. Sitten tietysti närästystyyppiset oireet, jotka myös vaikuttavat rintakivulta.
    Sydänlihastulehdus on vaarallinen ja vaikea havaita, näin äkkiseltään asiasta luin. Jos tuntuu, ettei venytyksillä, rentoutuksilla tms. saa kipua lievenemään, mene uudestaan lekurille.Verikoekin vois olla paikallaan.

40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Keuhkoröntgen olisi varmaankin myös paikallaan.
  • Kävin verikokeissa ja ne oli normaalit ja en usko että on keuhkoista kun oon vasta teini
  • Ja sydänlihastulehus ei ole niin vaarallinen koska äitilläni oli sitä ja selvis antibioteilla
  • Melisa kirjoitti:
    Missä kohtaa kipu esiintyy? Rintalihakset menevät helposti jumiinkin. Itse kärsin välillä rintarangan pienten nikamanvälisten lihasten krampista. Ekalla kertaa luulin sen olevan sydänkohtaus, niin kovaa sattui. Sitten tietysti närästystyyppiset oireet, jotka myös vaikuttavat rintakivulta.
    Sydänlihastulehdus on vaarallinen ja vaikea havaita, näin äkkiseltään asiasta luin. Jos tuntuu, ettei venytyksillä, rentoutuksilla tms. saa kipua lievenemään, mene uudestaan lekurille.Verikoekin vois olla paikallaan.

Kokeilen nyt joka päivä venytellä
    Riippuu varmaan vähän sen tulehduksen laadusta. Nettitietojen mukaan voipi olla mhös vaarallinen ja vaikea joskus havaita. Jos oot vasta teini, ei ehkä sit ole tuollainen. Voiko olla joku paniikkihäiriöjuttu?
    No, me emme ole lääkäreitä täällä, joten jos jatkuu niin lääkäriin vain. 
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Melisa kirjoitti:
    Riippuu varmaan vähän sen tulehduksen laadusta. Nettitietojen mukaan voipi olla mhös vaarallinen ja vaikea joskus havaita. Jos oot vasta teini, ei ehkä sit ole tuollainen. Voiko olla joku paniikkihäiriöjuttu?
    No, me emme ole lääkäreitä täällä, joten jos jatkuu niin lääkäriin vain. 
    Ai tarkoitatko sitä rintakipua? Minulla ei koskaan ole ollut rintakipua vaan tämän tupakan jälkeinen oire.Luin että uupumuksesta voi tulla sitä ja se on sama asia kun unettomuus kun herään yöllä niin sen jälkee en saa nukuttua.
    En tainnut oikein ymmärtää tarkoitustasi, noin epäselvästi sanoen.
    Olet kuitenkin siis tosi nuori ja lopettamassa tupakointiasi. Tämä kait on totta. Poltitko paljon ja kuinka kauan?

• Melisa kirjoitti:
    En tainnut oikein ymmärtää tarkoitustasi, noin epäselvästi sanoen.
    Olet kuitenkin siis tosi nuori ja lopettamassa tupakointiasi. Tämä kait on totta. Poltitko paljon ja kuinka kauan?
    Poltin noin 10 tupakkaa ja viime kuussa ja poltin 2 päivässä ja en mie ees tunne tupakanhimoa vaan päässä heittää tyhjää ja viimeksi otin nikotiini purkan nii tuli huono olo ja en kestä nikotiinii edes vaikka minun suvussa on aika monta päihdekäyttäjää esim ukki,äiti ja isä 
    Taitaa olla niin, ettei tämä ole sinun paikkasi. Uskon, että sinun on helppo lopettaa, jos määrät oli tuollaisia. On parempi ettet polta, koska sun nuori kroppas ei taida nikotiinia sietää. 

• Juu
  • Oon 16 niin en ole niin nuori
  • Moi. Unohda tupakointi ja kaikki nikotiinituotteet. Eivät ne ole sinua varten. Vaikka Stumpin tarkoitus on tukea tupakasta vieroittuvia ja sinulle ei näistä 10 tupakasta varmaan riippuvuutta toivottavasti tullut, haluan kommentoida muuten. Oletko varma ettei sinulla ole paniikkihäiriöön viittaavaa oireilua? Jos olet stressaantunut ja uniongelmainen, kävisin nyt juttelemassa vaikka kouluterveydenhoitajan kanssa. Varsinkin jos koet esim sydämen tykytystä tai muljahtelua varsinkin nukkumaan mennessä. Näihin löytyy apua mutta nikotiinituotteista eikö muistakaan päihteistä sitä saa.
  • Voi olla mutta ei niin vakavaa oo.
    Taidan stressaa näistä oireista joten luulen että ne menevät ohi
  • Itse kun lopetin tupakoinnin, närästys ja lihakset etenkin vasen rintalihas! Kävin lääkärillä useita kertoja, ambulanssi soitettu 2 kertaa kun kivut olleet nii pahoja yms todettiin että närästys+ahdistuneisuus ja paniikkikohtauksen oireet vain vahvistivat näitä. Helpotti mulla todella usean lääkäri käynnin sydänfilmeineen ja kun kerrottiin että ei siellä mitään ole. Nyt oon huomannu että niitä ei oikeestaan enään ole kun en niistä huolehdi, mulla kans fasettilukkoja jotka pistää välillä rintaan tylppämäisesti ja joskus tuntuu kans että veitsi työntyisi läpi, mutten enään panikoi vaan sanon itselleni että no antaa pistää nii ei pistä jatkossa :) ja myös se että jokaisella tulee olemaan elämänsä aikana haitattomia lisälyöntejä yms, itse kun koin mun ensimmäiset nii panikkiinhan siinä mentiin...tsenppiä!
  • Okei kiitos paljon.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.