Huomenna pitäisi sitten olla loppu!

Tänään on menossa Champixin 14 pvä, motivaatio on nyt vaan jonnekin kadonnut tästä touhusta :? ja nyt pähkäilenkin tässä että onko järkeä mennä tänään ostamaan sitä kallista jatkopakkausta.
Kyllä lääke eittämättä on jotain vaikuttanutkin, aamuisin ei ole kiire ensimmäiselle ja illalla ei enää viitsi lähteä sille viimeiselle, mutta ne muut siinä välissä sitten onkin tullut suurinpiirtein poltettua :oops: , tosin ei niin himolla loppun asti kuin ennen.
17v on takana poltettuja vuosia ja noin 15 savuketta päivässä.
Jos nyt joku oikein hyvin saisi minut motivoitua uudelleen niin olisin ikuisesti kiitollinen.

Viestejä yhteensä

• EsaEsa Turku
    editoi huhtikuu 2007
    Jos odotat, että lääke lopettaa tupakoinnin puolestasi, olet väärillä jäljillä. Lääke voi parhaimmillaan helpottaa oloa alun vaikeuksissa, mutta lopettamisen on lähdettävä omasta tahdostasi.

Motivaatio hukkuu helposti pelkoon, kun nikotiiniaddiktina pelkäät elämän olevan kamalaa nikotiinittomana. Tuon pelon takia olet taipuvainen huijaamaan itseäsi, jotta voisit jatkaa nikotiinikierrettä niinkuin ennenkin.

Ajattelet nyt luultavasti jotenkin siihen malliin, että väliäkös sillä, jos vaikka jatkatkin vaan tupakointia ja kaikki on niinkuin ennenkin, ehtii sitä lopettaa sitten jos siltä tuntuu? Kysypäs toisin päin. Mitä saat siitä, jos nyt jatkatkin tupakointia ja aloitat lopetusyrityksen taas uudestaan joskus myöhemmin? Lopettaminen ei koskaan muutu helpommaksi. Päin vastoin, se tulee koko ajan vaikeammaksi. Jokainen tupakka myös heikentää terveyttäsi ja saa sinut voimaan huonommin. Mitä aikaisemmin lopetat, sitä vähemmän pysyvää vahinkoa aiheutat itsellesi ja sitä parempi on loppuelämäsi laatu.

Lopettamisessa on vaikeutensa, mutta kun menet kerralla niistä vaikeuksista läpi, ne jäävät taaksesi. Jos menet vähän matkaa, käännyt takaisin, yrität taas vähän matkaa ja käännyt taas takaisin, lisäät vain vaikeuksiasi. Elämä savuttomana on kaikin puolin miellyttävämpää kuin elämä tupakoijana. Sitä kannattaa tavoitella.
  • Sade_2Sade_2 Uusimaa
    editoi huhtikuu 2007
    Katariina76 kirjoitti:
    Tänään on menossa Champixin 14 pvä, motivaatio on nyt vaan jonnekin kadonnut tästä touhusta :? ja nyt pähkäilenkin tässä että onko järkeä mennä tänään ostamaan sitä kallista jatkopakkausta.
    Kyllä lääke eittämättä on jotain vaikuttanutkin, aamuisin ei ole kiire ensimmäiselle ja illalla ei enää viitsi lähteä sille viimeiselle, mutta ne muut siinä välissä sitten onkin tullut suurinpiirtein poltettua :oops: , tosin ei niin himolla loppun asti kuin ennen.
    17v on takana poltettuja vuosia ja noin 15 savuketta päivässä.
    Jos nyt joku oikein hyvin saisi minut motivoitua uudelleen niin olisin ikuisesti kiitollinen.

Moi Katariina! :P

Motivaatio kyllä pitää olla jos meinaat lopettaa. Mieti vaikka ensin mitä sinulle tupakka antaa? :cry: Minkä takia yleensä poltat? Nyt olet ottanut jo tärkeimmän askeleen, yritä siis ottaa toisen ja kävele varovasti eteenpäin. :D
    Sinulla ei ole mitään menetettävää! Selaile myös vanhempia viestejä ja lue keskusteluja, saat varmasti hyviä vinkkejä muiden kirjoituksista, täällä kun käy paljon porukkaa ja jokaisella on oma näkemys asiasta. Tänne voi aina tulla keskustelemaan tai kirjoittelemaan kaikesta mitä mieleen tulee.

Tervetuloa vaan tänne joukkoon, täällä on ihania ihmisiä ja valttavasti tukea tarjolla. :thumbup:
  • editoi huhtikuu 2007
    Kiitos Esa potkimisesta eteenpäin, kyllä meinaan sen jatkopakkauksen hakea vaikka rahat onkin juuri nyt aika loppu, mutta koheneehan se rahatilannekkin sitten joskus jos tässä nyt onnistuu :roll:
  • VeskuVesku Itä-Uusimaa
    editoi huhtikuu 2007
    Esa puhuu asiaa. Itse vedin 20v röökiä vähintäänkin aski päivässä vauhtia ja lopetin Champixiun avulla.

Itselleni riitti tuo aloituspakkaus enkä tiedä oliko siitä hirveästi apua, mutta luultavasti jonkin verran kuitenkin. Mielestäni olisi kuitenkin ollut todella hölmöä maksaa lähes 60e tyhjästä, joten otin ja kärvistelin ensin ne 3 päivää, jonka jälkeen helpotti erittäin paljon. Seuraavan kerran olikin vaikeaa n.2 viikon kohdalla ja nyt on jo oikeinkin helppoa ja mukavaa.

Ei niihin vieroitusoireisiin menehdy, turha pelätä. Kehittelet jotain tekemistä, harrastat liikuntaa ja(hä-hää, Heps) juo runsaasti hedelmämehuja 3 ensimmäisen päivän aikana. Nopeuttaa myrkkyjen ja nikotiinin haihtumista elimistöstä.
  • editoi huhtikuu 2007
    Kävin sitten apteekissa ja piti ostaa tuo jatkopakkaus, mutta, ne olikin tilanneet sellaisen kuukauden paketin, hintaa 100 ja rapiat, en raaskinut ostaa, huomiseksi pitäisi sinne saada kuulemma se pienempi paketti joten ei muuta kuin aamulla heti ysiltä se hakemaan.
    Hedelmämehut onneksi oli kaupassa oikeissa annoskoissa :wink: , sen verran on Veskun kärvistelyjä tullut vastaan palstaa lukiessa.
  • VeskuVesku Itä-Uusimaa
    editoi huhtikuu 2007
    Siitä mehusta sai muuten yllättävän hyvin aina lisää sisua koneeseen. Etenkin rehti appelsiinimehu oli kova sana. Se happamuus jotenkin vei nikikset aina pois.

Kyllä sä kuule selviät ilman mitään jatkopakkauksia sen 3 päivää. Ihan saletisti. Minäkin pystyin siihen vaikka olenkin aivan selkärangaton mato.
  • AnneliAnneli Kuopio
    editoi huhtikuu 2007

Minulla on tupakointivuosia yli 30 ja kohta tulee vuosi siitä kun lopetin. Jos en olis TURHAAN pelännyt lopettamista, olisin tehnyt sen jo aikaisemmin. Ajattelin kaikkia tilanteita, mihin tupakka "kuuluu", tuntui etten millään selviä niistä hengissä ilman tupakkaa. Pelkäsin hyppiväni seinille ym. ym. No, hengissä ollaan ja lopettaminen oli paljon helmpompaa kuin minun kauhukuvitelmissani.
    Toivon tosiaan, että lopetat nyt. Haluat päästä eroon tupakasta, miksi sitä enää pitkittämään. Rohkeasti vaan, se kannattaa!!! Tsemppiä sinulle! :thumbup:
  • editoi huhtikuu 2007
    Tsemppiä Katariina, siitä se lähtee huomenna :thumbup:
  • editoi huhtikuu 2007
    Terrrrrvetuloa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Latu on tehtynä SULLE neljän päivän edestä... :D Elikkäs.. oikein hyvää huomenta :) T. Tuide
  • editoi huhtikuu 2007
    Huomenta, ja kiitos kaunis kaikille kannustajille, tänään se sitten alkaa se minun tupakaton elämä, ei kyllä tällä hetkellä yhtään edes tee mieli polttaa tupakkaa. Enemmänkin jännittää tämä päivä mieheni puolesta joka myös aikoo tarpoa tämän polun tuonne savuttomien puolelle, mahtoikohan edes nicorettea ottaa töihin :? . no sillä on kyllä enemmän sisua kuin minulla :roll: .
  • AnneKAnneK Lapin lääni
    editoi huhtikuu 2007
    Heippa Katariina ja tsemppiä. Itse lopetin viime viikolla, mutta repsahdin viikonloppuna. Ja voin sanoa, että olin paljon onnellisempi viime viikolla, kuin mitä olen ollut nämä pari päivää. Ei siitä tupakasta ole kerrassaan mitään iloa. Kropassa ahdistava olo ja suussa paha maku. Joten nyt, tänään, tästä eteenpäin olen tyytyväinen, tupakoimaton ihminen.

Kuljetaan yhdessä tätä matkaa ja autetaan toinen toistamme vaikeissa kohdissa. Kyllä me onnistutaan.
  • AnneliAnneli Kuopio
    editoi huhtikuu 2007

Wau.. Sinä teit sen sittenkin! Upeeta, Mahtavaa! :D :P :D
  • editoi huhtikuu 2007
    Tosi hienoa AnneK, itse en olisi kyllä ikinä pystynyt lopettamaan heti uudestaan, tosi hienoa, olen oikein kateellinen voimistasi, ja tukenasi olen. Muutamia kertoja tässä on tuo piru käynyt muistuttelemassa mutta ei mitään vakavampia ole saanut aikaiseksi, piruilen vain takaisin :twisted:
  • editoi huhtikuu 2007
    Täällä ollaan nyt vietetty puolisoni kanssa savutonta elämää 5vrk ja 17h ja hyvin on mennyt. Kyllä tuo champix on ollut avuksi. Ilmoitin meidät molemmat myös lopeta ja voita kilpailuun, siihen pidempään... joten aika luottavaisin mielin jatketaan. :wink: ja laskurin mukaan ollaan säästetty jo 42e... :D , tosin onhan tuo champix kallis mutta sitä ei nyt lasketa :roll:
  • JasuJasu Pirkanmaa
    editoi huhtikuu 2007
    Hienoa Katariina..kyllä se siitä lähtee*taputuksia* :D .
    Mikä on muuten se laskuri mistä moni puhuu..siisi käyttötarkoituksen kyllä tajuan mutta mistä sen löytää?
  • Olavi VOlavi V Pori
    editoi huhtikuu 2007
    :thumbup: Loistavaa, bravo! :lol: Mitä kauemmas jää savuinen elämä, sitä varmemmin vakuutun siitä että vaikka "korvikset" olisivat maksaneet tuplasti, :mrgreen: olisi ollut tyhmää ajatella rahaa. :oops: Me vaimon kanssa on nyt oltu 2kk+3vk tupruttelematta, alussa käytimme molemmat laastareita (n.6vk)
    niihin kului n.250€ ja ainakin 100€ enemmän olisi mennyt tupakkaan. :?: :roll: Mulla on käytössä Quit Time laskuri ja vaikka ei niitä rahoja oikeasti huomaa kukkaroon kertyneen, on silti kiva seurata "säästöjä". :oops: Mulla nyt 381,47€ ja :wink: :roll: joudun ensi viikolla ostamaan uuden fillarin :cry: .
    Hetki hetkeltä helpompaa ja helpompaa ja helppiähän kyllä saa ja ihan ilmaiseksi täältä :thumbup:kun on huono hetki.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.